اخبار اخبار سیاسی

اظهارات مداخله‌جویانه سئول درباره روابط کره شمالی و روسیه

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت توژال، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که یون سوک یول این اظهارات را در هاوایی بیان کرده و در آنجا با دریاسالار ساموئل پاپارو، در مورد اهمیت موضع دفاعی مشترک نیروهای آمریکایی و کره جنوبی گفتگو کرده است. فرمانده نیروهای هندی مرکز فرماندهی – اقیانوس آرام آمریکایی گفتگو کرد.

به گزارش رویترز، رئیس جمهور کره جنوبی در اظهارات خود خطاب به رهبران نظامی و نیروهای آمریکایی گفت: کره شمالی نه تنها در شبه جزیره کره بلکه در سطح جهان از طریق تجارت غیرقانونی تسلیحات با روسیه صلح را تهدید می کند.

وی همچنین ادامه داد که نگرانی ها در مورد اقدامات نظامی کره شمالی پس از امضای توافقنامه با روسیه در ماه گذشته از جمله یک پیمان دفاعی متقابل افزایش یافت.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین خاطرنشان کرد: برای محافظت از آزادی، دموکراسی و رفاه اقتصادی در برابر این عناصر بی پروا، همبستگی میان کشورهایی که ارزش ها و همچنین قدرت را به اشتراک می گذارند ضروری است.

یون سوک یول به روسیه نسبت به تعمیق روابط نظامی با کره شمالی هشدار داد.

سئول و واشنگتن می گویند کره شمالی توپخانه و موشک های بالستیک را برای استفاده در اوکراین به روسیه ارسال کرده است، چیزی که مسکو و پیونگ یانگ آن را رد می کنند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال