اخبار اخبار فرهنگی

۴۰۰ موکب در ایران و عراق به عزاداران اربعین حسینی خدمت ارائه می‌کنند

تبلیغات بنری


حجت الاسلام سید مهدی الخمیسی وی امروز سه شنبه 28 تیرماه در نشست مسئولان اربعین در اداره اوقاف و امور خیریه گفت: سال گذشته بیش از 370 موکب وابسته به این نهاد به عزاداران اربعین خدمات رسانی کردند و امسال شاهد 400 راهپیمایی خواهیم بود. . با توجه به ظرفیت های فرهنگی اماکن متبرکه و بقاع متبرکه امامزادگان، برنامه های ویژه ای برای مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان (علیه السلام) و موکب در این مکان ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برادران عراقی میزبان آنها و ما در اربعین میهمان آنها هستیم و باید تلاش کنیم تا با تعامل هر چه بیشتر مشارکت و روابط دو طرف در عرصه های مختلف قوی و مستحکم شود.

وی با اشاره به اینکه گرمای هوا در عراق دردناک است و برادران عراقی با وجود گرمای شدید هوا از ارائه هیچ گونه خدماتی به زائران اربعین دریغ نخواهند کرد، گفت: مراسم بین المللی اربعین حسینی به دلیل توانایی بالایی که در سازماندهی دارد در جهان بی نظیر است. تا حد امکان باید برنامه ریزی دقیق تری در ابعاد مختلف انجام شود.

400 موکب در ایران و عراق در اربعین حسینی از عزاداران پذیرایی می کنند

الخمیشی با بیان اینکه اربعین زمینه ساز حج پیش رو و آغاز کاروان فرهنگی بی نظیر در جهان است، گفت: هر ساله شاهد آماده سازی زیرساخت های مسیر اربعین و ارائه روش های بهداشتی بهتر و سالم تری هستیم. . و خدمات منظم تر از سال قبل ما زائران اربعین هستیم.

رئیس کمیسیون اوقاف و امور خیریه در بخشی دیگر از سخنان خود درباره فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در فرهنگ ایثار و شهادت نماز، دغدغه دیگران، ایثار از مال و جان، احترام به دیگران، صداقت، و مدارا توحید و معاد از جایگاه ویژه ای برخوردار است

وی ادامه داد: شعارهایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حین و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد برای این پیشنهاد در جهان معاصر تمدنی است. یعنی فرهنگ ایثار و شهادت تمدن سازی می کند و اکنون اوج آن را در غزه می توان دید. غزه فرهنگی است که در آن خون بر شمشیر پیروز می شود.

حجت الاسلام غلام رضا عادلسخنگوی رسمی و کارگزار فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه. حامد مجیدی مهررئیس مرکز امور قرآنی رضا معممی مجری استحجت الاسلام مدیرکل فرهنگی سید محمد کاظم موسوی متقیاین نشست با حضور مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف و بنیادهای خیریه و نمایندگانی از سازمان ها و نهادهای مختلف فعال در گفت و گوی فرهنگی اربعین برگزار شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال