اخبار اخبار فرهنگی

فقر تولید محتوای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، عاطفه خادمی در دومین جلسه از رویداد معرفی شخصیت پارس آرا با تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله و یارانش، بر بصیرت، تحقیق و تحلیل تاکید کرد. و آسیب شناسی در طراحی کاراکترها بیان کرد: این امر در جوامع مختلف اتفاق افتاده است. نسل جدید به عنوان محتوا.” و معنی.

وی افزود: علاقه به رویداد پارس آرا از چند جهت حائز اهمیت است. در یک بخش، به طور جدی به حوزه مصرف فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان می پردازیم، چرا که آنها توانمندی، سرمایه ما و نسل آینده جامعه اسلامی هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: با فقر تولید محتوای فرهنگی و تامین آنچه باید در سبد مصرفی کودکان و نوجوانان باشد، مواجه هستیم. ذهن سیاستگذاران باید درگیر این سوال باشد که کودکان و نوجوانان ما به عنوان یک محصول فرهنگی چه چیزی مصرف می کنند و چه ارتباطی با پیشینه تاریخی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد و در چه وضعیتی هستیم؟

الکاظمی موضوعات مطرح شده را از موضوعات اساسی در حوزه کودک و نوجوان در سراسر جهان عنوان کرد و گفت: علاقه به این موضوع ابداع ما نیست، بلکه همه جوامع نسبت به نسل آینده و تداوم حرکت تاریخی، بقا و آن‌ها هستند. ماندگاری و مبتنی بر علاقه به سرمایه انسانی است که می اندیشد، برنامه ریزی می کند و حرکت می کند.

وی افزود: علاقه به ساماندهی محتوای تولید شده برای کودکان و نوجوانان در قالب محصولات فرهنگی قابل استفاده در اوقات فراغت و زندگی آنها به عنوان یک سوال اساسی مرتبط با حوزه فرهنگ عمومی وجود داشته و دارد. .

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان نسلی هستند که در فضای عمومی کشور زندگی کردند و فرهنگ عمومی ما را ایجاد کردند، گفت: والدین ما به مجموعه ای از ارزش ها و هنجارها متعهد هستند که به آنها منتقل می شود نسل آینده آنها و این انتقال ادامه دارد. اساس شکل گیری آن در محصولات فرهنگی مصرف شده در دوران کودکی و نوجوانی نهفته است.

الکاظمی موضوع پیش رو را عرصه تغییر و تحول در صحنه جهانی و فضای مجازی عنوان کرد و گفت: رویدادها و فعالیت هایی که حول محور رسانه در جامعه می چرخد ​​همچنان ادامه دارد و شکل های جدیدی از رسانه در حال شکل گیری است. نصب شده و شکاف از طریق ابزارهای مختلفی که بین دنیای واقعی و مجازی وجود دارد کم می شود.

وی حساسیت حوزه فرهنگ عمومی را تسلط دنیای مجازی بر واقعیت دانست و گفت: جوامع برای مصون ماندن در برابر ظرفیت جدید جهانی که حوزه رسانه در آن در حال شکل گیری است، باید بیندیشند، ضمن اینکه بهره مندی از آن ذخایر تاریخ فرهنگی و اجتماعی در ظرفیت خود، خود را حفظ می کنند و خلقت جدیدی را به جهان عرضه می کنند.

الخادیمی موضوع «پارس آرا» را در رابطه با شخصیت آفرینی و شخصیت پردازی نام برد و توضیح داد: با توجه به محتوا، مخاطب، عرصه، عرصه و فضا باید در آن فعال باشید چرا که ارتباط بین آنها وجود دارد. ، شخصیت و ضرورت. در محتوا برای کودک شخصیت بسازید و به ابزار فرهنگ نوجوان تبدیل شوید.

وی افزود: سابقه حرکت ما در عرصه تولید فرهنگی برای خلق شخصیت هایی که بار فرهنگی و تاریخی خود را به دوش می کشند و ابزاری برای انتقال نظام ارزشی در جامعه ایران هستند به اندازه یک مشت انگشت است. انیمیشن ساخته شده در دوره های جدید با شخصیت پردازی همراه است.

دبیر شورای کل فرهنگ از فعال شدن پیوند حوزه فرهنگ، اقتصاد و محتوا از طریق خلاقیت و شخصیت پردازی از طریق این رویداد و در مجموعه ای خبر داد و توضیح داد: اقتصاد فرهنگی که بسیار به آن اشاره کرده ایم، نیازمند توجه، توجه و توجه متولیان عرصه فرهنگ به این موضوع است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی فلسفه تشکیل شورای فرهنگ عمومی کشور را ایجاد هم افزایی بین دستگاه ها اعلام کرد و اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی نقطه هم افزایی همه اراده های فرهنگی است. که از طریق نهادها و نهادهای فرهنگی در کشور وجود دارد و به همین دلیل ابزار همه این اراده ها و توانمندی ها جمع آوری شده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال