اخبار اخبار اقتصادی

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم با مدیرعامل کارخانه نوابهداشت/ رابطه صنعت و جامعه دانشگاهی قوی‌تر شود.

تبلیغات بنری


نشست همکاری اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم با مدیرعامل کارخانه نوابحدیش/ ارتباط صنعت و جامعه دانشگاهی قوی تر می شود.

به گزارش توژال به نقل از روابط عمومی گروه وطن زرین؛ نشست فکری اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم با دکتر محمدحسن نجفی مدرس دانشگاه قم و مدیرعامل کارخانه نوابهیداش از زیرمجموعه های گروه وطن زرین ۲۰ تیرماه در سالن شهید سلیمانی برگزار شد. دانشگاه علوم پزشکی قم.

در این جلسه دکتر محمد حسن نجفی به چالش های موجود در وزارت علوم و وزارت بهداشت در حوزه صنعت و جامعه پرداخت و گفت: ایجاد سازگاری بین صنعت و جامعه موضوع مهمی است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

دکتر نجفی توجه به محیط زیست انسانی، بهداشت و درمان و سایر مقوله های انسانی را در حوزه صنعت بسیار مهم دانست و گفت: ما در کارخانه پنبه به مقوله های ذکر شده از جمله اخلاق حرفه ای در صنعت توجه جدی داریم. صنعت و ما از بالا به پایین به کارگران نگاه نمی کنیم.»

او تایید کرد؛ کسب نگاه کیفی به مردم، ارتباط و شناخت مخاطب، بهره گیری از فرصت ها، کار با عشق و دقت، افزایش ارتباط با صنعت و همچنین برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی به صورت فصلی با حضور اساتید و اعضای هیات علمی از جمله گروه‌های مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند، زیرا می‌توانند به ارتباط قوی‌تری بین صنعت و جامعه منجر شوند.

در این جلسه دکتر رحیم علی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه ارزیابی افراد باید در دو جهت به سمت صنعت و جامعه باشد، اظهار داشت: نبود چنین جایگاهی بیانگر آن است که هم صنعت و هم جامعه خوب هستند که ما نمی دانستیم.

دکتر علی به تجارب کنونی صنعت و جامعه پرداخت و گفت: ارتباط صنعت و جامعه در ایران با سایر کشورها متفاوت است، در حالی که اعتبار دانشگاه های دنیا به صنعت گره خورده است و رابطه بسیار قوی بین این دو وجود دارد. . .

وی با بیان اینکه توانمندی های موجود در جامعه می تواند تعامل صنعت و جامعه دانشگاهی را شکل دهد، گفت: باید از این توانمندی های عظیم استفاده بهینه کرد و از توانمندی های موجود در قالب آموزش یا اجرای پروژه ها بهره برد.

در این دیدار دکتر هادی سردارآبادی رئیس اداره توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با اشاره به کتاب استانداری در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه با توجه به پتانسیل بالای استانداری در دو حوزه صنعت. آموزش عالی و صنعت بیان کرد: در این نامه بر استفاده از تخصص و علاقه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم برای ارائه خدمات به صنایع مختلف استان تاکید شد.

دکتر سردارآبادی به برگزاری جلسه ای با متولیان منطقه ویژه اقتصادی سالواگجان و شرکت شهرک های شیکوهی اشاره کرد و گفت: این جلسات بیشتر با مدیران شهرک ها بوده و نیاز به هماهنگی این جلسات با مدیران این شرکت وجود دارد. کارخانه ها نیز که نیاز به همکاری و همراهی مدیران شهرهای صنعتی دارد.

لازم به ذکر است اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه در این جلسه به بیان مسائل و دغدغه های خود در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت پرداختند. برگزاری کارگاه آموزشی با حضور اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه، ایجاد اعتماد بین صنعت و جامعه دانشگاهی و لزوم انعطاف پذیری در قوانین دانشگاه علوم پزشکی قم برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت. از جمله موارد مطرح شده توسط اساتید و اعضای هیات علمی.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال