اخبار اخبار تکنولوژی

پزشکیان دولت هوشمند را در چه شرایطی تحویل می‌گیرد؟

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، پس از پیروزی مسعود پزشکیان در دوره چهاردهم ریاست جمهوری و انتخاب شدن به عنوان نهمین رئیس جمهور کشور، قصد داریم در حوزه های مختلف اقتصادی بررسی کنیم و بدانیم دولت سیزدهم چه شرایطی را ارائه خواهد کرد. به دولت بعدی.

دولت هوشمند استفاده از فناوری و نوآوری برای تسهیل و حمایت از تصمیم گیری و برنامه ریزی پیشرفته در نهادهای حاکمیتی است. این مفهومی است که ارتباط نزدیکی با حکمرانی هوشمند و دولت الکترونیک دارد. با توجه به اهمیت این موضوع، توسعه و پیشرفت دولت هوشمند یکی از اولویت های سیزدهم دولت بود و در مدت سه سال توانست به پیشرفت های چشمگیری در این زمینه دست یابد.

دولت سیزدهم در راستای ارائه خدمات به صورت هوشمند اقدامات مهمی انجام داد که یکی از آنها گشودن دریچه ملی برای خدمات هوشمند دولت است. پنجره خدمات دولتی هوشمند ملی خدمات دولتی یکپارچه، سریع و آسان را به عموم مردم ارائه می دهد و در راه راه اندازی و راه اندازی است. راهنماهای اجرایی برای پیوند دستگاه های اجرایی به «پنجره واحد خدمات هوشمند دولت» شامل اولویت ها، اصول حاکم و ضوابط نظارتی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و دستگاه های اداری و استخدامی کشور تهیه شد. سالهای گذشته و برای تصویب نهایی طبق قانون به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارائه شده است.

ارائه بیش از 75 درصد خدمات از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

با توجه به تأخیر در این زمینه و رتبه 80 از نظر کمیت خدمات الکترونیکی و رتبه 118 از نظر کیفی در بین 193 کشور در کشور، بهبودی در این شاخص حاصل شده است و به همین دلیل یکی از وعده های کشور بود. . وزیر ارتباطات پس از جلب اعتماد نمایندگان شورای اسلامی در سال 1400 ه. در نظر گرفته شد.

بر اساس آخرین اطلاعات مسئولان، 138 دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است که بیش از 75 درصد خدمات از این طریق ارائه می شود. بیش از 48 میلیون نفر توانستند از طریق احراز هویت یکباره هویت دیجیتالی به دست آورند.

سامانه ویندوز برای واحد آمایش سرزمین نیز یکی از پروژه های اولویت دار دولت الکترونیک محسوب می شود و سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان پیشتاز فنی این سامانه، ابزار، زیرساخت های فنی و فناوری لازم را در این زمینه فراهم کرده است. زمین تا کاربران به جای ارائه خدمات از ویندوز، بتوانند از درون یک پنجره خدمات ارائه دهند.

لزوم توجه دولت چهاردهم به دولت هوشمند

با راه اندازی سامانه پنجره واحد آمایش سرزمین در 15 استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در استان تهران، شاهد کاهش 23.1 درصدی موارد بهره برداری و تغییرات غیرمجاز بوده ایم. در کاربری اراضی کشاورزی و باغات تهران.

از آنجایی که مزایای راه اندازی دولت الکترونیک منجر به کاهش فساد، شفافیت بیشتر، توسعه درآمد و کاهش هزینه ها می شود، کارشناسان تایید می کنند که یکی از مهمترین وظایف دولت چهاردهم می تواند موضوع دولت هوشمند باشد، زیرا این موضوع به موضوع. تنظیم اقتصاد دیجیتال، که در همه امور دولتی استفاده می شود، تأثیرگذار و مرتبط است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال