اخبار اخبار سیاسی

ماموریت اساسی دولت جدید

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، جام جم نوشت: در این ماه و چند روزی که کشور در تب و تاب انتخابات بود، دشمنان نیز مشغول مسموم کردن فضای جامعه با سبک و سیاق خود بودند تا مردم را از اهمیت موضوع منصرف کنند. انتخابات از رای دادن در صندوق ها، اما شرکت نزدیک به 50 درصد مردم در انتخابات زمینه را برای شکست مخالفان مردم و نظام در این عرصه فراهم کرد. در فصل پس از انتخابات نیز برای کاهش هیجانات ناشی از این حماسه سیاسی و دادن نبض منفی به جامعه دست به فعالیت های هدفمند زدند.

بررسی این شرایط و تلاش‌های مستمر در این زمینه، اهمیت توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب را در زمینه «بازگرداندن امید و اعتماد به جامعه به‌ویژه در بین جوانان» نشان می‌دهد. تاکید مکرر بر مردم سالاری دینی در بیانات بنیانگذار انقلاب و رهبر معظم انقلاب و اعمال آن در اداره کشور، تمامی فعالیت های مخالفان در عرصه انتخابات خودسرانه و پیش پا افتاده را باطل می کند. برای رای مردم و اراده آنها برای اداره کشور. به خصوص که آمارهای مربوط به انتخابات – که این روزها منتشر می شود – حکایت از آن دارد که انتظارات ناامیدانه آنها از حضور کم مردم و دوری مردم از پای صندوق ها ساختگی بوده است.

سیاهی و قطبی شدن. مسیر دشمنان به سوی ناامیدی
از سوی دیگر حضور رسمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا و نقش تعیین کننده آن در معادلات منطقه به هیچ وجه رضایت دشمنان قسم خورده ملت ایران را جلب نمی کند. چون به این نتیجه رسیده اند که فعالیت سیاسی جمهوری اسلامی نقش تاثیرگذاری در تغییر نظم نوین جهانی دارد و کشور ما نیز یکی از نیروهای رقیب در این زمینه است، بنابراین تصادفی نیست که بخواهند اخبار وارونه منتشر کنند و انتشار اخبار جعلی که نقش برجسته ای در تحریف اوضاع و نادیده گرفتن دستاوردها و نقاط قوت در عرصه های مختلف علمی، صنعتی، دفاعی، بین المللی و غیره و گسترش این ایدئولوژی مسموم با سیاست ها و راهبردها دارد. رژیم عامل تشدید مشکلات است و تحریم تحریم ها و دشمنی با رژیم سلطه زمینه را برای بروز اختلافات و دوقطبی شدن در کشور فراهم می کند تا از آن بهانه ای برای تحدید اقتدار ایران استفاده شود. به همین دلیل، گسترش حس امید و افزایش اعتماد عمومی به همه عناصر، سطوح و طبقات جامعه بسیار مهم و ضروری است و به احیای سرمایه اجتماعی کشور -که برخی از آنها در انتخابات شرکت نکردند- کمک می کند. شهروندان را به حرکت در می آورد تا برای رسیدن به موفقیت بیشتر، رسیدن به قله و انجام حداکثر فعالیت برای رسیدن به نقطه مطلوب دست از تلاش برندارند. بازگرداندن اعتماد به نفس، بذر امیدی است که آینده ای روشن را برای ملت بشارت می دهد و به غرور ملی، حس میهن پرستی و خودباوری آن قوت می بخشد تا بتواند با عزمی همگانی آوار مشکلات را از بین ببرد. جامعه امید آینده را روشنتر از حال می بیند و خواهان پیشرفت شتابان و دستیابی به اهداف جزئی و کلان در حوزه حکمرانی و نیازهای جامعه است. بنابراین احساس امید و اطمینان به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی جوامع، خروج مطلوب از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب و ایده آل برای دستیابی به بهبود و پیشرفت است.

یک تاکتیک تحریف در خدمت ترویج بی اعتمادی
یکی از ابزارهای دشمنان برای کاهش بارقه امید در جامعه، توسل به روش تحریف است. «تحریف» در لغت به معنای تحریف کلمه و تغییر معنای آن است. تحریف سعی می کند با نادیده گرفتن نکات مثبت کشور را به نقطه ضعف تبدیل کند، ناگفته نماند مشکلات و مزاحمت هایی که دشمنان می خواهند با رصد مستمر اوضاع و تکرار و تشدید آن، مردم را از پیشرفت ها و موفقیت ها غافل کنند. نهضت لکه دار علاوه بر بهره برداری فرصت طلبانه از نقاط ضعف، تلاش مضاعفی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات نظام سلطه بر ملت ها انجام می دهد و از دیدن و ارزیابی ضعف ها و ناکامی های دشمنان در عرصه های مختلف غفلت می ورزد نه تنها در خارج از کشور است، بلکه سلاح و تسلیحات در داخل کشور دارد و مستقیماً برنامه های برنامه ریزی شده را اجرا می کند.
این موضوع در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب نیز مطرح شد و رهبر معظم انقلاب آن را اینگونه توصیف کردند: «در این چهل سال – و حالا مثل همیشه – سیاست تبلیغاتی و رسانه ای دشمن و بیشترین آن. برنامه‌های فعال برای مردم و حتی مسئولان و مدیران ما در آینده ناامیدکننده بوده است، اخبار جعلی، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه جلوه دادن حقایق، کتمان آثار امیدوارکننده، بزرگ‌نمایی ایرادات ریز و درشت و نشان دادن یا انکار مزیت‌های بزرگ، برنامه‌های منظم هزاران رسانه‌های پخش و آنلاین دشمنان ایران و البته آثار آن در داخل کشور نیز قابل مشاهده است.
پس اغراق نیست اگر بگوییم هر اقدامی فارغ از عنوان و بهانه ای که هدفش پشیمان کردن جامعه از مسیر خود باشد و آینده را تلخ و ناامیدانه روایت کند، خواسته یا ناخواسته در خدمت جریان تحریف است. فرقی نمی کند با چه گرایش یا فکری این کار انجام شود. جریان تحریف جریانی است که امید جامعه را برای اهداف مختلف به یأس و ناامیدی تبدیل می کند که گاهی به آن کارشکنی و گاه اصلاح می گویند و این آبی است در آسیاب دشمنان و حرکت در مسیر مورد انتظار آنها.

وظیفه خطیر دولت چهاردهم امید آفرینی است
اکنون که دولت چهاردهم با مشارکت حداکثری مردم انتخاب شده است، وظیفه خطیر ایجاد امید و بازگرداندن اعتماد عمومی را بر عهده دارد. این مهم با تلاش برای تبیین و بیان دستاوردهای نظام و خنثی کردن توطئه های دشمن در این منطقه محقق می شود. دولت شهید رئیسی علیرغم موانع و محدودیت های دشمنان بیرونی و بدبینان و فرصت طلبان داخلی، در طول عمر کوتاه اما پربرکت خود منشأ تحولات فراوانی شد و با اقدامات قاطع داخلی و خارجی موفق شد و چنان درخشید که موفق شد. این پیروزی نشانه موفقیت رهبر کبیر انقلاب بود، لذا رئیس جمهور منتخب نیز باید این عملکرد را مقدم بر خود قرار دهد و اعتلای ایران را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد و امید ملت را به یأس تبدیل کند دولت باید هوشمندانه و با اقدامات امیدوارکننده، توطئه های پی در پی دشمن را خنثی کند و از ارتکاب اقدامات مشکوک که منجر به خودسری دشمن می شود، خودداری کند. شکی نیست که دادن وعده های قابل اجرا در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی یکی از راه های امید آفرینی ملت است و البته این گونه برنامه ها در صورت محوریت عمل موثر خواهد بود. گفت‌وگوی رئیس‌جمهور و مسئولان با مردم و پاسخ به سؤالات و ابهامات موجود از دیگر اولویت‌هایی است که می‌تواند به ایجاد امید و بازگرداندن اعتماد به اقشار مردم کمک کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال