اخبار اخبار تکنولوژی

رونمایی از ربات انسان‌نمای احساسی

تبلیغات بنری


شناسایی یک ربات انسان نما احساسی

به گزارش مجله توژال؛ دانشگاه فودان در شانگهای از ربات عاطفی شبیه انسان رونمایی کرد. محققان این دانشگاه این ربات را برای ارائه خدمات مراقبت و مراقبت از سالمندان ساخته اند.

این ربات انسان نما که Guanghua (Guanghua No 1) نام دارد، 165 سانتی متر قد، 62 کیلوگرم وزن و 45 مفصل هوشمند دارد که به آن اجازه می دهد به نرمی حرکت کند.

این ربات که اولین در نوع خود است، حالات چهره متفاوتی را نشان می دهد.

یک ربات انسان نمای احساسی برای مراقبت از سالمندان

همانطور که گفته شد ربات گوانگهوا حدود 165 سانتی متر قد و حدود 62 کیلوگرم وزن دارد و در میان 18 ربات انسان نما که امسال در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی شانگهای (WAIC) به نمایش گذاشته شد، تنها ربات انسان نما است که توسط دانشگاه فودان ساخته شده است.

این ربات انسان نما از نظر احساسی پاسخگو، انعطاف پذیر و پیچیده است. این ربات دارای 45 مفصل هوشمند همراه با مغز مولد است. این مغز به ربات اجازه می دهد تا بازوهای خود را به درستی حرکت دهد و صاف و متعادل راه برود.

او همچنین مجهز به کنترل چهار احساس شادی، خشم، غم و لذت در چهره خود است. سازندگان این ربات می گویند که آن را برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون جمعیت سالمندان چین ساخته اند.

Gan Zhongshu، معاون آکادمی مهندسی و فناوری در دانشگاه فودان، گفت: تحقیقات میدانی ما نشان داد که مراقبت از سالمندان و خدمات بهداشتی مهمترین زمینه برای استفاده از ربات های انسان نما هستند.

او خاطرنشان کرد که چشم انداز آنها ایجاد یک “همدم سلامت” است که قادر به ارائه مراقبت شخصی و دلسوزانه به سالمندان باشد.

دلیل اصلی ساخت این ربات رفع نیازهای عاطفی سالمندان بوده است.

گان با اشاره به اینکه ارائه مراقبت از آسایشگاه با یک وسیله مکانیکی و بدون احساس نمی تواند گرمای حضور اعضای خانواده را فراهم کند، گفت: مراقبت واقعی مستلزم هوش هیجانی است.

الگوریتم ها و حسگرهای پیشرفته برای توسعه ربات های هوشمند و احساسی

اکثر سازمان ها در حال حاضر در حال انجام تحقیقات برای درک و پاسخگویی به نیازهای عاطفی انسان ها، به ویژه افراد مسن هستند. برای رسیدن به این هدف باید ربات هایی طراحی کنند که باید به الگوریتم ها و حسگرهای پیشرفته مجهز باشند. این به ربات ها کمک می کند تا احساسات انسان را با دقت بیشتری درک و تفسیر کنند.

در مورد ربات انسان نما Guanghua، هوش هیجانی آن از تحریک الهام گرفته از مغز و مکانیسم پاداش دوپامین الهام گرفته شده است. همچنین از الگوریتم های انگیزشی هماهنگ و چند سطحی استفاده می کند که ادراکات و رفتارهایی شبیه انسان ایجاد می کند.

با این حال، گاهی اوقات چالش پیش‌بینی پیچیدگی و تفاوت‌های ظریف احساسات انسانی است. احساسات می توانند واقعا ذهنی باشند و در بیشتر موارد متفاوت باشند. این امر بسیاری از موسسات و دانشمندان را بر آن داشته است تا ربات ها را بر روی مجموعه داده های متنوع آموزش دهند و به طور مداوم ورودی های جدید را تطبیق دهند.

در حال حاضر مفاهیم عملی زیادی برای ربات های هوشمند و احساسی وجود دارد که بیشتر توسط بخش مراقبت های بهداشتی استفاده می شود. بسیاری از بیمارستان ها در حال حاضر در حال مذاکره برای استقرار خدمات ربات انسان نما هستند که می تواند همراهی و پشتیبانی بیماران را ارائه دهد.

ربات Guanghua در دو سال گذشته در حال توسعه بوده و توسط متخصصان مکانیک، زیست شناسی، مهندسی، علوم کامپیوتر و ابرداده ساخته شده است.

آنها در حال حاضر قصد دارند نسخه بتا Guanghua را تا پایان سال جاری منتشر کنند و در حال حاضر در حال انجام آزمایشات گسترده در دو استان چین هستند.

آنها همچنین در حال آزمایش ربات برای افزایش دقت، ایمنی و کارهایی مانند کمک به افراد مسن در رختخواب یا بردن آنها به حمام هستند.

در نهایت، این روبات ها ممکن است عمق عاطفی انسان ها را درک نکنند، اما می توانند کمک زیادی به آن ها، به خصوص افراد مسن، کنند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال