اخبار اخبار تکنولوژی

ورزشکاران چه ساعتی بخوابند؟

تبلیغات بنری


به گزارش سایت ایرانیان اکونومیست، خواب برای ورزشکاران بسیار مهم است و در هنگام خواب هورمونی به نام ملاتونین در بدن انسان ترشح می شود و این هورمون چرخه خواب و بیداری و ساعت بیولوژیکی بدن را تنظیم می کند.

با دیر بیدار ماندن در شب فعالیت این هورمون را مختل می کنیم و اگر ورزشکار چنین روندی را طی کند فعالیت روزانه و عملکرد ورزشی او تحت تاثیر قرار می گیرد.

بر اساس این مقاله که توسط سید محمد چباتی، روانشناس ورزشی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی به یک اقتصاددان ایرانی ارائه شده است، آمده است: کمیت و کیفیت خواب برای عملکرد ورزشکاران بسیار مهم است. خواب کافی برای یک فرد، به خصوص یک ورزشکار، بین 7 تا 9 ساعت است که معمولاً ورزشکاران به آن توجه نمی کنند، کیفیت و مدت خواب آنهاست.

ورزشکاران باید قبل از ساعت 23 بخوابند و شام را زود بخورند تا حداقل 3 ساعت بین شام و خواب فاصله باشد و در ساعت آخر شب از مصرف کافئین خودداری کنند. همچنین ورزشکاران باید از تماشای تلفن همراه و تلویزیون در اواخر شب خودداری کنند و در مکانی تاریک، ساکت و کمی خنک بخوابند.

علاوه بر این ورزشکاران نباید فراموش کنند که یک ورزشکار حرفه ای باید سبک زندگی حرفه ای داشته باشد و خواب خوب و به موقع یکی از مهم ترین مواردی است که یک ورزشکار باید به آن توجه کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال