اخبار اخبار اقتصادی

پیشنهاد تشکیل سازمان ملی ایده‌یابی در دولت جدید

تبلیغات بنری


غلامرضا اسکندری در گفت و گو با مجله توژال، تنها راه نجات کشور و توسعه همه جانبه آن را مشارکت اکثریت مردم در امور اجرایی کشور و بهره مندی از همه دیدگاه ها دانست گفت: پیشرفت ملت هدف اولیه مردم است و همه به دنبال رسیدن به آن هستند.

وی با اشاره به تاکید کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم استفاده از همه توانمندی های داخلی به ویژه بهره مندی از صاحبان اندیشه و بصیرت در امور اجرایی کشور، تصریح کرد: امید است که رئیس جمهور منتخب از این پیشنهاد مهم استفاده و اجرا خواهد کرد.

اسکندری گفت: برای تسریع در حل مشکلات و توسعه کشور و همچنین جلوگیری از مهاجرت نخبگان، دولت منتخب بعدی باید در تشکیل سازمان ملی اندیشه ها زیر نظر ریاست جمهوری تسریع کند. این موسسه در دستور کار خود قرار دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به نامگذاری سال 1403 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی»، افزود: بی شک تأسیس سازمان ملی اندیشه گامی مؤثر و بزرگ در راستای تحقق اهداف عمومی است. شعار در حوزه مشارکت واقعی مردم و حوزه حمل و نقل و ارائه نظرات و پیشنهادات مردم به تصمیم گیران و مدیران کشور و همچنین گسترش بستر نقد مشترک حول اهداف مشترک.

اسکندری اصرار جدی مردم به ویژه نخبگان برای ارائه پیشنهادات را زمینه ساز تحولات مثبت در جامعه دانست و گفت: نظام اداری در کشور بر اساس اصل تغییرپذیری طراحی نشده و فاقد انعطاف پذیری است. ساختار شفاف و ناسازگار ماهیت پویا پیشنهادات؛ بنابراین موانع نظام مشارکت باید برداشته شود.

وی بیان کرد: سیستم فعلی پیشنهادات در سازمان ها محدود به مشارکت حدود پنج میلیون نفر از همان سازمان ها است و کار مشخصی برای مشارکت میلیون ها ایرانی وجود ندارد، بنابراین یک سازمان ملی برای ایده پردازی زیر نظر تشکیل شد. نهاد ریاست جمهوری که در آن پیشنهاد شده است که مردم به ویژه نخبگان بتوانند شجاعانه نظرات خود را بیان کنند.

به گفته این استاد دانشگاه، ایجاد سازمان ملی اندیشه ها با اشاعه فرهنگ همکاری داوطلبانه مردم و نخبگان در بهبود فعالیت های جاری کشور، موجب ارتقای روحیه و افزایش انگیزه، مسئولیت پذیری و تعلق مردم می شود. از مردم گرفته تا دولت و همچنین ارتقای بهره وری، استقبال از تغییر و افزایش اعتماد به نفس ملی

اسکندری در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه برای فعال سازی و ایجاد سازمان ملی اندیشه در کشور و سازوکارهای عملی آن انجام شده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال