اخبار اخبار تکنولوژی

گسترش دیپلماسی علمی مانع آثار مخرب تنش‌های سیاسی است

تبلیغات بنری


بر اساس گزارش روز دوشنبه گروه علوم و معارف اقتصاد ایرانسفرای چهار کشور مالزی، عربستان سعودی، بولیوی و نیکاراگوئه و نمایندگان سفارت های چین، ژاپن، یمن و ونزوئلا در ایران، علاوه بر رؤسای دانشگاه های بهداشت، ایمنی و محیط زیست روسیه، داغستان و روسیه. دانشگاه ملی بلاروس، بغداد، بصره، موصل، دانشگاه فنی مرکزی عراق، رئیس مؤسسه کنفوسیوس چین و معاون دانشگاه ایروان با حضور در دانشگاه‌های خارجی با رئیس دانشگاه تهران گفتگو کردند برای گسترش روابط علمی بین المللی

سید محمد مقیمی در این دیدار در باغ نگارستان تهران با حضور علی رضا منادی سفیدان رئیس کمیته آموزش و تحقیقات شورای اسلامی الهام امین زاده معاون بین الملل دانشگاه تهران به پراکندگی جغرافیایی دانشگاه تهران در سراسر کشور پرداخت و گفت: حضور پردیس های دانشگاه تهران در سراسر ایران می تواند فرصت مناسبی برای همکاری با دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه های روسیه، عراق و … باشد. و ایالات متحده. منطقه دریای خزر و سایر دانشگاه ها.

ادامه مطلب

واحد بین الملل دانشگاه تهران در گرجستان دانشجو می پذیرد

رئیس دانشگاه تهران از تکمیل فرآیند تاسیس شعبه بین الملل دانشگاه تهران در نجف در آینده نزدیک خبر داد و افزود: پذیرش دانشجو در واحد بین الملل دانشگاه تهران در گرجستان از سال آینده آغاز می شود. سال 1403 ق.

مقیمی گفت: قرار بود رئیس جمهور شهید در سفر به آفریقای جنوبی شعبه مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران را راه اندازی کند و انشالله این اقدام توسط رئیس جمهور منتخب مردم انجام شود.

رئیس دانشگاه تهران، دیپلماسی علمی و نقش نهادهای علمی، آموزشی و فناوری را در تعمیق و گسترش روابط دولت‌ها و ملت‌ها بسیار تعیین‌کننده دانست و گفت: اگر دیپلماسی علمی فعال باشد، نه تنها تنش‌های سیاسی نمی‌تواند منجر به طولانی‌مدت شود. تعارض اصطلاح تأثیرات مخربی بر روابط بین کشورها به علاوه روابط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پایدارتر خواهد شد.

الموجیمی: گسترش دیپلماسی علمی از اثرات مخرب تنش های سیاسی جلوگیری می کند

مقیمی معتقد است: اگر مدیریت کشورها به دانشمندان و دانشگاهیان سپرده می شد، شاهد چنین نوسانی در روابط کشورهای منطقه نبودیم و پیوستگی لازم به وجود می آمد و در این صورت دیپلماسی علمی می توانست دیپلماسی سیاسی و فرهنگی را ارتقا بخشد. دیپلماسی و دیپلماسی اقتصادی. شبکه دانشگاهی 1757 با قابلیت قرار دادن دیپلماسی علمی در خدمت انواع دیپلماسی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی.

وی تجربه روابط مستمر دانشگاه های بزرگ ایران با دانشگاه های بزرگ روسیه را یادآور شد و گفت: اجلاس سران دانشگاه های ایران و روسیه سال گذشته در دانشگاه دولتی مسکو برگزار شد. ما تعاملات بسیار خوبی با بهترین دانشگاه های روسیه داریم به زودی شاهد برگزاری نشست مشترک بهترین دانشگاه های ایران و روسیه در ایران به میزبانی دانشگاه تهران خواهیم بود خواهیم بود

رئیس دانشگاه تهران به مسئولان علمی و سیاسی کشورهای حاضر در این نشست پیشنهاد کرد که الگوی همکاری بین بهترین دانشگاه های ایران و روسیه بین بهترین دانشگاه های ایران و این کشورها اجرا شود.

وی ابراز امیدواری کرد با جهانی شدن منشور 1757 که در مراسم بزرگداشت سنت های دانشگاهی در ایران و جهان در سال 1757 رونمایی شد، زمینه برای ایجاد شبکه ارتباط علمی فراهم شود و این شبکه ابتدا صلح و آرامش را به ارمغان بیاورد. از همه در منطقه و سپس آن را در صحنه جهانی دنبال خواهیم کرد و جهانی عاری از خشونت و پر از صلح و آرامش خواهیم داشت.

مقیمی درباره منشور دانشگاه های 1757 توضیح داد: همزمان با بزرگداشت سنت های دانشگاهی در ایران و جهان، تأسیس شبکه جهانی به نام شبکه جهانی صلح 1757 اعلام شد و منشور شبکه 1757 فاش شد و برخی نیز دانشگاه های دنیا عضویت در این شبکه را پذیرفته اند.

وی افزود: تمدن ایران همیشه ثابت کرده است که وقتی قیام کند در خدمت رفاه و آسایش بشریت است و امروز که به شدت به صلح و آرامش جهانی نیاز داریم، دانشگاه تهران این نقش را بر عهده خواهد گرفت و دانشگاه های جهان را برای پیشرفت زیر چتر 1757 قرار دهید. صلح جهانی را به ارمغان خواهد آورد.

مقیمی در پایان به روابط دانشگاهی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران با چین اشاره کرد و گفت: چین یکی از طرفین همکاری های بین المللی ما در تعاملات و همکاری های بین دانشگاه ها بوده است. چین همیشه در روزهای سخت تحریم ارتباطات و تعاملات بسیار خوبی داشته است و ما هرگز این تعاملات خوب را فراموش نمی کنیم.

سفرا، مسئولان سفارتخانه ها و روسای دانشگاه های خارجی حاضر در این نشست، نودمین سالگرد تصویب قانون تأسیس دانشگاه تهران و پیوند تاریخ فعالیت دانشگاه تهران به بیش از 17 قرن آموزش عالی را تبریک گفتند. ایران و ابتکار دانشگاه تهران در زمینه ایجاد شبکه ای متشکل از 1757 دانشگاه در راستای تلقی آنها از صلح جهانی به عنوان گامی رو به جلو.

مسئولان علمی و سیاسی حاضر در این نشست نیز راهکارهای خود را برای استفاده گسترده از این شبکه بیان کردند. در خاتمه این نشست لوح یادبودی به نماد سال 1757 و مدال نقره به مناسبت سال 1757 سنت دانشگاهی در ایران تعبیه شد که در مراسمی ویژه در 21 تیرماه با حضور رئیس جمهور رونمایی شد. شورای اسلامی رئیس دانشگاه تهران آن را به سفرا، سفارتخانه ها و روسای دانشگاه های خارجی حاضر تقدیم کرد و در این جلسه تقدیر شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال