اخبار اخبار سیاسی

ایمن سازی ۷۰ ساختمان پر خطر پایتخت

تبلیغات بنری


مهدی بابایی در گفتگو با مجله توژال. وی در خصوص ایمنی ساختمان ها در شهر تهران گفت: ایمنی ساختمان در دو مرحله قابل برنامه ریزی است. مرحله اول مربوط به ساختمان هایی است که به تازگی در حال ساخت هستند و در واقع نوساز هستند. کمترین دغدغه ما در مورد این ساختمان ها همکاری شهرداری و نظام مهندسی است زیرا نظارت خوبی در حال انجام است.

وی افزود: اما مشکل ما مرحله دوم است که مربوط به ساختمان های قدیمی است و بیشتر ساختمان های ناایمن جزو همین ساختمان های قدیمی هستند و تعداد این ساختمان ها در پایتخت کم نیست.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: سازمان آتش نشانی مدت هاست در حال جمع آوری بانک اطلاعات ساختمان ها بوده و تاکنون بیش از 35 هزار ساختمان در شهر تهران به ثبت رسیده و اطلاعات مهم آنها ثبت شده است. در این پایگاه، ساختمان‌های مهم و حیاتی مانند بیمارستان‌ها، اماکن تجاری و مراکزی که شاهد ترافیک سنگین هستند بر اساس میزان خطر طبقه‌بندی می‌شوند.

بابایی گفت: 129 ساختمان پرخطر در این بانک شناسایی شد. همچنین در طبقه بندی های دیگر ساختمان های کم خطر نیز طبقه بندی می شوند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تعداد ساختمان های این فهرست به طور مداوم به روز می شود زیرا هر بار بازدیدی از سوی آتش نشانان ممکن است به این لیست اضافه شود یا پس از اصلاحات لازم ساختمان ایمن سازی شده از لیست خارج شود.

وی افزود: در شورای سیاستگذاری شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواستیم که به این 129 ساختمان پرخطر رسیدگی کند که خوشبختانه 70 ساختمان ایمن سازی و از این فهرست خارج شدند و انشاالله سایر ساختمان ها نیز محفوظ خواهد ماند. را نیز تامین کرد. به زودی و گواهی ایمنی دریافت کنید. شهرداری تهران نیز باید سالانه مالکان هزاران ساختمان را ملزم به بیمه کنند.

بیمارستان ها امن هستند

بابایی با اشاره به ایمنی بیمارستان ها و درمانگاه های پایتخت گفت: همکاری بسیار خوبی بین شهرداری و وزارت بهداشت وجود دارد تا جایی که وزارت بهداشت هر ساله به بیمارستان ها دستور داد تا گواهی ایمنی دریافت کنند و تعمیرات لازم را انجام دهند. هر ساله محیط پزشکی خود را ایمن کنند، اگر بیمارستان ها این اقدامات را انجام ندهند، تراز بیمارستان در وزارت بهداشت کاهش می یابد و در اعتبارنامه ها و تعرفه ها ضرر می کند.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در خصوص موضوع بیمارستان ها و درمانگاه ها تنها دغدغه ما در حال حاضر ایمنی سازه است. زیرا این سازه ها اکثرا قدیمی و فرسوده هستند و باید هر چه زودتر بازسازی شوند. به عنوان مثال، برخی از تجهیزات ایمنی و آتش نشانی مانند سیستم اعلام حریق را می توان در هر مکانی نصب کرد، اما زمانی که خود ساختمان ناامن باشد. حتما باید بازسازی بشه

وی افزود: در این زمینه و با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، بسیاری از بیمارستان ها برای نوسازی تخلیه می شوند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال