اخبار اخبار فرهنگی

تاکید مخبر بر ثبت ویژگی‌های مدیریتی شهید رئیسی به‌عنوان الگوی عملی برای اداره امور اجرایی

تبلیغات بنری


محمد مخبر، کارشناس اقتصادی ایران، به گفته محمد مخبر ظهر امروز یکشنبه (26 تیرماه) در جلسه هیات دولت با اشاره به دیدار اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ابراز محبت کرد. و دولت با قدردانی از رئیس جمهور شهید و جمعی از اعضا ابراز امیدواری کرد که اعضای دولت سیزدهم بتوانند پاسخ مناسبی به این محبت و اعتماد بدهند.

سرپرست رئیس جمهور همچنین با اشاره به توصیف خصلت های شهید آیت الله رئیسی در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند این صفات و ویژگی ها باید ثبت شود و تبدیل به یک مدل. لذا شایسته است دبیر هیأت دولت با همکاری همه اعضای دولت این موضوع را تا تبدیل شدن به یک طرح اجرایی و الگوی عملی برای اداره امور اجرایی کشور پیگیری کند.

مخبر یکی از ویژگی هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دولت مردمی بر آن تاکید کردند، کار و تلاش تا روز و آخرین لحظه است و افزود: همه اعضای دولت باید شور و نشاط و عزم را برای خدمت تا لحظه آخر داشته باشند. روز آخر. لحظه فعالیتشان مانند لحظه و روز اول فعالیتشان.

سرپرست ریاست جمهوری بار دیگر با تشکر از حضور خستگی ناپذیر مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از وزیر کشور و همه حاضران، مدیران و کارکنان این وزارتخانه، شورای نگهبان، وزیر و کارکنان وزارت کشور قدردانی کرد. ارتباطات و کارگران این وزارتخانه. نیروهای مسلح، پلیس، نظامی و امنیتی و همه آنها از کسانی که برای برگزاری بدون مشکل انتخابات تلاش کردند تشکر کردند.

این خبرنگار در بخشی دیگر از سخنان خود از مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش خواست تا در اسرع وقت نسبت به تخصیص اعتبارات و اهدای جوایز به برگزیدگان المپیک کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین به گزارش معاونت حقوقی رئیس جمهور به رئیس جمهور از عملکرد خوب این معاونت در بیش از هزار روز دولت مردمی اشاره و تصریح کرد: در این مدت معاونت حقوقی رئیس جمهور در تمامی عرصه های بین المللی موفق بوده است. دعاوی حقوقی این کشور به هیچ وجه شکست نخورده است و رکورد بسیار چشمگیری است که باید به درستی از آن آگاه بود.

مخبر در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم خویشتن داری و تلاش پیگیر در جهت حفظ آرامش و ایجاد فضای آشنایی برای کار و تلاش در کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور در ابتدای جلسه امروز فرا رسیدن ماه محرم الحرام و شهادت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را به هیئت دولت تسلیت گفت.

در جلسه امروز شورای دولت نیز زرپور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وی با اشاره به استعلام الکترونیکی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با تلاش های صورت گرفته و استقرار 400 تیم تخصصی در سراسر کشور، 100 درصد شعب حتی در دورترین نقاط و روستاهای کشور انجام شد. متصل به شبکه الکترونیکی سیستم استعلام هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم

زرپور همچنین دستاورد بزرگ دولت سیزدهم در توسعه نسل پنجم تلفن همراه را تشریح کرد: در ابتدای دولت مردمی کمتر از 10 سایت نسل پنجمی در کشور برای آزمایش راه اندازی شد، اما امروز بیش از آن را راه اندازی کرده ایم. . 2 هزار سایت 5G که 40 درصد آنها در تهران هستند، 5 درصد کل کشور را پوشش داده اند و سرعت اینترنت را بین 20 تا 40 برابر خواهند کرد. با اقدامات انجام شده طی چند ماه آینده کل شهر تهران تحت پوشش شبکه نسل پنجم اینترنت قرار می گیرد.

فرزین رئیس کل بانک مرکزی وی همچنین در این جلسه از توافق برای ایجاد سازوکارهای مبادلات مالی و بانکی با برخی کشورها خبر داد و افزود: با این توافقات بسیاری از نیازهای بانکی تجار، دانشجویان و گردشگران این کشورها تامین می شود.

فرزین افزود: توافقنامه ای بین ایران و روسیه روز پنجشنبه در سن پترزبورگ به امضا رسید تا اقدامات فنی لازم برای ایجاد سازگاری بین شبکه شتاب ما و شبکه سیم اس روسیه انجام شود و با اجرای این قرارداد بانک ایرانی و روسی کارت‌ها از هفته اول مهرماه در دستگاه‌های خودپرداز کشور عرضه می‌شوند و از طرف دیگر نیز تا چند ماه آینده می‌توان از کارت‌های بانکی در فروشگاه‌های کشور مربوطه استفاده کرد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین از تکمیل مقدمات انجام مبادلات و مبادلات بر اساس پول ملی بین ایران و روسیه خبر داد و افزود: این اولین پیمان پولی جمهوری اسلامی ایران و یک کشور دیگر است که اجرایی می شود. به زودی. پریز.

پازارباس وزیر راه و شهرسازی همچنین در جلسه امروز شورای دولت ضمن قدردانی از همکاری وزارتخانه های اقتصاد، دارایی و امور خارجه و سایر دستگاه های ذیربط در زمینه افزایش چشمگیر ترانزیت کالا از کشور، آمار ترانزیت را 89 درصد افزایش داد. 33 ماهه دولت مردمی نسبت به 33 ماهه دولت قبل. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها در حوزه راه 15 میلیون تن کالای ترانزیتی داشتیم. در برنامه هفتم توسعه هدف گذاری شده است که در سال اول اجرای برنامه به 16 میلیون تن کالای ترانزیتی برسد و طبق روال فعلی اطمینان دارم تا پایان سال 1403 هجری شمسی بتوانیم این کار را انجام دهیم. که این رقم از مرز 22 میلیون تن عبور می کند و این مایه مباهات ملت و البته یکی از ثمرات تلاش های شهید عزیزمان در توسعه و تحکیم روابط با همسایگان است.

بزارباش همچنین با اشاره به موضوع مسکن و بحث هایی که در طول تبلیغات انتخاباتی در این باره مطرح شد، خاطرنشان کرد: ساخت مسکن فرآیندی طولانی است و چندین سال طول می کشد طبق آمار مقامات رسمی، کار ساخت بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی آغاز شده و تاکنون بیش از 560 هزار واحد تحویل داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صدور قانون ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در مدت 4 سال در آبان ماه 1400 هجری شمسی گفت: در 29 ماه گذشته که از اجرای این قانون می گذرد، در مقایسه با آن کمی تاخیر داشتیم. به زمانی که قرار بود طبق برنامه های ترسیم شده برای جبران باشد.

پازارباش همچنین با بیان اینکه بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی رشد مسکن از منفی 6.9 درصد در سال 1400 به 7.1 درصد در سال 1402 رسید، به این برنامه در وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: در حال اجراست. این برنامه و تامین این مساحت عملا می تواند ما را به 6 میلیون خانه برساند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به آغاز اجرای طرح احداث شهرهای ساحلی توسط دولت مردمی تصریح کرد: اجرای این طرح از حد آرزو فراتر رفت و امروز ساخت دو شهر ساحلی در جنوب سواحل کشور آغاز شده است. در بخش روستایی نیز کارهای بی سابقه ای انجام شده است که علاوه بر بهسازی و آسفالت راه های روستایی، 7300 کیلومتر راه روستایی جدید در این دولت ساخته شده و نوسازی 545 هزار خانه روستایی آغاز شده که 300 هزار واحد آن به اتمام رسیده است. و همچنین واگذاری 700000 قطعه زمین از کل برنامه یک میلیون قطعه زمین به مردم تحویل داده شد که این نیز کار بزرگ و ارزشمندی است.

پایان بام بام

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال