اخبار اخبار سیاسی

تهیه نوعی «نان» که از آسم جلوگیری می‌کند

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایران سایت اینترنتی سایت تک دیلی محققان دانشگاه سائوپائولو برزیل در گزارشی نوعی نان تهیه کردند که توانایی پیشگیری از آسم او هست.

آسم یک بیماری شایع تنفسی در جهان است. 20 میلیون برزیلی از آسم رنج می برند و این بیماری باعث می شود سالانه 350 هزار برزیلی به بیمارستان ها مراجعه کنند.

دستور تهیه این نان در مقاله منتشر شده در مجله آمده است تحولات کنونی در زمینه تغذیه در این مورد توضیح داده شده است.

این نان حاوی 905-Saccharomyces cerevisiae UFMG A (سویه ای از مخمر آبجو با خواص پروبیوتیک) است که علائم آسم را در موش کاهش می دهد. هنوز روی نمونه های انسانی آزمایش نشده است.

نوعی را آماده کنید

این بیماری معمولاً با التهاب مجاری تنفسی و واکنش بیش از حد به محرک ها ظاهر می شود. علت دقیق آن به خوبی شناخته نشده است، اما به محرک های محیطی، رژیم غذایی، میکروبیوتای روده (میکروب هایی که به صورت همزیستی در روده زندگی می کنند) و عوامل دیگر مرتبط است.

به دلیل ارتباط آن با آسم باکتری های رودهبیماران مبتلا به این بیماری می توانند از مصرف پروبیوتیک ها سود ببرند. پروبیوتیک آنها باکتری های زنده و مخمر مفیدی هستند که به هضم و هضم غذا در معده و دفع آن کمک می کنند باکتری های خوب او معروف است

این باکتری های مفید معمولاً به تنهایی یا مخلوط با لبنیات مانند شیر، ماست و کفیر مصرف می شوند، اما می توان از آنها برای درمان بیماران مبتلا به… عدم تحمل لاکتوز یا آلرژی به پروتئین شیر نیز استفاده می شود

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال