اخبار اخبار اقتصادی

اختصاص ۲۵۰ همت منابع حاصل از فروش اوراق به طرح‌های عمرانی

تبلیغات بنری


به گزارش توژال سازمان برنامه و بودجه، داود منظور در یکصد و سی و پنجمین جلسه ستاد تعامل با حضور اعضای شورای عالی فنی و اعضای شورای هماهنگی تشکل های مهندسی، بازرگانی و حرفه ای در سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: کشور: پس از تشکیل 130 و چهارمین جلسه مرجع تعامل در مهرماه سال گذشته و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص تشکیل کارگروه های تخصصی برای بررسی و رسیدگی به مسائل شرکت های مشاور و پیمانکاری، پنج کارگروه تشکیل شد. که با برگزاری جلسات دوره ای و تخصصی به نتایج خوبی رسید.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به رشد هشت درصدی باید موانع پیش روی شرکت های مشاور و پیمانکاری به ویژه در حوزه تامین مالی برطرف شود، تصریح کرد: گزارش های مرکز آمار ایران نشان می دهد که رشد سرمایه گذاری و تشکیل سرمایه در حوزه تامین مالی. سه سال گذشته رشد قابل قبولی داشته است و به طور متوسط ​​هر ساله شاهد رشد بیش از 4 درصدی در بخش های ساختمانی و صنعتی بوده ایم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: به نظر می رسد بحث تامین مالی در حوزه ساخت و ساز همچنان مهم ترین موضوع در این حوزه باشد و قانون تامین مالی که اخیرا در مجلس نمایندگان تصویب شده فرصت های خوبی را فراهم کرده است و امیدواریم دولت و مجلس می تواند بستر مناسبی برای ایفای نقش خود فراهم کند و پیمانکاران و مشاوران موثرتری را ارائه دهد.

استفاده از توانمندی های بخش خصوصی و مشارکت آن در تدوین سیستم ها و دستورالعمل ها

در نیمه دوم سال با تسریع روند دستیابی به منابع بودجه و درآمد، تخصیص اعتبارات به پروژه های عمرانی ادامه خواهد داشت.

منظور به صدور قانون برنامه هفتم در روزهای اخیر اشاره کرد و این برنامه را متولی حل مشکلات کشور دانست و گفت: برای اجرای مفاد قانون برنامه هفتم نیاز به تدوین آیین نامه و رفع مشکلات کشور است. دستورالعملی که سازمان برنامه و بودجه در کشور برای تدوین این اسناد با استفاده از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی به آن نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در اجرای ماموریت قانون برنامه هفتم در خصوص تدوین سند نظام یکپارچه فنی اجرایی کشور طی 6 ماه آینده، کمیته مشترکی بین سازمان برنامه و بودجه کشور و شورای هماهنگی کشور تشکیل می شود. سازمان های مهندسی، بازرگانی و حرفه ای کشور نسبت به تهیه این سند در اسرع وقت اقدام نمایند.

شناسایی ارگان مشخصی در دولت برای حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی ضروری است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بر لزوم ساماندهی صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور تاکید کرد و گفت: اگرچه شرکت های توانمندی در بخش خصوصی وجود دارد که در صادرات خدمات فنی و مهندسی عملکرد خوبی داشته اند، اما باید وجود داشته باشد. یک مرجع و متولی مشخص در دولت برای تعیین این موضوع.

وی با اشاره به اینکه الحاق جمهوری اسلامی ایران به قراردادهای بین المللی از جمله بریکس و شانگهای فرصت های خوبی را برای فعالیت شرکت های ایرانی در سطح منطقه و جهان فراهم می کند، گفت: باید از همه ظرفیت های کشور برای بهره مندی از این موضوع استفاده کنیم. یک فرصت ویژه

منظور اضافه کرد: تمامی کشورهایی که شرکت های مهندسی آنها توانستند رتبه های بالایی در صادرات خدمات فنی و مهندسی کسب کنند، تحت حمایت مشوق ها و ضمانت های بانکی و اعتباری دولت های خود قرار گرفتند. نهادهای دولتی حامی کشورمان باید بتوانند نقش فعال تری در حمایت از بنگاه های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در زمینه تضمین صادرات و ارائه تسهیلات تشویقی صادرات و موارد مشابه ایفا کنند.

تقویت و گسترش مشارکت بین بخش دولتی و خصوصی برای پیشبرد پروژه های عمرانی

400 اعتبارات عمرانی در قانون بودجه امسال تصویب شد که با تخصیص آنها جهش مناسبی در حوزه عمرانی کشور ایجاد می شود.

معاون رئیس جمهور یکی از راه های برون رفت از رکود در پروژه های عمرانی را توسعه مشارکت های دولتی و خصوصی عنوان کرد و گفت: بر اساس وظایف قانونی از جمله سیاست های عمومی اصل 44 قانون اساسی بخش عمده ای از خدمات حاکمیتی و دولت را تشکیل می دهد. باید در قالب مشارکت ارائه شود.

وی تاکید کرد: دولت باید برای پیشبرد پروژه های عمرانی، توسعه خرید استراتژیک خدمات، بهره مندی از مشارکت خیرین و تبدیل آن به تجارت تجاری، مشارکت بخش دولتی و خصوصی را تقویت و گسترش دهد.

منظور با اشاره به افزایش 35 درصدی تعرفه‌های حوزه سلامت در بودجه امسال، گفت: این افزایش نسبت به سال‌های گذشته به منظور تشویق سرمایه‌گذاری در این بخش قابل توجه است.

400 تلاش اعتبارات ساخت و ساز در قانون بودجه

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تامین مالی پروژه های عمرانی دولتی و سازوکار پروژه های مشارکتی بخش دولتی و خصوصی در سال جاری را مورد بحث و بررسی قرار داد و گفت: امسال 400 فقره وام عمرانی در قانون بودجه تصویب شد و در نظر داریم کار خوبی انجام دهیم. با تخصیص این اعتبارات به طور کامل در جهت آبادانی کشور با هدف تحقق شعار سال حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه 250 اوراق برای تامین مالی پروژه های عمرانی مورد مطالعه قرار گرفت، افزود: با مشارکت و کمک بخش خصوصی در فروش این اوراق، می توانیم تمام منابع خود را در نیمه اول سال به پروژه های عمرانی به ویژه اختصاص دهیم. طرح های تزریقی که تا پایان سال تکمیل می شود.

تخصیص 250 منبع حمت از محل فروش اوراق به پروژه های عمرانی

منظور بیان کرد: در نیمه دوم سال با تسریع در دستیابی به منابع و درآمدهای بودجه ای تخصیص اعتبارات به پروژه های عمرانی ادامه خواهد یافت و به این ترتیب هیچ رکود و توقفی در توسعه و پیشرفت نخواهیم داشت. کشور.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت به بخش خصوصی اطمینان می دهد که تمامی منابع حاصل از فروش 250 اوراق به پروژه های عمرانی اختصاص می یابد، گفت: دولت بر این امر اصرار دارد تا منافع عمومی از اجرای پروژه های عمرانی افزایش یابد. زمان اجرای پروژه ها باید کوتاه شود تا طرح به صرفه باشد.

گزارش های مرکز آمار ایران حاکی از آن است که رشد سرمایه گذاری و تشکیل سرمایه در سه سال گذشته رشد قابل قبولی داشته است.

نظرات و دیدگاه های حاضران در یکصد و سی و پنجمین نشست سازمان تعامل

بر اساس این گزارش، در یکصد و سی و پنجمین جلسه سازمان تعامل، «سید مهدی نیازی» معاون تولید، فنی و زیربنایی رئیس جمهور، «حمید امانی همدانی» معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت و «حمید» ردا عادل مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با حضور در امور فنی و اجرایی گزارشاتی را ارائه و به بیان نظرات خود پرداختند.

همچنین پس از ارائه گزارش علیرضا مقدزاده اردبیلی، رئیس شورای هماهنگی تشکل های مهندسی، بازرگانی و حرفه ای کشور، دبیران کمیته های پنج گانه «نظام یکپارچه فنی و اجرایی» و «تسهیل و گسترش دامنه» فعالیت عوامل دستگاه فنی و اجرایی کشور در حوزه های ساختمانی، «و صنعتی سازی ساختمان و مسکن»، «صدور خدمات فنی و مهندسی» و «رفع موانع سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی» ارائه شد. گزارش عملکرد این کمیته ها

در ادامه جلسه مرجع تعامل، نمایندگان شرکت های منتخب پیمانکاری و مشاوران نیز به بیان نظرات و نقطه نظرات خود پرداختند.

این جلسه دومین جلسه اداره تعامل در دوره ریاست «داود منظور» در سازمان برنامه و بودجه کشور بود که در روز پنجشنبه 23 تیرماه 1303 هجری شمسی در آن «گزارش برنامه تأمین مالی دولت» برگزار شد ساخت و ساز» ارائه شد و در مورد «بیان نظرات تعدادی از نخبگان سازمان تعامل و نمایندگان شرکت های منتخب پیمانکاری و مشاور» رزرو شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال