اخبار اخبار اقتصادی

رانندگان حتما بخوانند/ خبر مهم درباره نرخ جدید جرایم رانندگی

تبلیغات بنری


رانندگان اخبار مهم نرخ جدید جرایم رانندگی را مطالعه کنند

به گزارش مجله توژال؛ رئیس جمهور راخور فرجا از ابلاغ نرخ جدید جریمه تخلفات رانندگی خبر داد و گفت: اصلاح نرخ جریمه پس از زمینه سازی اجرا می شود.

وی درباره تاریخ اجرای تعرفه جدید توضیح داد: نمی توان تاریخ خاصی را اعلام کرد، اما در حال حاضر در حال کار بر روی پلت فرم و انتقال تعرفه جدید به سامانه های هوشمند ثبت تخلفات و نرم افزار پلیس هستیم.

به گفته رئیس پلیس راهور وراجا، تمامی سامانه های ثبت تخلفات پلیس اعم از هوشمند و دستی باید اصلاح شود و تا آن زمان نرخ جریمه با نرخ قبلی محاسبه می شود.

سردار حسینی تایید کرد که احتمالاً تابستان امسال تغییراتی در نرخ جریمه اعمال خواهد شد اما زمان دقیق آن از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد.

بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، میزان جریمه ها با توجه به افزایش یا کاهش تورم هر سه سال یکبار به پیشنهاد نیروی انتظامی و موافقت وزارتخانه های دادگستری، کشور، راه و ترابری قابل تعدیل است. ، و وزارت کشور. تصویب کابینه در دهه گذشته نادیده گرفته شده است.

اما این اصلاحیه و تعدیل حجم تخلفات رانندگی در خردادماه سال جاری در شورای دولت سیزدهم تصویب و پس از سه دوره و با 9 سال تاخیر به پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ شد.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در ۲۴ خردادماه امسال مصوبه هیات وزیران در خصوص اصلاح نرخ تخلفات رانندگی را به سه وزارتخانه دادگستری، راه و شهرسازی کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، هیات وزیران در دومین جلسه مورخ 06/02/1403 به پیشنهاد وزارتخانه های دادگستری، کشور، راه و شهرسازی و به استناد ماده (21) نظام تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب 1396 تصمیم گرفت. در سال 1388 و ماده (28) اصلاحیه قانون مجازات اسلامی مصوب 1388. 1398 رسیدگی، جریمه و شناسایی تخلفات مربوط به حمل و نقل و ترانزیت در سراسر کشور و مناطق آزاد تجاری صنعتی است.

بر اساس اطلاعیه و ابلاغیه دولت و با عنایت به ماده 28 قانون رسیدگی به تخلفات پلیس، تخلفات رانندگی از 4 به 5 برابر افزایش می یابد و تنها تخلفی که 7 برابر شده، رانندگی تحت الکل یا مواد مخدر است. be/snapress

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال