اخبار اخبار سیاسی

بازتاب انتخاب رئیس‌جمهوری جدید ایران در رسانه‌های غربی

تبلیغات بنری


به گزارش تارنمای «توژال»، دقایقی پس از اعلام رسمی نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، رسانه های غربی با انتشار اخبار و گزارش هایی مبنی بر پیروزی پزشکان، گمانه زنی هایی را درباره اجرای وعده های انتخاباتی وی و … چالش های پیش روی او دولت بعدی یک زن درست کردند

با پایان یافتن مراحل رای گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر روز جمعه و پس از شمارش و جمع آوری کلیه آرا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گزارش نهایی نتایج شمارش آرا را ارائه کرد. . وی صبح امروز رای داد و اعلام کرد از مجموع بیش از 30 میلیون نفر و بر اساس نتایج رای گیری، مسعود بازیکیان با بیش از 16 میلیون رای برای چهاردهمین دوره انتخابات جمهوری اسلامی ایران انتخاب می شود.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس وی در این زمینه نوشت: پس از سال ها تحریم غرب علیه ایران، مسعود پشکیان، نامزد اصلاح طلبان امروز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران با وعده تعامل با غرب پیروز شد.

حامیان پزشکان باسابقه، جراحان قلب و نمایندگان مجلس صبح امروز پیروزی او بر سعید جلیلی، مذاکره کننده سابق هسته ای را در خیابان های تهران و شهرستان ها جشن گرفتند.

دکتر در شرایطی برنده انتخابات خواهد شد که ایران لحظات حساسی را پشت سر می گذارد، منطقه خاورمیانه با تنش های شدیدی بر سر جنگ اسرائیل و حماس مواجه است، برنامه هسته ای ایران در حال پیشرفت است و انتخابات آتی آمریکا می تواند مانع از هر گونه اتفاقی شود. امکان تخریب آن – تشدید تنش بین تهران و واشنگتن با خطر مواجه است.

بازتاب انتخاب رئیس جمهور جدید ایران در رسانه های غربی

خبرگزاری فرانس پرس وی همچنین در گزارش خود عنوان کرد: انتصاب پزشکانی که تا این اواخر ناشناخته بودند، امید اصلاح طلبان در ایران را پس از سال ها تسلط اردوگاه اصولگرایان افزایش داده است. ائتلاف اصلی اصلاح طلبان ایران از پزشکان حمایت کرده است. مدیکیان، جراح قلب 69 ساله، خواستار “روابط سازنده” با کشورهای غربی برای احیای توافق هسته ای به منظور “خروج ایران از انزوا” شد. جامعه پزشکی متعهد شده است که محدودیت های طولانی مدت اینترنت را کاهش دهد و با نظارت “کاملا” مخالفت کند.

همچنین در گزارش خبرگزاری رویترز گفته شد: مسعود مزیگیان که متعهد شد درهای تعامل ایران را با جهان باز کند و آزادی های مورد نظر مردم را فراهم کند، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد. کلیپ‌های ویدئویی از بسیاری از شهرها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حامیان پزشکی را نشان می‌دهد که پاهای خود را کوبیده و رانندگان برای ابراز خوشحالی بوق می‌زنند.

انتظار نمی رود رئیس جمهور بعدی تغییرات عمده ای در برنامه هسته ای یا سیاست تهران در قبال گروه های مسلح در خاورمیانه ایجاد کند. با این حال، او امور روزمره دولت را اداره می کند و می تواند بر لحن سیاست خارجی و داخلی ایران تأثیر بگذارد.

به گفته تحلیلگران، پیروزی پزشکان ممکن است مشوق یک سیاست خارجی عملگرا، کاهش تنش بر سر مذاکرات برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک و بهبود چشم انداز آزادی های اجتماعی و کثرت گرایی سیاسی باشد.

بازتاب انتخاب رئیس جمهور جدید ایران در رسانه های غربی

شبکه خبری CNN وی همچنین تصریح کرد: کارشناسان می گویند داشتن چهره معتدل تری در ریاست جمهوری می تواند زمینه گفت وگوی ایران و کشورهای غربی را فراهم کند. پزشکان همچنین ممکن است برخی از تغییرات اجتماعی را که او در طول مبارزات انتخاباتی بر آن اصرار داشت در داخل کشور اجرا کنند، اگرچه کارشناسان هشدار می دهند که هیچ تضمینی برای اجرای چنین اقداماتی وجود ندارد. مدیکیان در زمانی که ایران درگیر تشدید تنش ها با اسرائیل و متحدان غربی اش در پی جنگ غزه و پیشرفت برنامه هسته ای است، ریاست جمهوری را بر عهده می گیرد.

به گفته کارشناسان، انتظار نمی رود که پزشکان مسیر فعلی سیاست تهران در قبال اسرائیل را تغییر دهند. در حالی که کشورهای غربی انتظار ندارند این انتخابات روابط آنها با ایران را تغییر دهد، مدیکیان قطعا نامزد مورد نظر آنهاست.

همچنین مجله نیویورک تایمز وی نوشت: برخی از محافظه کاران حامی آقای جلیلی در شبکه های اجتماعی گفتند که صرف نظر از اینکه چه کسی برنده شده است، حضور بیشتر در انتخابات پیروزی جمهوری اسلامی است و امیدوارند دولت جدید تلاش کند شکاف بین جناح های سیاسی را پر کند. بسیاری از محافظه کاران بدون توجه به وابستگی سیاسی به پزشکان رای دادند.

روزنامه فایننشال تایمز وی در گزارش خود گفت: میزان مشارکت در دور دوم انتخابات که به طور رسمی اعلام شد 49.8 درصد بود که نسبت به 40 درصد مشارکت در دور اول افزایش داشت و موفقیت پزشکان تحول بزرگی است. برای مهمانی. اردوگاه اصلاح‌طلبان که سال‌ها در انزوای سیاسی به سر بردند و پزشکان در مبارزات انتخاباتی تأیید کردند که از دستورات رهبری ایران پیروی خواهند کرد.

اسکای نیوز وی همچنین نوشت: به گفته تحلیلگران، پیروزی پزشکان با استقبال چشمگیر رهبران جهان مواجه خواهد شد.

روزنامه ها نگهبان و دیلی تلگراف و رسانه ها دویچه وله و بلومبرگ آنها در مطالبی مشابه درباره نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران صحبت کردند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال