اخبار اخبار فرهنگی

تلاش کرده بودند حضور هنرمندان در عرصه انتخابات کمرنگ شود

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. بشیر بی ضرر است وی امروز جمعه 24 تیرماه با حضور در تالار وحدت رای خود را به صندوق ویژه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به صندوق انداخت و سپس در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اکنون دنیا رسانه و هنر است جهان، دولت ها و سیاست گذاران جهان از طریق هنر و رسانه به اهداف خود می رسند.

وی افزود: تمام دروغ هایی که غرب گفته و هر چه ساخته است از طریق هنر و رسانه است و تا جایی که هنرمندان ما می توانند ایران، حقایق ایران و آزادی های ایران را تبلیغ کنند، ارزش زیادی دارد. شاید به دلیل دیدگاه غرب، خیلی ها فکر کنند که در ایران آزادی و آزادی بیان وجود ندارد و گاهی هنرمندان ما هم این تصور غلط را دارند و اگر هنرمندان ما وارد شوند و بتوانند ایران را آنطور که هست به دنیا معرفی کنند. جهشی بسیار بزرگ خواهد داشت و به نظر من وظیفه و پیام اصلی هنرمند این است که کشورش را آنگونه که هست معرفی کند.

امیدواریم چهار سال آینده برای دولت دوران شکوفایی و رشد بیشتر باشداین هنرمند مستقل که به تازگی از توقیف دولت فرانسه آزاد شده است، ادامه داد: حضور هنرمندان در این عرصه مشارکت و انتخابات از ارزش بالایی برخوردار است و تلاش کرده اند تا هنرمندان را از خود جدا کنند بدنه اصلی دولت مردم اما هنرمندان ما وظیفه دارند هوشیارانه نگذارند این فاصله ایجاد شود.

بیزار گفت: امیدواریم چهار سال آینده دولت، دوران شکوفایی و رشد بیشتر باشد.

وی همچنین درباره امکان ساخت مستندی از تجربه خود در بازداشت در فرانسه گفت: آنچه اتفاق افتاده و تجربیات به دست آمده قطعا شایسته ثبت، مستندسازی و انتقال است، اما در واقع من با طرف دیگری از غرب مواجه شدم و آنها نیز چنین نیستند. به انواع حقوق و آزادی بیان اعتقاد دارم، این را نمی گویم، من آن را با پوست و استخوانم لمس کردم، غرب فقط انواع آزادی را ارائه می دهد.

وظیفه اصلی دولت هدایت و ایجاد بستر برای تولید آثار فاخر استپیزار به عنوان یک هنرمند موسیقی درباره انتظارات خود از دولت و رئیس جمهور آینده گفت: موسیقی یکی از اصلی ترین بسترهایی است که دنیا می تواند از طریق آن پیام دریافت کند. وظیفه هر حکومت و رژیمی هدایت نهضت است نه دخالت در آن. دولت به جای محدودیت و سانسور فضا، هنرمند را به سمت تولید محتوای مناسب راهنمایی کند.

وی تاکید کرد: وظیفه اولیه دولت هدایت و ایجاد بستر برای تولید آثار فاخر است.

بشیر بازار: تلاش کردند حضور هنرمندان را در عرصه انتخابات کاهش دهند

بیزار همچنین در حاشیه رای گیری در تالار وحدت با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بشیر بیزار، هنرمند و روزنامه نگار مستقل که به دلیل حمایت از جمهوری اسلامی و مردم مظلوم غزه به مدت یک ماه در فرانسه بازداشت شده بود، 22 تیرماه به میهن بازگشت.

تالار وحدت تهران از ساعت 10 صبح جمعه 24 تیرماه میزبان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای شرکت در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال