اخبار اخبار اقتصادی

استجازه رهبر انقلاب برای اجرای ۲ پروژه ریلی

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، مهرداد بذرباش – وزیر راه و شهرسازی – در جلسه شورای دولت از تصویب دو پروژه مهم ریلی کشور به عنوان پروژه های مشمول دستور مقام معظم رهبری خبر داد.

پازارباش گفت: با پیگیری های مستمر چندین ماهه وزارت راه و شهرسازی دو پروژه مهم ریلی کشور به پروژه های مشروط به تایید رهبر انقلاب اضافه شد و انشالله تعداد زیادی خواهد بود و جهشی در روند اجرای آنها وجود خواهد داشت. یکی از این پروژه‌ها، پروژه راه‌آهن کرمانشاه – خسروی است که شبکه ریلی ایران را به عراق متصل می‌کند و مسیر ترانزیتی کشور را در قالب کمربند جاده‌ای ایران تکمیل می‌کند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، این پروژه ریلی به طول 263 کیلومتر در حال حاضر حدود 40 درصد پیشرفت شهری دارد که انشاالله در اسرع وقت و ظرف مدت سه سال با تزریق 30 منبع نقدی از سوی مقام معظم رهبری می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

عضو هیأت وزیران در دولت سیزدهم ادامه داد: پروژه مهم دیگری نیز وجود دارد که خط آهن اصفهان (مبارک) به شهرکرد است که میزان اجرای شهری در آن به 70 درصد رسیده است. انشاالله با هزینه حدود 4 مادرشوهر منابع پولی طی سال آینده از سایت فوق تکمیل و به بهره برداری می رسد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، پازارباش تصریح کرد: با این کار یک پایتخت مهم منطقه ای کشور (شهرکرد) به شبکه ریلی متصل می شود و کارخانه های فولاد و سایر منابع بارگیری روی آن متصل می شوند. مسیر امکان استفاده از این خط ریلی را خواهد داشت و البته کارخانه های ذوب آهن فوق به ویژه شرکت فولاد مبارکه در تامین بخشی از منابع مشارکت خواهند داشت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال