اخبار اخبار اقتصادی

تازه‌ترین آمار از ثبت‌نام کارجویان در سامانه رصد اشتغال

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، سامانه ملی پایش اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از نهاده ها و ستانده های بازار کار و حجم فرصت های شغلی ایجاد شده در راستای برنامه 13 دولت برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی راه اندازی شد. سالانه از این طریق عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه اشتغال مشخص و آمار بیکاران و شاغلان و فرصت های شغلی موجود مشخص می شود.

یکی از ویژگی های این سامانه این است که بستری برای شفاف سازی آمار اشتغال در هر استانداری فراهم می کند و فرصت های شغلی موجود به صورت روزانه رصد می شود تا ضمن در دسترس بودن اطلاعات، از نتایج آمارها به نحو مطلوب استفاده شود. برنامه ریزی و سیاست ها

سامانه رصد اشتغال یکی از راهکارهایی است که دولت برای ساماندهی اشتغال ایجاد کرده و متقاضیان کار می توانند در سامانه ثبت نام کرده و درخواست خود را برای شغل مناسب اعلام کنند.

سازوکار نظارت بر فرصت‌های شغلی در سامانه پایش اشتغال متکی بر سه فرآیند نظارتی پیامکی، تماس تلفنی و حضوری است که در مرحله نظارت میدانی بر استخدام‌ها توسط وزارت کار ایجاد شده است طرح اشتغال حضوری، مکان دقیق و اطلاعات کامل فرد با خدمات دریافت و ثبت می شود، اطلاعات سیستم به طور مستمر رصد و بررسی می شود و دقت در طرح های نظارتی اعمال می شود تا مشکلی به نام ثبت نشود. کارگر.

بر اساس گزارش ها، از نیمه دوم سال 1400 تا زمان راه اندازی سامانه تا خرداد ماه سال جاری با در نظر گرفتن کد ملی و ثبت مشخصات کامل افراد، 3 میلیون و 254 هزار و 525 نفر بدون احراز هویت در سامانه ثبت نام کردند. طی مراحل تایید تعداد پیامک های ارسالی به سامانه به یک پیام، تعداد پیامک ها به یک میلیون و 64 هزار و 962 و تعداد تماس های موفق به 614 هزار و 719 رسید.

تعداد مشاهدات میدانی بر اساس سامانه مشاهده میدانی پایش نیز 155605 مورد گزارش شده است و این بررسی دقت تلفنی 86.71 درصد و دقت میدانی 73.85 درصد را نشان می دهد.

آخرین آمار ثبت نام کارجویان در سامانه رصد اشتغال

به گفته محمود کریمی بیرانوند، معاون وزیر کار و توسعه کارآفرینی، از نیمه دوم سال 1400 تا 24 خرداد 1403 بیش از 3 میلیون و 200 هزار کد ملی در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت شده که برخی از آنها منجر به اشتغال نشده است. با حذف این موارد تعداد کارگران جدیدالورود بر اساس آنچه که راستی آزمایی شده است به 2 میلیون و 721 هزار نفر رسید.

به گفته وی، در این مدت حدود 700 هزار تماس تلفنی با افرادی که برای آنها فرصت شغلی ایجاد شده بود، ثبت شد و نزدیک به 200 هزار نفر به صورت میدانی رصد شدند.

استخدام ایجاد شده در سامانه بر اساس کد ملی افراد بوده و امکان تکرار در سامانه نظارتی بر اساس هویت شغلی و منطقه جغرافیایی وجود ندارد.

نظارت میدانی استخدامی و سیاستگذاری از اهداف اصلی استقرار نظام پایش اشتغال است که ضمن انجام بهتر نظارت میدانی اشتغال، با توجه به آمار و اطلاعات موجود در سامانه، نگاه سیاستگذاری مطلوبی را در حوزه اشتغال به دنبال دارد.

به گزارش سایت توژال، سامانه رصد اشتغال برای اولین بار در دولت سیزدهم تشکیل شد تا افراد جویای کار برای اعلام درخواست شغلی مناسب در آن ثبت نام کنند و فرصت های شغلی موجود روزانه در این سامانه رصد می شود. به منظور فراهم کردن فرصت های شغلی برای جویندگان کار. نتایج استفاده بهینه از سرشماری در برنامه ریزی و سیاست گذاری.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال