اخبار اخبار تکنولوژی

فراخوان جامعه دانشگاهی به مشارکت مردمی در نوبت دوم انتخابات

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایرانجامعه دانشگاهی، اساتید، دانشجویان، نخبگان و دانش آموختگان همواره نسبت به رویدادها و مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه حساس بوده و در بسیاری از موارد در آن نقش داشته اند. این امر انتخابات را مستثنی نمی کند، زیرا این یک موضوع سیاسی است که سرنوشت و مسیر جامعه را تعیین می کند و دانشگاهیان همیشه در روند انتخابات حضور فعال داشته اند و تا جایی که می توانستند در آن تأثیر داشته اند.

یک شاهد آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (30 اردیبهشت 1403 ه. یک سانحه هوایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار است یک سال قبل از موعد مقرر برگزار شود

پس از طی مراحل قانونی در 17 تیرماه، تاریخ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تعیین شد. شورای نگهبان پس از مطالعه صلاحیت نامزدها، مسعود باجکیان، حجت الاسلام، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف. شش نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در 20 ژوئن آینده برگزار شود، معرفی شده اند. روند اعلام آغاز شد و انتخابات در روز هشتم تیرماه برگزار شد. پس از شمارش آرا، مسعود بازیکیان و سعید جلیلی مطلع شدند که امروز (جمعه 24 تیرماه) طبق قانون برگزار می شود.

با توجه به اهمیت حضور در انتخابات، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در آخرین سخنان خود بر مشارکت حداکثری مردم و انتخابات صحیح تأکید کردند و آن را مایه مباهات جمهوری اسلامی و حمایت از آن برشمردند. مردم. سیستم.

وی در دیداری دیگر شرکت در مرحله دوم انتخابات را امری بسیار مهم دانست و تاکید کرد: هر چه مشارکت بهتر، شفاف‌تر و شفاف‌تر باشد، نظام توانایی بیشتری برای دستیابی به اهداف خود در داخل و تلاش برای تلاش بیشتر خواهد داشت. رسیدن به اهداف در خانه توسعه استراتژیک کشور یک فرصت بسیار بزرگ است. وی ابراز امیدواری کرد: خداوند به مردم توفیق بهترین انتخاب را بدهد تا برگزیده بتواند به اهداف نظام و ملت دست یابد.

در عین حال، نقش دانشگاهیان در آگاه سازی جامعه از انتخابات حائز اهمیت است. زیرا هر رویه انتخاباتی که در دانشگاه رخ می دهد تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر جامعه دارد.

وزارت علوم از همان روزهای آغازین انتخابات تصمیمات لازم را برای ارتقای سازماندهی و مشارکت دانشگاهیان و جامعه دانشگاهی اتخاذ کرد. اولین جلسه ستاد انتخاباتی این وزارتخانه در 20 خردادماه برگزار شد و طی آن مقرر شد جلسات شورای نظارت بر تشکل ها به منظور تسریع در بررسی مجوزهای برنامه های روزانه انتخاباتی در دانشگاه ها برگزار شود تا اعطای اعطای مجوز می تواند سریعتر انجام شود. در این جلسه هماهنگی و بحث اولیه در خصوص فعال سازی بدنه دانشگاه در خصوص موضوع انتخابات صورت گرفت. همچنین وزیر علوم طی حکمی خطاب به معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وی را به سمت رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور منصوب کرد.

کلانتری عبدالحسین وی در نامه ای خطاب به نامزدهای انتخاباتی از آنها خواست برای تشریح برنامه ها و مواضع خود به دانشگاه ها بیایند و روسای دانشگاه های مقیم تهران در نامه ای دیگر این دعوت را تکرار کردند.

ادامه مطلب

- دعوت از جامعه دانشگاهی برای شرکت در دور دوم انتخابات

مشارکت گسترده و انتخاب صحیح

رئیس دانشگاه صنعتی آمریکا در گفتگو با کارشناس اقتصاد ایران وی بیان کرد: جامعه دانشگاهی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و به طور کلی در خصوص حضور در انتخابات همواره نقش فعالی داشته است.

علی رضا رهایی ادامه داد: در این مورد دو موضوع وجود دارد: اول افزایش عظیم تعداد مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دوم انتخاب فرد اصلح.

وی تاکید کرد: دانشگاهیان ماه گذشته فعالیت های مختلفی را برای تبیین مناظره انتخاباتی انجام دادند. جلسات زیادی در دانشگاه ها با حضور نامزدها، کارشناسان و نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شد. دانشگاه ها نیز میزبان میزگردهایی برای تشریح بحث مشارکت در انتخابات بودند. همکاران دانشگاهی در گردهمایی های مختلف سخنرانی کرده اند که همه آنها در آینده به عنوان پشتوانه دولت خواهد بود.

وی به دیدار مستقیم و مجازی دانشگاهیان، دانشجویان و کارکنان آموزش عالی با مردم و دیدار با نامزدهای ریاست جمهوری اشاره کرد و الرهایی این اقدامات را افزایش مشارکت در انتخابات دانست.

- دعوت از جامعه دانشگاهی برای شرکت در دور دوم انتخابات

شرکت در انتخابات وظیفه شرعی همه ماست

رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز به اهمیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: حضور پرشور و حضور حداکثری در انتخابات از طمع دشمنان می کاهد که بسیار مهم است. حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح بسیار مهم است.

فرهاد آل طالب وی خاطرنشان کرد: شرکت در این انتخابات آزمون مهمی برای ماست و دفاع از نظام جمهوری اسلامی و ایران وظیفه قانونی تک تک ماست. علاوه بر حضور حداکثری در انتخابات، باید از افرادی که به هر دلیلی تمایل به حضور در انتخابات را ندارند دعوت کنیم و اهمیت مشارکت حداکثری و نگاه دشمنان به میزان مشارکت مردم را همواره به یاد داشته باشیم. .

صندوق های رای؛ مسیر آینده کشور را مشخص کنید

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین به اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: صندوق های رای همواره مسیر آینده کشور را تعیین می کند. “

مهدی بادبا وی در خصوص ضرورت حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به شرایط خاصی که کشور در سیاست داخلی و خارجی می گذرد، حضور در انتخابات و صندوق های رای از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در واقع دشمن در سال های اخیر در یک جنگ شناختی سعی در ایجاد تحول در پای صندوق های رای در کشور ما داشته است. این در حالی است که صندوق ها همواره مسیر آینده کشور را مشخص کرده اند و پس از آن نیز چنین خواهد بود.

بادبا خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد مردم سالاری دینی با مشارکت و حضور همه جانبه مردم در شکل گیری و تداوم انقلاب و مبارزه خود مورد حمایت مردم قرار گرفت. امام خمینی (ره)، شهدا و مردم بودند که انقلاب را به ثمر رساندند و این میراث گرانبها تا کنون رشد و توسعه یابد.

- دعوت از جامعه دانشگاهی برای شرکت در دور دوم انتخابات

میدان برای حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری آماده است

محمد علی ذو الفجول وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد با توجه به مهیا بودن زمینه حضور حداکثری در این دوره از انتخابات، سبک و سیاق و شخصیت رئیس جمهور شهید را در برنامه های خود رعایت کنند.

وی گفت: “مردم هر گزینه ای را که انتخاب کنند، همه باید به آن انتخاب احترام بگذارند و ما فقط باید تلاش کنیم تا حداکثر مشارکت و انتخاب درست را داشته باشیم، که هر دو قابل تطبیق هستند.” همچنین مشارکت حداکثری وظیفه و مسئولیت دانشگاه هاست و انتظار می رود مسئولان دانشگاه از هیچ نامزدی حمایت خاصی نداشته باشند و عدالت و قانون زیر پا نرود.

مردم در صحنه هستند و با رای دادن به خواسته های خود عمل می کنند

علی اکبر صالحی دانشمندترین فرد رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و دیپلمات باسابقه ضمن دعوت مردم به حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت سیاسی کشور گفت: اکنون در جایگاهی قرار داریم که باید داشته باشیم. تصویر و روایت درست از کشور.»

وی تصریح کرد: زمانی که حضور ما در انتخابات پرشور باشد، مخالفان ما بدون تردید حساب دیگری برای ما باز می کنند. حال اگر این حضور پرشور نباشد، می تواند این تصویر را به همراه داشته باشد که بین دولت و مردم فاصله وجود دارد. اگر پای صندوق های رای نیاییم و به سرنوشت خود اهمیت ندهیم، دشمنان ما را خواهند شکست. ما اکنون در موقعیتی هستیم که باید تصویر درست و روایت درستی از کشور داشته باشیم.

- دعوت از جامعه دانشگاهی برای شرکت در دور دوم انتخابات

جامعه دانشگاهی همواره به دنبال جلب مشارکت حداکثری در نظام جمهوری اسلامی است

رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص نقش دانشگاه در انتخابات گفت: نقش دانشگاه از گذشته تا به امروز در همه انقلاب ها و تحولات و در کشور ما به ویژه نقش دانشگاه برجسته بوده است. دانشگاه و دانشگاه در شکل گیری انقلاب و توسعه و پیشرفت آن برجسته بودند.

جلال رضایی نور افزود: ما همواره به دنبال جلب مشارکت حداکثری در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده ایم و تاکید کرده ایم که آحاد جامعه باید در کشور تاثیرگذار باشند و بتوانند با انتخاب های خود سرنوشت خود را رقم بزنند. ما که مسئول این دغدغه هستیم پیگیری می کنیم و سعی می کنیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

دانشگاهیان باید با جدیت و اشتیاق تمام در انتخابات شرکت کنند

صفر نصرزاده رئیس دانشگاه تبریز از مردم برای حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

وی بیان کرد: انتخابات از برکات انقلاب اسلامی و از شاخص های مهم مردم سالاری دینی است و برای رسیدن به مردم سالاری دینی حضور جدی در انتخابات ضروری است و همانطور که ائمه انقلاب تاکید کردند: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است و از نظر مسئولیت فردی و اجتماعی نیز شرکت در انتخابات بسیار مهم است.

نصرالله زاده ادامه داد: شرکت در انتخابات می تواند نقش مهمی در تامین عزت، اقتدار و استقلال کشورمان داشته باشد و در مقابل دشمنانی که به دنبال تضعیف مردم عزیز و کشور ما هستند بسیار موثر باشد. بنابراین شرکت در انتخابات از اهمیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال