اخبار اخبار فرهنگی

ایران می‌خواهد ارتباط گردشگری با مالزی را بیشتر کند

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، سفر بین ایران و مالزی بدون ویزا برای مدت محدود کمتر از دو هفته امکان پذیر است. دو کشور چندین بار برای گسترش مناسبات گردشگری خود به ویژه سفرهای حلال و خانوادگی تلاش کرده اند، اما هر بار بنا به دلایلی این روابط با فراز و نشیب هایی روبرو بوده است. از مرداد 1401 هجری شمسی، پس از توقف کامل پروازهای مستقیم بین دو کشور به دلیل امتناع مالزی از تامین سوخت خطوط هوایی ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا، سفر توریستی بین ایران و مالزی ضعیف‌تر شد.

در سال‌های اخیر، به‌ویژه پس از پایان اپیدمی کرونا، مقامات گردشگری مالزی چندین بار به ایران سفر کرده‌اند تا دوباره این بازار پر تقاضا را معرفی کنند. وعده های اخیر نیز حاکی از برقراری پروازهای مستقیم بین ایران و مالزی از ابتدای سال 1403 هجری قمری بود که هنوز محقق نشده است. علی اصغر شلابفیان – معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – نیز در دیدار با معاون گردشگری، هنری و فرهنگی مالزی با اشاره به این موضوع تاکید کرد که تلاش برای ایجاد خطوط هوایی مستقیم می تواند امکان پذیر باشد. یکی از راههای تسریع روابط مشترک دو کشور است و توجه به این موضوع در تفاهم نامه همکاری مشترک ضروری است.

در برنامه ترویجی گردشگری ایران در کشورهای جنوب شرق آسیا که از ویتنام آغاز شد و سپس به مالزی رسید، هیئت گردشگری ایران با فردوس اکبر خان معاون گردشگری، هنری و فرانکفورت مالزی در کوالالامپور نشستی برگزار کرد که در آن فرهنگی و اشتراکات دینی دو کشور برگزار و در خصوص امکان آشنایی هر چه بیشتر با یکدیگر از طریق ابزارهای مختلف، لزوم توسعه مناسبات متوازن گردشگری بین ایران و مالزی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت اعلام کرد. تمایل وی به میزبانی مالزیایی ها با هدف آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بستر گردشگری ترجیحی در ایران.

فردوس اکبر خان، معاون گردشگری، هنر و فرنگ مالزی نیز تاکید کرد که باید از همه ابزارهای موجود برای شناخت متقابل بین دو کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از اولویت های اجرایی مالزی است و جذب 36 میلیون گردشگر در سال 2024 گواه این دیدگاه است، تصریح کرد: توجه به بازار ایران یکی از اقدامات ویژه در سال جاری خواهد بود چرا که رونق آن، متوازن است. توسعه و برنامه ریزی باید بر اساس یک تفاهم نامه مشترک حرکت کند.

معاون گردشگری، هنری و فرهنگی مالزی همچنین به ضرورت راه اندازی پرواز مستقیم بین دو کشور اشاره کرد و گفت: مشارکت جدی بیش از 100 شرکت مالزیایی از بخش خصوصی برای شرکت در رویداد معرفی گردشگری ایران توانمندی ها گواه انگیزه و استقبال فعالان این عرصه از فرصت موجود است.» .

در این نشست مقرر شد پس از جمع آوری نظرات بخش خصوصی و دولتی دو کشور، نکات اساسی برای توسعه روابط گردشگری ایران و مالزی در قالب یک تفاهم نامه همکاری مشترک گنجانده شود و بدین ترتیب به هدف مورد نظر دست یابیم. و ترسیم مسیرهای اجرایی با همکاری فعالان این حوزه

هیئت گردشگری ایران پس از لغو روادید یک طرفه با 28 کشور جهان، با هدف انجام اقدامات تکمیلی از جمله برگزاری رویداد معرفی توانمندی های گردشگری جمهوری اسلامی ایران به کشورهای جنوب شرق آسیا، ویتنام، مالزی و اندونزی سفر کرد. ). معاون گردشگری ایران در سفر به ویتنام و در دیدار با مسئولان گردشگری این کشور خواستار پیگیری و همکاری برای ایجاد خط هوایی مستقیم بین دو کشور شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال