اخبار اخبار ورزشی

اتهام فساد، تقلب و تبانی در فدراسیون سوارکاری به کجا رسید؟

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، شورای اسلامی در مرداد 1401 تحقیقاتی را در خصوص عملکرد فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران توسط وزارت ورزش و جوانان آغاز کرد.

موضوعات تحقیق و تحقیق

– چرا فدراسیون سوارکاری با تصمیمات نادرست خارج از ضوابط، هزینه صاحبان اسب را افزایش داده و با تمرکز عوارض اخذ شده از مالکان، ابهام در ساختار اداری ایجاد کرد؟

– عدم علاقه به نقش نظارتی و اتخاذ تصمیمات غیر تخصصی که منجر به افزایش هزینه ها می شد.

– بخش های مداخله ای و خارج از وظیفه رسمی.

– ابهام در سیستم ارسال نمونه دوپینگ اسب های ورزشی به خارج از کشور در زمانی که امکان انجام آن در آزمایشگاه های داخلی وجود داشت.

– ابهام در مدیریت تبعیض آمیز در ساختارهای اداری مربوط.

– ابهام در نصب تراشه های الکترونیکی خارجی بدون مجوز با قیمت بسیار بالا و توزیع کاملا انحصاری.

گزارش اتهامات نمایندگان شورای اسلامی به عملکرد فدراسیون سوارکاری:

1- مشارکت در فساد و دوپینگ، جلوگیری از ارسال نمونه دوپینگ به اسب افراد برجسته به آزمایشگاه و تغییر نتایج مسابقات به دلخواه.

2- برداشت حدود 135 هزار دلار از منابع ارزی به بهانه بررسی نمونه های ارسالی از کشور در این خصوص مشخص می شود که تحصیل غیرقانونی ارز و هزینه ارسال آن به خارج از کشور غیرواقعی است.

3- عدم تسویه بدهی با فدراسیون جهانی از سال 2013 تا 1401 حدود 30 هزار دلار حق عضویت علیرغم دریافت ارز لازم با تایید وزارت ورزش و جوانان از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و واریز آن در جاهای دیگر که خسارات زیادی به فدراسیون وارد کرد.

4- طرح بسیاری از موارد گزارش کذب به مراجع رسمی با هدف بررسی منافع غیرقانونی یک فرد خاص که دارای منافع شخصی مشترک با مسئولان مربوطه در فدراسیون بوده است.

5- عدم رعایت قانون نظام جامع دامپروری مصوب شورای اسلامی و ورود میکروچیپ بدون مجوز.

6- عدم رعایت قانون در انعقاد قرارداد با برخی شرکت ها برای تعیین نژاد اسب.

7- مشارکت و فساد در واردات اسب بد از خارج از کشور با تغییر کنترل واردات به نفع افراد خاص.

8- تبانی و تصرف اموال غیرمجاز با تنظیم گواهی تایید نژاد اسب ترکمن و خرید و فروش اسب به قیمت گزاف.

ارجاع پرونده به قوه قضائیه

سرانجام در 7 آذر 1402 با تصمیم نمایندگان شورای اسلامی، گزارش نهایی تحقیق و تفحص از سوی وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد فدراسیون سوارکاری با اکثریت 163 رای موافق به قوه قضائیه ارجاع شد. از مجموع آرا از 222 رای سرنوشت او هنوز مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری به مراجع قضایی ارجاع شد

بحث فساد و تقلب و تبانی با فدراسیون روی میز قاضی است!

20 ماه گذشته و هنوز هیچی…

در 30 خرداد 1393 مسعود الخلیلی برای اولین بار رئیس فدراسیون سوارکاری شد، سپس در 30 خرداد 1397 برای دومین بار رئیس فدراسیون سوارکاری شد و به عنوان رئیس این اتحادیه انتخاب شد. وی برای سومین بار در 31 خرداد 1401 به اتحادیه پیوست، اما ریاست وی دیری نپایید و به دلیل نقص هایی که روند تشکیل مجمع انتخاباتی اتحادیه مذکور را مخدوش کرد، رهبری بر اساس این اتحادیه انتخاب کرد. 3 شهریور تا طعم ریاست این اتحادیه پرحاشیه را برای سومین بار متوالی نچشد. تاکنون 20 ماه از آغاز تحقیقات مجلس از فدراسیون سوارکاری می گذرد اما تاکنون هیچ تصمیمی از سوی قوه قضائیه در خصوص اتهامات مطرح شده صادر نشده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال