اخبار اخبار اقتصادی

اندونزی برای خودروهای الکتریکی کاری کرد کارستان

تبلیغات بنری


رئیس جمهور جوکو ویدودو گفت که اندونزی روز چهارشنبه (3 ژوئیه) اولین کارخانه باتری خودروهای الکتریکی خود را راه اندازی کرد، زیرا کشورهای جنوب شرق آسیا در حال حرکت برای به دست آوردن جایگاهی در صنعت نوظهور هستند.

این کشور که بزرگترین اقتصاد منطقه و خانه بزرگترین ذخیره نیکل در جهان است، تلاش کرده است تا خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در زنجیره تامین جهانی خودروهای الکتریکی قرار دهد.

این کارخانه که یک سرمایه گذاری مشترک بین تولیدکنندگان کره جنوبی هیوندای موتور و ال‌جی انرژی سولوشنز است، می‌تواند هر سال تا 10 گیگاوات ساعت سلول باتری تولید کند.

ویدودو طی سخنانی در مراسم راه اندازی گفت که افتتاح این کارخانه فصل جدیدی را نشان می دهد که جاه طلبی این کشور غنی از منابع برای تبدیل شدن به یک بازیگر جهانی در زنجیره تامین خودروهای الکتریکی را برجسته می کند. وی افزود: ما منابع طبیعی زیادی داریم اما چندین دهه است که فقط مواد اولیه را بدون ارزش افزوده صادر می کنیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس گروه موتور هیوندای گفت که صنعت خودروهای الکتریکی اندونزی فرصت های اقتصادی جدیدی ایجاد خواهد کرد. این کشور بزرگترین بازار خودرو در آسیای جنوب شرقی است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال