اخبار اخبار سیاسی

خداحافظی ژاپن با یک فناوری قدیمی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. از خداحافظی ژاپن با تکنولوژی باستانی تا ساخت دقیق ترین ساعت اتمی جهان، از تاثیر فاجعه چرنوبیل بر پرندگان تا تاثیر بی خوابی بر مغز انسان و بسیاری اخبار قابل توجه دیگر، آنها را با هم خلاصه می کنیم. برای خواندن نسخه کامل هر خبر کافیست روی عنوان آبی خبر کلیک کنید.

دقیق ترین ساعت اتمی جهان ساخته شده است

ایالات متحده دقیق ترین ساعت اتمی جهان را برای پیشرفت علم فضایی ساخت. ساعت‌های اتمی مبتنی بر نوری احتمالاً هر 30 میلیارد سال یک ثانیه از دست می‌دهند و خطای آن‌ها در مقایسه با ساعت‌های مبتنی بر مایکروویو بسیار ناچیز است.

ژاپن با فلاپی دیسک خداحافظی کرد

آژانس دیجیتال این کشور به جز یکی از سیستم های قدیمی خود را کنار گذاشته است.

تاثیر فاجعه چرنوبیل بر پرندگان آوازخوان

پرندگان آوازخوان چرنوبیل اثرات تشعشعات هسته ای را بر حیات وحش آشکار می کنند.

چقدر به ساخت تراشه هایی نزدیک هستیم که انرژی را هدر نمی دهند؟

فیزیکدانان نظری در دانشگاه اوترخت، با همکاری محققان دانشگاه شانگهای جیائوتنگ، کشف کرده‌اند که عایق‌های توپولوژیکی ممکن است در بعد 1.58 نیز وجود داشته باشند که می‌توانند برای پردازش اطلاعات با انرژی کارآمد استفاده شوند.

یک ریزتراشه جایگزین موش های آزمایشگاهی می شود

بهبود سیستم های دارورسانی (DDS) اندام ها و عروق خونی به منظور افزایش اثربخشی درمان دارویی بسیار مهم است. یک تیم تحقیقاتی UNIST روش جدیدی را برای به حداکثر رساندن اثربخشی درمانی داروها از طریق استفاده از فناوری ارگان روی تراشه (OoC) ایجاد کرده است.

هوش مصنوعی جدید متا تصاویر سه بعدی را از متن ایجاد می کند

مدل جدید هوش مصنوعی متا می تواند متون مختلف را در کمتر از یک دقیقه به تصاویر سه بعدی تبدیل کند.

بی خوابی می تواند فرد را به یک احمق کامل تبدیل کند

نتایج تحقیقات جدید انجام شده توسط محققان مکزیکی هشدار می دهد که بی خوابی در شب باعث افزایش ریسک فاکتور می شود و ممکن است شما را کند و احمق کند.

برگزاری سمینار تخصصی معرفی و کاربرد نرم افزار Revit در صنعت ساختمان

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با هدف ترویج و توسعه فناوری های نوین اقدام به برگزاری وبینار تخصصی معرفی و کاربرد Revit در صنعت ساختمان و پروژه های BIM می کند.

دیوارهای این ویلا در حال حرکت هستند!

به طور کلی، اگر می خواهید در یک خانه ویلایی زندگی کنید، باید بین خانه ای با محیط باز یا خانه ای با حریم خصوصی یکی را انتخاب کنید. با این حال، یک شرکت آلمانی طراحی خانه ای را ارائه کرده است که هر دو را ترکیب می کند.

دولت بعدی باید با حفظ نخبگان و گسترش فعالیت های دانش بنیان به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک کند

به گفته فعالان حوزه نوآوری و اکوسیستم دانش بنیان در کشور، دولت آینده می تواند با بکارگیری کارشناسان خبره برای بهبود وضعیت سیاست خارجی تلاش کند تا با حفظ نخبگان کشور مسیر شکوفایی طی شود.

سناریوی فرضی ناسا برای جلوگیری از برخورد یک سیارک با زمین

کارشناسان ناسا یک سناریوی برخورد فرضی را برای آماده شدن برای جلوگیری از برخورد یک سیارک با زمین آزمایش کردند.

نقش ایران در توسعه فناوری و نوآوری در کشورهای عضو بریکس.

با حضور نماینده معاونت علمی رئیس جمهور در ششمین جلسه کارگروه زیرساخت های تحقیقاتی و کل پروژه های علمی کمیته علمی و فناوری بریکس، زمینه استفاده و تبادل توانمندی های فناورانه و نوآورانه کشور فراهم شد. ایران و کشورهای عضو

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال