اخبار اخبار فرهنگی

تقویت ارتباطات فرهنگی، راهی به سوی توسعه گردشگری دو کشور ایران و مالزی

تبلیغات بنری


به گزارش کارشناس اقتصادی ایران از روابط عمومی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علی اصغر شلابفیان در دیدار با فردوس اکبرخان معاون گردشگری، هنری و فرهنگی مالزی در کوالالامپور با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی دو کشور، خواستار امکان آشنایی هر چه بیشتر با یکدیگر از طریق ابزارهای مختلف به عنوان ابزاری برای توسعه روابط متوازن گردشگری شد. . بین جمهوری اسلامی ایران و مالزی.

به گفته شلابیان، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، مواد غذایی، آداب و رسوم و رویدادهای تخصصی می‌تواند ابزاری قدرتمند در جهت شناخت متقابل دو کشور ایران و مالزی باشد.

وی با توجه به اینکه تلاش برای ایجاد خطوط هوایی مستقیم می تواند یکی از راه های تسریع در روابط دو کشور تلقی شود، در تفاهم نامه همکاری مشترک اجباری به این موضوع توجه کرد.

معاون گردشگری کشور همچنین بر وجود روابط دوستانه بین مردم مسلمان دو کشور با یکدیگر تاکید کرد و این امکان را امتیاز ویژه ای در روابط گردشگری ایران و مالزی عنوان کرد که باید فرصتی را برای آنها فراهم کند. اجرای بخش خصوصی با ارائه شناخت متقابل از قابلیت های گردشگری یکدیگر

وی در نهایت آمادگی خود را برای میزبانی از مالزیایی ها برای یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر در مورد پلت فرم گردشگری مورد علاقه ایران اعلام کرد.

تقویت روابط فرهنگی راهی برای توسعه گردشگری در ایران و مالزی است

توسعه گردشگری بر اساس روابط دوستانه ایران و مالزی

همچنین در این دیدار معاون گردشگری، هنر و دارایی مالزی در حاشیه «نمایشگاه سیار ایران» در این کشور که با هدف معرفی توانمندی های گردشگری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، سخنرانی کرد و تشریح کرد. کشورمان به عنوان مقصدی جذاب در میان مالزیایی ها، تاکید کرد که باید از همه ابزارهای موجود برای شناخت متقابل دو کشور استفاده کنیم.

فردوس اکبرخان وی با توجه به اینکه تمرکز بر صنعت گردشگری یکی از اولویت های اجرایی این کشور است، جذب 36 میلیون گردشگر در سال 2024 را شاهدی بر این دیدگاه عنوان کرد و همچنین توجه به بازار ایران را یکی از اقدامات ویژه خواستار شد. سالی که رونق و توسعه متوازن آن نیازمند برنامه ریزی و اقدام بر اساس تفاهم نامه مشترک است.

وی همچنین راه اندازی پروازهای مستقیم بین دو کشور را تایید کرد و اظهار داشت: مشارکت جدی بیش از 100 شرکت مالزیایی از بخش خصوصی برای شرکت در این رویداد برای معرفی توانمندی های گردشگری ایران و یا پیشنهاد تبلیغاتی نشان دهنده انگیزه و استقبال فعالان این عرصه است. این مسئله. دامنه فرصت فعلی.

در پایان این نشست مقرر شد پس از جمع آوری دیدگاه های بخش خصوصی و دولتی دو کشور، نکات اساسی برای توسعه روابط گردشگری ایران و مالزی در قالب همکاری های مشترک مورد توجه قرار گیرد. تفاهم نامه و سپس تعیین مسیرهای اجرایی مورد نظر با همکاری فعالان این حوزه

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع سنتی با هیئت همراه مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی و فعالان بخش خصوصی پس از لغو روادید ورود جمهوری اسلامی ایران با 28 کشور جهان و انجام اقدامات تکمیلی از جمله برگزاری رویداد معرفی توانمندی های گردشگری کشورهای جهان، جمهوری اسلامی ایران به جنوب شرق آسیا و کشورهای ویتنام، مالزی و اندونزی سفر کرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال