اخبار اخبار تکنولوژی

افزایش چشم‌گیر حجم حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، امنیت سایبری در دنیای امروز از اهمیت ویژه ای برای کاربران و دولت ها برخوردار است و در عین حال به چالشی پیچیده تبدیل شده است. در ایران طی سال های گذشته برخی سایت ها و گاه مراکز دولتی مورد حملات الکترونیکی قرار گرفته اند.

به گفته کارشناسان و مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجم حملات سایبری طی یک سال گذشته افزایش یافته و هدف اصلی از این حملات کور، اخلال و اختلال در روند ارائه خدمات بوده است.

در واقع رشد روزافزون سایت ها و کاربران اینترنتی پای سودجویان و دزدان این حوزه را باز کرده است. کاربران ممکن است هر لحظه در معرض حمله سایبری قرار بگیرند و اطلاعات یا دارایی خود را از دست بدهند. بنابراین برای در امان ماندن از این حملات باید از استراتژی هایی از قبل استفاده کنید تا در دام این ذینفعان نیفتید.

نکته قابل توجه این است که وقتی زیرساخت های مهم یک کشور در معرض حمله سایبری قرار می گیرد به این معناست که نوع جدیدی از جنگ در حوزه سایبری شکل گرفته است و مدیران و مسئولان سازمان ها باید حداقل اطلاعات امنیت سایبری را داشته باشند. در سال های گذشته تمرکز بر امنیت سایبری در این زمینه ناکافی و شاید بسیار کم بوده است و مشکل اینجاست که امنیت در حوزه فناوری اطلاعات بیشتر با فرآیندها و روش ها اجرا می شود تا با تجهیزات.

یکی از مواردی که مانع امنیت می شود، نبود سیاست های مناسب در رابطه با اینترنت است. هزینه نیز یکی از معیارهای مهم امنیت سایبری است، به عبارت دیگر باید برای فرآیند امنیت سایبری هزینه پرداخت کرد. اگر سازمان ها این هزینه ها را پرداخت نکنند، قطعا در این زمینه دچار مشکل خواهند شد و البته بخشی از هزینه ها نیز این است که سازمان ها مدیران شایسته تری در این بخش داشته باشند، زیرا اگر هزینه ها را پرداخت نکنند، قطعاً خواهند داشت. به. مشکلات صورت

در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا در گزارشی از حملات سایبری رخ داده به زیرساخت‌های ارتباطی در کشور گفت: حجم حملات نسبت به زیرساخت‌ها افزایش چشمگیری داشته است و بیشتر این حملات با هدف ایجاد اختلال در سیستم ارتباطی کشور صورت گرفته است. خدمات از طریق افزایش تقاضا بر روی این خدمات به این حملات انکار خدمات، که گاهی اوقات از نقاط مختلف انجام می شود.

عیسی زری پور با اشاره به اینکه در فروردین ماه سال 1400 هجری شمسی کمتر از 100 حمله منع سرویس توزیع شده در ماه داشتیم، تصریح کرد: این حملات در سال 1403 هجری شمسی به طور قابل توجهی افزایش یافت و به بیش از 100 هزار حمله در ماه و در دو ماهه اول هجری قمری رسید. امسال. تعداد آنها به بیش از 235 هزار نفر رسید و همه آنها شناسایی و دفع شدند.

وی به استقرار سامانه اصیل در شرکت ارتباطات زیرساخت برای رصد و مقابله با حملات انکار سرویس اشاره کرد و افزود: تمامی حملات رخ داده در بیش از 90 درصد آنها توسط این سامانه شناسایی و با آن مقابله می شود. البته مواردی وجود دارد که کاربران ممکن است این احساس را داشته باشند، اگرچه بسیاری از حملات بدون توجه کاربران خنثی می شوند.

همچنین سال گذشته اعلام شد که حجم حملات DOS (حمله انکار سرویس) و DDOS (Distributed Denial of Service) 20 برابر شده است و هدف اصلی از این حملات کور، اختلال و اختلال در روند ارائه خدمات به شرکت ها که برعکس هدف است و به معنای تضمین خدمت به مردم است.

وی گفت: مقابله با این سطح و حجم حملات نیازمند رویه‌های خاصی است و در این راستا شرکت زیرساخت ارتباطات در حال حاضر با آن‌ها برخورد می‌کند و سیستم‌های مقابله با حملات DOS و DDOS را توسعه داده است و این امر باعث شده است که بخش زیادی از کشورهای تحت حمایت وزارت ارتباطات در حاشیه امن قرار بگیرند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال