اخبار اخبار سیاسی

از خروج سه خط با عامل جوی تا تاثیر اوج مصرف

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، ساعت 12:10 ظهر سه شنبه بود که برق برخی از مناطق شهر کرمان قطع شد و بررسی های ما در خبرگزاری حاکی از آن بود که گستردگی این قطعی گسترده است چرا که مسئولان در شهر تایید کرد و شرکت توزیع برق شمال استان گفت: ایراد فنی در پست های برق وجود دارد که زیرمجموعه شرکت برق منطقه است که با همکاران در آن شرکت در رفع مشکل مشارکت داشته است. .

پس از گذشت حدود 45 دقیقه تا یک ساعت، برق به بخش‌های وسیعی از شهر کرمان تحویل داده شد و به گفته مدیران برق منطقه‌ای، یکی از دلایلی که حدود دو ساعت طول کشید تا سایر مناطق به شبکه متصل شوند روشن بودن آنهاست. این بارداری بود که تعدادی از شرکت کنندگان را تحت تاثیر قرار داد.

ادامه مطلب

برای کسب جزئیات بیشتر در خصوص شکل گیری این حادثه و شرایط رفع مشکل، مصاحبه تلفنی با حمید رضا عشقم مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان به دلایل فنی مشکل و نحوه احیای خطوط اشاره کرد.

همانطور که گزارش شده، بر اثر این حادثه سه خط انتقال شبکه تغذیه بخش‌هایی از شهر کرمان از مدار خارج شد و از 10 پست موجود، حدود 6 پست درگیر این مشکل شدند که دلیل این میزان است. مشکل توزیع در آن ساعت اوج مصرف است.

در خبر اولیه روابط عمومی برق استان کرمان که بعدازظهر دیروز در مورد این اتفاق منتشر شد، اعلام شد که علت این قطعی گسترده، شرایط جوی و طوفان شدید در خطوط انتقال برق شهر کرمان ناشی از یک قطعی برق. گرمای هوا و افزایش بار در سایر خطوط و نقاط توزیع برق ذکر شده در بالا باعث قطعی برق در این مناطق شد.

حبیبی، مدیرعامل شرکت برق استان کرمان البته همچنان یکی از دلایل و گمانه زنی ها برای وقوع حادثه را همین طوفان لحظه ای می داند، هرچند احتمال رعد و برق نیز وجود دارد زیرا برخی افراد برخورد صاعقه به خط انتقال را مشاهده کرده اند. بررسی های کارشناسان میدانی همچنان با دقت بالا در حال انجام است تا جزئیات فنی مشکل بیشتر مشخص شود.

علت قطعی گسترده برق روز گذشته در کرمان قطعی سه خط به دلیل عوامل جوی موثر بر پیک مصرف اعلام شد.
حمید رضا عشقم

وی در عین حال به سرعت حرکت همکارانش در شرکت برق منطقه ای برای رفع مشکل اشاره می کند و نشان می دهد که این شرکت یکی از آنها در کشور است که کمترین تصادفات و زمان وقوع حوادث را دارد. ، بلافاصله مشکل را حل می کنند. این سمت به دلیل تجربه و مدیریت کارکنان و مدیران در زیرمجموعه این شرکت می باشد.

حبیبی تائید می کند: خروج یک خط از مدار باعث شد دو خط دیگر به دلیل انتقال بار شبکه به خطوط دیگر درگیر شوند و به دلیل مصرف زیاد و قرار گرفتن در اوج مصرف، دو خط دیگر بسته شوند همچنین از مدار حذف شدند و اتصالاتی که آنها را تغذیه می کرد به اشتراک گذاشته شد.

این مسئول با اشاره به اینکه این نوع تصادف در شرایط عادی (غیر از ساعات اوج بار) نادر است، گفت: با توجه به وجود طوفان لحظه ای در همان منطقه، در حال جمع بندی تمامی فرضیه ها و انجام بررسی های میدانی و فنی برای تعیین علت دقیق هستیم. این حادثه که ناشی از شرایط جوی بوده است.

وی با برشمردن منطقه ای که در یکی از نیروگاه های منطقه ای در جاده ورودی شهر کرمان حدفاصل باغین و مرکز استان رخ داده است، گفت: در شرایط گرد و غبار یا باران گاهی اوقات می توان شاهد ایجاد آلودگی بود. که مسیری برای تخلیه ولتاژ و حذف خطوط از مدار ایجاد می کند.

حبیبی می گوید: علیرغم وسعت شهر کرمان و حداکثر مصرف بار و علیرغم تلاش عوامل توزیع برق منطقه ای، شبکه در حدود نیم ساعت به حالت عادی خود رسید، اما تا شرایط عادی مدتی زمان برد. تثبیت در همه پست ها .

وی که معتقد است حدود دو سوم شهر کرمان تحت تاثیر قطعی برق بعدازظهر دیروز قرار گرفته است، گفت: این حادثه زمانی رخ داد که بار شبکه نسبت به سال گذشته یا حتی چند روز قبل از اوج گرما 100 مگاوات افزایش یافت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال