اخبار اخبار فرهنگی

سرانجام زائران فوت‌شده در عربستان

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، ستاد عملیات مکه تعداد زائران و عوامل کاروان ایرانی در عربستان تا صبح روز چهارشنبه 22 تیرماه را یک هزار و 403 نفر یعنی بیش از 44 هزار و 360 نفر اعلام کرد.

بر اساس اعلام این ستاد، تعداد زائران ایرانی در مدینه منوره به حدود یک هزار و 79 نفر رسید که روزانه حدود دو هزار زائر از این شهر عزیمت می کنند.

زائران ایرانی «مدینه پست» پس از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مسجد النبی و امام باقی مانده به تهران منتقل می شوند.

بر اساس اعلام این ستاد، تا صبح روز چهارشنبه 145 پرواز از فرودگاه مدینه منوره و 33 پرواز از فرودگاه جده به مقصد ایران انجام شد. همچنین ۴۱ هزار و ۷۳۵ زائر عمره و کاروان به ایران منتقل شدند که از این تعداد ۷ هزار و ۳۸۶ نفر در قالب ۵۳ کاروان از فرودگاه جده عربستان را ترک کردند. تعداد زائران حاضر در مکه تا نیمه شب گذشته (چهارشنبه 22 تیرماه) به 34 هزار و 290 زائر در قالب 251 کاروان رسید.

ستاد عملیات مکه مکرمه زیر نظر سازمان حج و عمره همچنین تعداد زائران جان باخته در عربستان را 25 نفر اعلام کرد و توضیح داد: اجساد 9 نفر از کشته شدگان به ایران منتقل و 12 جسد تشییع و منتقل شدند. و دو ارگان دیگر برای کشور آماده می شود.

پروازهای برگشت حجاج ایرانی از اول تیرماه از طریق فرودگاه های مدینه و جده آغاز شد و قرار است با آغاز ماه محرم الحرام به پایان برسد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال