اخبار اخبار تکنولوژی

قیمت نفت با کاهش ذخایر آمریکا صعودی شد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، قیمت معاملات نفت خام برنت با 47 سنت معادل 0.5 درصد افزایش به 86 دلار و 71 سنت در هر بشکه رسید که بالاترین میزان طی ده هفته گذشته است. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 43 سنت معادل 0.5 درصد افزایش به 83 دلار و 24 سنت در هر بشکه رسید و به بالاترین رکورد در دو ماه گذشته نزدیک شد.

هر دو شاخص در روز سه‌شنبه با کاهش نگرانی‌ها در مورد اختلالات تولید خلیج مکزیک از طوفان گرمسیری بشکه‌ها کاهش یافتند.

مرکز ملی طوفان ایالات متحده اعلام کرد که انتظار می رود طوفان استوایی بریل تا پایان این هفته وارد خلیج مکزیک شود، به طوفان ضعیف تری تبدیل شود.

ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار در IJ، گفت: «قیمت نفت قبلاً به دلیل نگرانی در مورد اختلالات عرضه به دلیل وقوع طوفان «برل» افزایش یافته است و با تأثیر محدود بالقوه مشخص شده، این امکان وجود دارد که بخشی از این رشد در اثر این طوفان از بین خواهد رفت، اما کاهش شدید ذخایر نفت آمریکا تا حدودی از قیمت ها حمایت کرد و در عین حال تنش ها در خاورمیانه نیز ادامه یافت.

بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا، منابع بازار گفتند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 28 ژوئن 9.163 میلیون بشکه کاهش یافت، اما ذخایر بنزین 2.468 میلیون بشکه افزایش یافت. ذخایر سوخت تقطیر 740 هزار بشکه کاهش یافت.

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند که ذخایر نفت 700 هزار بشکه، ذخایر بنزین 1.3 میلیون بشکه و ذخایر سوخت تقطیر 1.2 میلیون بشکه کاهش یابد. اطلاعات رسمی موجودی نفت و فرآورده های نفتی ایالات متحده بعد از ظهر چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده منتشر خواهد شد.

میتسورو موراشی، تحلیلگر شرکت Fujitomi Securities گفت: قیمت نفت از کاهش ذخایر نفت آمریکا حمایت شد، اما این رشد محدود شد زیرا برخی از سرمایه گذاران به دنبال سود بردن از افزایش اخیر قیمت ها به بالاترین سطح از آوریل بودند.

این در حالی است که انتظار می رود با شروع فصل سفر تابستانی در این کشور تقاضا برای بنزین در آمریکا افزایش یابد. انجمن اتومبیل آمریکا انتظار دارد سفر در طول تعطیلات روز استقلال این هفته 5.2 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2023 باشد و سفرهای خودرویی 4.8 درصد افزایش یابد.

در خاورمیانه، نیروهای اسرائیلی روز سه شنبه چندین منطقه در جنوب نوار غزه را بمباران کردند و هزاران فلسطینی را مجبور به ترک خانه های خود کردند. در مرز با لبنان تبادل آتش بین ارتش رژیم صهیونیستی و حزب الله رخ داد.

بر اساس گزارش رویترز، ویوک دهار، تحلیلگر بانک مشترک المنافع استرالیا گفت: خطر جنگ بین رژیم صهیونیستی و حزب الله و خطر گسترش درگیری در خاورمیانه احتمالا به معنای خطرات بیشتر در منطقه ما خواهد بود. ” آینده نزدیک.”

در همین حال، نظرسنجی رویترز نشان داد که تولید نفت اوپک برای دومین ماه متوالی در ژوئن افزایش یافت و افزایش عرضه از سوی نیجریه و ایران که کاهش داوطلبانه عرضه سایر اعضای این گروه و متحدان آنها در اوپک پلاس را جبران کرد. این گروه در ژوئن 26.70 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرد که نسبت به ماه می 70 هزار بشکه در روز افزایش داشت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال