اخبار اخبار تکنولوژی

تشخیص سکته با تلفن همراه در چند ثانیه

تبلیغات بنری


تشخیص سکته مغزی با استفاده از تلفن همراه در چند ثانیه

به گزارش مجله توژال؛ اگر فردی دچار سکته مغزی شود، هر چه زودتر مراقبت های پزشکی مناسب را دریافت کند، نتیجه بهتری خواهد داشت.

فناوری جدید گوشی های هوشمند ممکن است تضمین کند که بیماران مراقبت های پزشکی مناسب را زودتر دریافت می کنند. این تکنیک نشان می دهد که آیا بیمار قبلاً سکته کرده است یا خیر.

علائم سکته مغزی اغلب ظریف یا مبهم هستند. در چنین مواردی، بیماران پس از رسیدن به بیمارستان باید با یک سری آزمایشات ارزیابی شوند. اگر آزمایشات نشان دهنده سکته مغزی باشد، درمان شروع می شود. اگر پزشکان بدانند که یک بیمار قبلاً سکته مغزی کرده است، می توانند به محض ورود بیمار به بیمارستان، درمان را شروع کنند.

اینجاست که فناوری تست گوشی هوشمند وارد می شود. نرم افزار جدیدی که توسط تیمی از دانشمندان موسسه فناوری سلطنتی ملبورن (RMIT) توسعه یافته است، از الگوریتم های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل ویدئویی از چهره خندان بیمار استفاده می کند. اگر مشخص شود که حرکات عضلات صورت بیمار بیش از حد نامتقارن است، برنامه هشدار می دهد که بیمار اخیراً سکته کرده است.

این نرم افزار از یک سیستم کدگذاری حرکات صورت استفاده می کند که در آن حالات صورت بر اساس حرکات ماهیچه ای طبقه بندی می شوند.

Guilherme Camargo de Oliveira، محقق ارشد این پروژه، گفت: یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار بر افراد مبتلا به سکته این است که عضلات صورت آنها معمولاً یک طرفه است و یک طرف صورت متفاوت از طرف دیگر عمل می کند. . ما هوش مصنوعی و سیستم‌های پردازش تصویر داریم که می‌توانند تغییری در عدم تقارن لبخند را تشخیص دهند. این کلید تشخیص سکته مغزی ما است.

هنگامی که این تکنیک بر روی ویدئوهای چهره قربانیان سکته مغزی و داوطلبان سالم آزمایش شد، در شناسایی بیماران سکته مغزی 82 درصد دقیق بود. با توسعه فناوری بیشتر، این تعداد احتمالا افزایش خواهد یافت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال