اخبار اخبار سیاسی

آماری از خسارات سنگین در شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال اراضی اشغالی

تبلیغات بنری


به گزارش مجله ایرانی اکونومیست، از آغاز جنگ غزه تاکنون مرزهای لبنان و سرزمین های اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. حزب الله لبنان بر توقف جنگ غزه به عنوان شرط توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

حملات حزب الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و در پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام شد، چندین سال پیش به کابوسی برای شهرک نشینان صهیونیستی تبدیل شد که از مناطق شمالی سرزمین های اشغالی گریخته بودند. ماه ها.

بر اساس گزارش رسانه های عبری، ده ها شهرک در شمال سرزمین های اشغالی به دلیل حملات حزب الله تخلیه شد و این مناطق به شهرهای ارواح تبدیل شد. ساکنان شهرک های شمالی می گویند که دولت نتانیاهو آنها را تنها گذاشته و به حل بحران در مناطق شمالی فکر نمی کند.

آمار خسارات هنگفت به شهرک های صهیونیست نشین در شمال سرزمین های اشغالیشهر کریات شمونا پس از حمله موشکی حزب الله

در همین راستا روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که جنگ فرسایشی کنونی در جبهه شمالی بیش از 130 شهرک را ویران کرده است.

در این گزارش آمده است: از زمان حمله حزب الله به شمال، بیش از 1023 خسارت به ساختمان ها و زیرساخت ها در اثر موشک و پهپاد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، بر اساس داده‌های نهادهای رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی، ۸۰۲ مورد آتش‌سوزی ناشی از حملات حزب‌الله نیز گزارش شده است.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد: پنج شهر که بیشترین تعداد خانه‌ها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها آسیب دیده‌اند، به ترتیب «کریات شمون» با 147 مصدوم، «المناره» با 130 مصدوم و «متولا» با 121 مجروح هستند. شلومی 115 مورد و عرب الارمشه 88 مورد.

آمار خسارات هنگفت به شهرک های صهیونیست نشین در شمال سرزمین های اشغالیاین آتش سوزی پس از حمله حزب الله رخ داد

این روزنامه همچنین به نقل از گیورا زلتس، رئیس شورای منطقه ای گالیله علیا نوشت: دسترسی به اکثر شهرک های تخلیه شده و تعیین میزان خسارت به زیرساخت ها، ساختمان ها و خانه های ساکنان غیرممکن است.

زیلتس افزود: به ویژه در سکونتگاه های واقع در دامنه کوه ها مانند «یارون»، «یفتاح»، «مسگاو ام» و سایر سکونتگاه ها خسارت وارده به منازل شهرک نشینان قابل برآورد نیست.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال