اخبار اخبار اقتصادی

کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری طی سه سال اخیر

تبلیغات بنری


به گزارش مجله «توژال»، علی حسین رطی فرد در جلسه شفاف سازی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه سال دولت سیزدهم اظهار داشت: حوزه روابط کار تنظیم کننده کارگران است. -روابط کارفرمایی و به گونه ای که جنبه سوم این رشته یعنی کار و تولید را تکمیل و تسهیل کند. موضوع مهم در حوزه روابط کار، ساختار سه جانبه است و اعتقاد ما به اصل سه جانبه این است که باید نظر شرکای اجتماعی خود را در تصمیم گیری ها داشته باشیم.

وی به نقش تاثیرگذار نهاد اجتماعی در اداره کشور اشاره کرد و افزود: حوزه اصلی سه جانبه شورای عالی کار است که هر سال موضوع حقوق و پس از آن حوزه ایمنی را تعیین می کند. و حفاظت نیروی کار و سیستم قضایی که با اختیارات حل اختلاف کار در حوزه کارگر و کارفرما سروکار دارد.

معاون روابط کار وزیر کار همچنین به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل به عنوان یکی دیگر از حوزه های مرتبط با روابط کار اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور ایجاد دستمزد عادلانه در کارگاه های بالای 50 نفر اجرا و عملیاتی می شود تا همه کارها انجام شود. کارگران می توانند بر اساس توانایی ها و مهارت های خود کار کنند و از دستمزد منصفانه بهره مند شوند.
رتی ورد در عین حال از کاهش تعداد مشمولان بیمه بیکاری در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در ابتدای دولت مردمی و در دوران کرونا تعداد مشمولان بیمه بیکاری 240 هزار نفر بود که به این رقم رسید. 158 هزار نفر تا پایان سال گذشته آموزش های لازم را دیدند و به محل کار بازگشتند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال