اخبار اخبار عمومی

دستکاری بورس ۵ متهم آفرید

تبلیغات بنری


دستکاری بازار سهام 5 متهم ایجاد کرد
به گزارش توژال به نقل از اخبار بانک، محسن تاورشی در پی شکایت سازمان بورس از برخی افراد به اتهام دستکاری در نماد بورس و ارتکاب برخی جرایم دیگر در صحن سنا اعلام کرد: مقام قضایی متهم را به یک نفر محکوم می کند. سال زندان وی به نسبت جرایم ارتکابی به سه سال حبس تعزیری و پرداخت 16 میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.

با دریافت گزارشات متعدد از واحدهای سازمانی سازمان و بورس، مشخص شد برخی از سهامداران عمده و اعضای هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار با سوء استفاده از امانت، مرتکب اعمال مجرمانه ای شده اند که منجر به دستکاری و بهره برداری غیرقانونی شده است. از علیت و تناسب. بستگان و حتی همکاران آنها از تسهیلات کارگزاری خود استفاده کرده و از پول سرمایه گذاران بهره مند شده و از اموال و اعتبارات دلالی سوء استفاده کردند.

مدیرعامل کارگزاری با رئیس هیأت مدیره نزدیک به شرکت پس از تخصیص اعتبار به شرکت های تابعه و شرکت های کاغذی بدون اخذ مدارک لازم و جعل امضا در اوراق درخواست اقدام به خرید سهام اعتبار و سپس با روش‌های تجاری غیر متعارف، ظاهر گمراه‌کننده‌ای ایجاد کرد تا آنها را وادار به پردازش معاملات بازار کند.

از سوی دیگر، اگر شرکت امکان انتشار آگهی تعدیل مثبت سود هر سهم را یک بار داشت، به تدریج در 5 نوبت اطلاعات را منتشر می کرد و از این طریق سرمایه گذاران را به خرید سهام ترغیب می کرد. یکی از ادمین های کانال های تلگرامی که با مدیران شرکت کارگزاری و ناشر ارتباط نزدیک دارد و آنها را از اخبار داخلی شرکت مطلع می کند و اطلاعیه های گسترده می دهد و در عین حال مردم را تشویق می کند سهام را خرید و پس از قیمت، سهام را به قیمت های بالا فروخت.

با توجه به گستردگی پرونده و تنوع رفتار مجرمانه، پرونده به صورت مفصل و همه جانبه در دادسرای عمومی و دادگاه رسیدگی و در نهایت با رای نهایی دادگاه تجدیدنظر 5 نفر از افراد حقیقی معرفی شدند. به اتهام دستکاری به یک سال حبس و 16 میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد. علاوه بر مجازات مذکور، مدیرعامل شرکت کارگزاری دخیل در این پرونده به اتهام اختلاس از وجوه مشتریان و اموال و اعتبارات شرکت به دو فقره 1.5 و سه سال حبس محکوم شد.

در این پرونده از کلیه افرادی که قانون تجارت را در اختیار محکومین مکرر قرار داده بودند به عنوان شریک جرم در ارتکاب جرم احضار شدند. توصیه می شود افراد کد تراکنش را با دیگران به اشتراک نگذارند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال