اخبار اخبار تکنولوژی

چگونه از تورم جلو بزنیم؟

تبلیغات بنری


چگونه از تورم جلوگیری کنیم؟

قدیمی ها معتقد بودند که ارزش پول را می توان با پس انداز، گذاشتن پول در بانک ها، خرید طلا و سرمایه گذاری حفظ کرد. ما ایرانی ها ده ها سال پیش پس انداز کوچکی در خانه داشتیم و با آن والدین اقلام مختلفی برای خانه یا جهیزیه، ماشین و حتی خانه می خریدند.

یکی از این روش ها که جدیدتر و کاربردی تر از سایرین است، اخذ وام است. با گرفتن وام یا خرید اقلام و خدمات مختلف به صورت اعتباری می توانید بدون خالی کردن حساب پس انداز به هر آنچه که می خواهید برسید. به این ترتیب علاوه بر اینکه با تورم فزاینده قیمت (به دلیل نوسانات ارز) مواجه نمی شوید، سرمایه خود را به طور ناگهانی و همزمان از دست نمی دهید.

در این مقاله می آموزیم که چگونه با گرفتن وام و خرید نسیه کالا (به صورت اقساطی) از تاثیر تورم بر پول خود بکاهیم.

چرا ارزش پول در اقتصاد ایران رو به کاهش است؟

بسیاری از ما این ضرب المثل رایج را شنیده‌ایم که می‌گویند اجداد ما سی سال پیش با پولی که از یک شام خانوادگی در سال ۱۴۰۳ به دست آورده‌اند، خانه‌ای خریده‌اند. چنین جملاتی تا حدودی در سراسر جهان صادق است. دلیل این امر عموماً وضعیت نامناسب اقتصادی در مقایسه با چند دهه پیش است. اما در ایران عوامل دیگری نیز بر سرعت کاهش ارزش پول تاثیر گذاشت. چاپ پول بدون پشتوانه بانک ها، عدم رشد تولید همراه با نقدینگی، تحریم های شدید بین المللی و نبود صنایع مولد در کشور روز به روز بر تورم ایران افزوده است.

در واقع، پول در جامعه ما سریعتر از کالاها و خدمات رشد می کند. در چنین محیطی، پول زیادی برای هر خدمت یا محصولی وجود دارد. در نتیجه قیمت کالاها افزایش می یابد و پول ملی روز به روز بی ارزش می شود. گرفتن وام (ریالی، ارزی یا اعتباری) یکی از کارهایی است که شهروندان برای جلوگیری از تورم انجام می دهند.

چگونه از تورم جلوگیری کنیم؟

بیایید چند راه ساده برای جلوگیری از نفخ را بررسی کنیم. راه هایی که هر شهروند ایرانی می تواند انجام دهد و شما می توانید با استفاده از آنها ارزش پول خود را حفظ کنید:

تبدیل پول به ارز دیجیتال (ارز رمزنگاری شده)

اگر در حال حاضر به ریال سرمایه دارید و نگران حفظ ارزش آن هستید، بهترین و ساده ترین راه این است که آن را در سریع ترین زمان ممکن به ارزها یا ارزهای دیجیتال مختلف تبدیل کنید. شما می توانید در کمتر از چند دقیقه از صرافی محلی خود دلار بخرید یا از طریق صرافی های آنلاین انواع ارزهای دیجیتال را خریداری کنید.

حجم سود در معاملات ارزهای دیجیتال بالا است. اما احتمال ضرر نیز وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است ارز دیجیتال شما کمتر از پول اصلی (ریال) ارزش داشته باشد، بنابراین باید بازار را بشناسید و با آگاهی کامل وارد آن شوید.

مزیت مبادله آنلاین در مقایسه با خرید فیزیکی دلار، امکان معامله لحظه ای و امنیت سرمایه است.

اخذ وام از بانک

با گرفتن وام بانکی و تبدیل آن به هر سرمایه غیر واقعی و جلوگیری از کاهش آن می توانید از پول خود در برابر تورم محافظت کنید. کافی است در بانکی که بیشترین گردش حساب را دارید، درخواست وام ثبت کنید، مدارک و شرایط لازم را داشته باشید و بلافاصله پس از دریافت وجه، آنها را از پرونده ریالی خارج کنید.

در این روش مهم است که اقساط به گونه ای تنظیم شود که با حقوق و درآمد ماهانه شما قابل پرداخت باشد تا نیازی به برداشت اصل مبلغ برای پرداخت آن نباشد. می توانید وجوه اصلی خود را به ارز دیجیتال، طلا، سکه یا اشکال دیگر تبدیل کنید یا در حوزه دانش خود سرمایه گذاری کنید.

با این روش انگار اصل کلانی را به دست آورده اید که باید به آرامی آن را پس بدهید، در حالی که می توان مبلغ اصل را افزایش داد.

این روزها اکثر بانک ها برای اعطای وام به گردش حساب، درجه وام و وثیقه سنگین مانند اسناد و غیره نیاز دارند. اگر این شرایط را ندارید، ممکن است دریافت وام کمی بیشتر طول بکشد یا دشوارتر شود.

خرید اقساطی و اعتباری کالا

این مسیر برای افرادی در نظر گرفته شده است که قصد دارند هزینه زیادی را برای کالاهای مورد نیاز خود خرج کنند، بودجه کافی ندارند یا نمی خواهند زمان، پول و انرژی صرف جستجوی چیزهایی کنند که قیمت ثابتی در بازار ندارند. بازار به دلیل تورم

در بازار لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی بارها این موضوع دیده شده است: کمبود ناگهانی وسایلی که تا دیروز موجود بود، قیمت‌ها از صبح تا عصر تغییر می‌کند و مافیایی که به شهروندان اجازه دسترسی به کالاهای خود را نمی‌دهد. خواستن

با خرید پلتفرم های فروش اعتباری و اقساطی فروشگاهی، تنها با پیش پرداخت ناچیز و یا حتی بدون پیش پرداخت در برخی موارد، عملاً در قیمت دستگاه در زمان خرید شرکت خواهید کرد. تا پایان اقساط هر چقدر هم که طول بکشد قیمت محصول شما در لحظه خرید محاسبه می شود و تغییری نمی کند.

خرید اقساطی کالا با تراز معیشتی

حالا که راه های دریافت وام و جلوگیری از تورم را یاد گرفتیم، با هم روش عملی را بیاموزیم. در بستر «ایزکی فام» می توانید با ثبت نام اینترنتی، خیلی سریع و بدون نیاز به ضامن و سفته از 10 تا 75 میلیون تومان اعتبار برای خرید کالا دریافت کنید. این کالاها چیست؟ از لوازم خانگی، لوازم برقی، لپ تاپ، کامپیوتر و موبایل گرفته تا فرش، طلا و حتی بلیط مسافرتی و تور.

کافی است در ازکی وام ثبت نام کنید، چک ماهیگیر به نام خود را همراه با مدارک خود آپلود کنید و در نهایت منتظر تایید مدارک باشید.

این فرآیند تا 3 روز کاری طول می کشد و به هیچ امنیتی به جز چک ماهیگیر نیاز ندارد. پس از خرید اینترنتی و دریافت کالا، می توانید مبلغ را به صورت اقساط 12 یا 18 ماهه (بسته به شرایط و حقوق ماهیانه خود) پرداخت کنید.

اگر به دنبال خرید لوازم خانگی بزرگ مانند یخچال و گاز هستید یا می خواهید گوشی و لپ تاپ خود را ارتقا دهید، از این طریق می توانید کالای مورد نیاز خود را بدون نگرانی از تورم خریداری کنید و با خیال راحت پرداخت های آنها را انجام دهید.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال