اخبار اخبار سیاسی

کشف گیاهی که ممکن است در مریخ رشد کند

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایران، سایت اینترنتی نیوزویک وی در گزارشی گفت: یک تمدن آینده در مریخ ممکن است یک گیاه کوچک خاص و بسیار انعطاف پذیر بیابد.

با توجه به مطالبی که اخیرا در این مجله آمده است نوآوری نوعی جلبک یافت شده در صحرا منتشر شده است Centricia caninervis آنها ممکن است بتوانند در محیط خشن مریخ زنده بمانند و رشد کنند.

این خزه می تواند در دمای انجماد تا 320.8- درجه فارنهایت رشد کند و سطوحی از تشعشعات گاما را تحمل می کند که بیشتر گیاهان و سایر اشکال حیات را از بین می برد.

این گیاه با تقلید از شرایط سیاره سرخ می تواند شرایط خشکی شدید و همچنین ترکیبی از خشکی، تشعشعات شدید و هوای سرد را تحمل کند.

کشف گیاهی که ممکن است در مریخ رشد کند

مریخ شرایط متفاوتی دارد که اکتشاف و امکان سکونت انسان در این سیاره را دشوار می کند: مریخ دارای جو نازکی است که بیشتر از دی اکسید کربن با مقادیر کمی نیتروژن و آرگون و مقادیر کمی اکسیژن و بخار آب تشکیل شده است.

علاوه بر این، آب در مریخ بیشتر به صورت یخ وجود دارد و کلاهک های یخی قطبی (کلاهک دائمی یخ در طرفین یا قطب های سیاره) از آب و یخ خشک (دی اکسید کربن منجمد) تشکیل شده است.

مریخ میدان مغناطیسی جهانی مانند زمین ندارد، به این معنی که هر چیزی در سطح آن در معرض سطوح بالایی از تشعشعات کیهانی است که خطر قابل توجهی برای کاوشگران انسانی و هر چیزی که در خاک آن رشد می کند به همراه خواهد داشت.

این اولین بار است که استقامت یک گیاه کامل در فضا یا سایر شرایط جهانی آزمایش می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال