اخبار اخبار تکنولوژی

رشد خیره‌کننده ارزش بازار شرکت‌های متمرکز به هوش مصنوعی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، ارزش سهام شرکت تراشه ساز انویدیا که برای مدت کوتاهی از مایکروسافت به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان پیشی گرفت، در ژوئن 27 درصد افزایش یافت و ارزش بازار این شرکت به 3.34 تریلیون دلار رسید، اما این افزایش تا حدی بود. به دلیل … سود و نگرانی معامله گران در مورد افزایش بیش از حد ارزش این شرکت را از دست می دهند.

تقاضای سیری ناپذیر پردازنده های هوش مصنوعی انویدیا تا کنون از تقاضا برای محصولات رقبا پیشی گرفته و عرضه را محدود کرده است. بسیاری از سرمایه گذاران Nvidia را برنده بزرگ توسعه فناوری هوش مصنوعی می دانند. تقاضای زیاد برای پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA که از عرضه آن‌ها پیشی گرفته است، درآمد و سود این شرکت را به طور مداوم فراتر از انتظارات وال استریت نشان داده است.

ارزش بازار مایکروسافت در ماه گذشته 7.6 درصد و ارزش بازار اپل 9.6 درصد افزایش یافت. در همین حال، ارزش بازار آمازون به ۲ تریلیون دلار رسیده است و پنجمین شرکت آمریکایی است که با سوار شدن بر موج اشتیاق به هوش مصنوعی به این نقطه عطف رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش بازار Broadcom در ماه ژوئن پس از پیش‌بینی افزایش 10 درصدی درآمد سالانه از تراشه‌های مرتبط با هوش مصنوعی، حدود 20 درصد افزایش یافت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال