اخبار اخبار سیاسی

شکل‌گیری الگوی امنیتی جدید در دستور کار نشست سازمان همکاری شانگهای

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان در گفت و گو با یک رسانه چینی گفت: نشست سازمان همکاری شانگهای که قرار است هفته جاری در پایتخت قزاقستان برگزار شود، از بین المللی درخواست می کند. جامعه و جامعه گفتگوی صادقانه و صریح را برانگیخته و یک مدل امنیتی جدید را تعریف خواهند کرد

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که توکایف گفت: شرکت کنندگان در نشست آستانه از جامعه بین المللی خواهند خواست تا گفتگوی صادقانه و صریح را آغاز کنند، مدل جدیدی از امنیت و یک محیط اقتصادی عادلانه ایجاد کنند و تلاش های لازم را برای حفظ خلوص این کشور انجام دهند. سوریه.” سیاره.”

رئیس جمهور قزاقستان جوهور افزود: دوستی، اعتماد متقابل، منافع متقابل و احترام به منافع متقابل از اصول اساسی “روح شانگهای” است که به طور کامل در تصمیمات نهایی این نشست منعکس خواهد شد.

وی درباره این نشست گفت: انتظار داریم در زمینه تقویت سازمان همکاری شانگهای تصمیمات راهبردی مهمی اتخاذ شود. زمینه های کلیدی همکاری در میان مدت مشخص خواهد شد و همچنین بر روی ابتکاراتی در زمینه پاسخ مناسب و به موقع به چالش ها و تهدیدات فعلی کار خواهیم کرد.

نشست سازمان همکاری شانگهای از 3 تا 4 ژوئیه (13 تا 14 ژوئیه) برگزار می شود که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز در آن شرکت خواهد کرد.

پیش بینی می شود در این نشست اسناد مهمی از جمله سند توسعه راهبردی این سازمان تا سال 2035 به امضا برسد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال