اخبار اخبار ورزشی

برنامه تدارکاتی مربیان کوبایی تیم ملی اشتباه بود

تبلیغات بنری


علیرضا اشتوکی در گفت وگو با توژال درباره وضعیت تیم ملی بوکس ایران به دلیل ناکامی در راهیابی به المپیک 2024 پاریس توضیح داد: در سال های 1995 تا 1996 سرمربی تیم ملی کوبا بود و پس از آن آقای. دوران من فرا رسید و آقای روح الله حسینی رئیس جمهور شد. او بارها نشان داده که به مربیان خارجی اهمیت می دهد و به آنها اعتقاد دارد. زمانی که خیمنز مربی بود این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا مدال برنز گرفت و بعد از آن در بازی های آسیایی مربی ایرانی داشتیم که متاسفانه برنده نشدیم. بعد از آن در سال ۱۳۹۷ به عنوان بنده انتخاب شدم و توانستیم افرادی مانند شهبخش، قشلاقی، حبیبی نژاد و … را معرفی کنیم. در طول 4 سال تلاش، نتایج قابل توجهی با کمک مربیان و پیشکسوتان به دست آمده است.

وی ادامه داد: عملکرد ما در مسابقات جهانی روسیه بد نبود اما پس از آن در دومین دوره قهرمانی جهان برنز گرفتیم و اگر داوران نبودند، مدال دیگری کسب می کردیم. اما حاشیه جهان سومی ایجاد شد و با فرار رئیس فدراسیون از ایران، بوکس ضربه سنگینی خورد. برنامه ما برای پاریس این بود که حداقل سه کلاس بگیریم و در صورت امکان مدال بگیریم که رئیس فدراسیون بوکس فراری ضربه بزرگی به آن زد. الحسینی در شرایط سختی ریاست اتحادیه را بر عهده گرفت و باید از او تشکر کرد. من از او تعریف نمی کنم اما الحسینی برای موفقیت بوکس هر کاری کرد. تدارکات و همه چیز را به بهترین نحو فراهم کرد و نیازهای مربیان ایرانی و خارجی حاضر در جلسه برطرف شد.

سرمربی سابق تیم ملی بوکس ایران تاکید کرد: هزینه ای که در این مدت برای برنامه های تیم ملی صرف کردیم گزاف بود و به نظر من باید به جای مربیان خارجی از مربیان داخلی استفاده می کردیم. اما سیاست رئیس فراکسیون یک مربی خارجی بود و متاسفانه برنامه ریزی لجستیکی آنها اشتباه بود. اگر برنامه ریزی درست باشد قطعا در ایتالیا و تایلند بدون سهمیه نمی مانیم. با رفتن رئیس سابق فدراسیون از ایران، بوکس ایران 10 سال به تاخیر افتاد اما حسینی همچنان حضور دارد و کار می کند. او قهرمان آسیاست و شرایط را به خوبی درک می کند. به نظر من باید حمایت شود.

استاکی: برنامه تدارکاتی مربیان کوبایی برای تیم ملی اشتباه بود

وی در پاسخ به این سوال که آیا آینده درخشانی برای بوکس می بینید، توضیح داد: در رشته بوکس و ورزش های رزمی مربی می تواند در 50 روز ایده های خود را پیاده کند اما مربی نیاز به زمان دارد تا خود را با روحیه افراد در اختیار خود تطبیق دهد. . قهرمانی AFC ویترینی برای فونتانا به عنوان سرمربی خواهد بود، اما من بیشتر نگران هزینه هستم. 70 درصد این هزینه ها را الحسینی می پردازد و اگر بوکسورهای ما در وضعیت خیریه بودند و ما در این راه هزینه می کردیم خوب بود اما متاسفانه شرایط بوکسورهای ما خیلی خوب نیست. امیدوارم فونتانا که مربی بزرگی است نتایج خوبی بگیرد و در مسابقات قهرمانی آسیا که 4 ماه دیگر است، تفاوت ایجاد کند. همه چیز در اختیار مربیان کوبایی است، مهمترین آنها خود بوکسور و چیدمان خدمه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از استفاده از مربیان کوبایی برای تیم های ملی حمایت نمی کند؟ وی توضیح داد: مربی مربی خیلی بهتر از سرمربی است. ما باید به عنوان مربی دستمزد آنها را بدهیم و یک مربی داخلی در راس کار داشته باشیم. افراد غیر فنی نباید در کارشان دخالت کنند و به دنبال مصالحه شخصی باشند. مربیان اصلی ما در تیم های اصلی، از نونهالان تا جوانان، افرادی مانند محمدی، احدی و مهدی پور هستند که مدیریت خوبی دارند. خوشحالم که حسینی بازیکن تکنیکی و بوکسور است. او شرایط را می داند و امیدوارم این اتفاق منجر به پیشرفت شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: هزینه هایی که برای مربیان خارجی صرف می شود از نظر اخلاقی صرف بوکسورها می شود اما با توجه به سیاست رئیس فدراسیون همه ما از مربی خارجی حمایت می کنیم و خواستار ادامه کار او هستیم. نتیجه گیری بعدی بسیار مهم است زیرا فدراسیون هزینه زیادی می کند و البته باید هزینه ها را به درستی مدیریت کنیم تا نتایج بهتری بگیریم.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال