اخبار اخبار سیاسی

دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. علیرغم همه تلاش‌های دولت سیزدهم در تهیه نقشه راه برای اجرای سند تحول بنیادین، برقراری عدالت آموزشی، شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، اجرای ارزشیابی معلمان، استخدام نیروی جدید و ساخت میانگین 8 مدرسه در هر سال. روز در کشور به منظور افزایش سرانه فضاهای آموزشی در ایران، تاثیر معدل در دسترسی دانش آموزان به آموزش عالی، تحصیل رایگان برای دانش آموزان کم درآمد کلاس چهارم مدارس سمباد، توزیع رایگان شیر و غیره. اما باید گفت که کمبودها و دردهای دیرینه و مزمنی که وزارت آموزش و پرورش از آن رنج می‌برد، ناشی از نبود مدارس دولتی با کیفیت مناسب، وضعیت معیشتی معلمان و عدم پرداخت معوقات و غرامت معلمان است. مشکل همچنان کمبود معلم، شهریه مدارس و غیره است. توجه و توجه ویژه دولت چهاردهم.

در همین راستا مروری داریم بر برنامه ها، وعده ها و شعارهای مسعود مازکیان و سعید جلیلی در خصوص ارتقای نظام آموزش رسمی در ایران که در ادامه می خوانید:

دغدغه ها و اولویت های پزشکان و جلیلی برای «آموزش»

گالیله:

آموزش و پرورش نیازمند حکومتی معتقد به گفتمان و مبانی انقلاب اسلامی است

کشور برای پیشرفت به آموزش نیاز دارد

سعید جلیلی کاندیدای ریاست جمهوری در گردهمایی بزرگ فرهنگیان و دانشجو معلمان که نهم خردادماه برگزار شد، آموزش و پرورش را نهاد انسان ساز دانست که بیشترین نقش را در تربیت فرد و جامعه دارد.

وی ایجاد احساس رضایت در بین معلمان را از وظایف دولت دانست و گفت: آموزش و پرورش نیازمند دولتی معتقد به گفتمان و مبانی انقلاب اسلامی است. آموزش و پرورش نگرشی است که نه تنها خود بلکه سایر نهادها را نیز تغذیه کرده است.

جلیلی همچنین با بیان اینکه کشور برای پیشرفت نیاز به آموزش دارد و زمینه این مهم برای معلمان است تا از شغل خود احساس رضایت کنند، تصریح کرد: معلمان نشان داده اند که هرگاه بستر به روی آنها باز شود، در جامعه ایفای نقش می کنند ; بنابراین این احساس رضایت در بین معلمان باید در نقشی که در تربیت جامعه ایفا می کنند نیز باشد.

مدرسه لشکر شوایی یک فرصت است

جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در دومین مناظره تلویزیونی کاندیداها که در 10 خرداد 1403 برگزار شد، بار دیگر در مورد برنامه های خود برای آموزش و پرورش صحبت کرد و با اشاره به شعار «یک جهان از فرصت ها و فرصت ها». «یک جهش» در مورد ایران گفت: از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم که ملت باید جهش کند، باید برنامه ریزی را از مدرسه شروع کنیم، ارتش ارتش دفع تهدیدات است، مدرسه ارتش فرصت های پر رونق است.

وی همچنین به موضوع ثبت نام مدارس اشاره کرد و گفت: مردم به دنبال مدارس بهتر هستند. همه می خواهند فرزندان خود را در مدرسه ای ثبت نام کنند که استعدادهایشان به بهترین شکل ممکن شکوفا شود. اگر می گوییم جهش کشور، معتقدیم پیشرفت با عدالت انجام می شود، یعنی همه مردم باید بتوانند در این مسیر پیشرفت کشور نقش آفرینی کنند و همه بتوانند در مدرسه ای حضور پیدا کنند که بهترین پیشرفت را دارد. استعداد آنها و آن استعداد را باید شناخت.

نقش مهم رئیس جمهور در انتخاب وزیر آموزش و پرورش

شکایت از عدم حصول نتیجه در رابطه با هزینه های مالی متحمل شده توسط وزارت آموزش و پرورش

جلیلی، پیشرفت کشور را ضروری دانست که آموزش و پرورش را در جایگاه اصلی خود قرار دهد و حتی به نقش رئیس جمهور در انتخاب وزیر این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: وزیر باید نیروی بسیار ارزشمندی باشد و این هدف و این نقش را محقق کند. انتخاب رئیس جمهور برای این وزیر بسیار مهم است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به هزینه های مالی آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و از بی نتیجه ماندن نسبت به هزینه گلایه کرد.

بررسی نیازهای نظام آموزشی در حوزه محیط آموزشی، معلم، درس و برنامه درسی تربیتی بر اساس سند تحول بنیادین از دیگر نکاتی بود که جلیلی در برنامه های دولت احتمالی خود به آن اشاره کرد: «مدرسه نمونه کار شده است. بر روی و مطالعه و همچنین در سند تحول به ایجاد یک حرکت تحول آفرین بزرگ اشاره شده است تا موفقیت های بزرگتری شکل گیرد.

دغدغه ها و اولویت های پزشکان و جلیلی برای «آموزش»

دکترها:

کشور بدون مکتب خلاق و انتقادی اصلاح نمی شود

اجازه نمی دهم به هیچ معلمی در مدرسه بی احترامی شود

به گزارش توژال، مسعود مزاکیان، دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نهم خردادماه گذشته در همایش «فرهنگیان حامی پزشکان» گفته بود که اصلاح کشور «بدون مکتبی که در آن خلاقیت و انتقاد نباشد» امکان پذیر نیست. کار تیمی و مشارکت.»

وی در این همایش وعده داد که در صورت روی کار آمدن اولین و مهمترین اولویتش برخورد با مدارس بد وضعیت و بهبود زندگی معلمان خواهد بود و گفت: قطعا اجازه بی احترامی به معلمی را نمی دهم. در مدرسه. همچنین قطعا سیستم جذب نیرو را اجرا می کنیم و معلمان را در مدیریت مدرسه مشارکت می دهیم.

این نامزد ریاست جمهوری می گوید: من نمی فهمم نسل Z، X و ایگرگ چیست، مشکل این نسل ها ما هستیم، آنها تغییر و نوآوری می خواهند، اما ما تغییر نکرده ایم. وی گفت: اگر مدرسه و معلمان به تغییر اعتقاد داشته باشند، می توانند مشکلات خود را با نسل جدید حل کنند.

وی همچنین در ششمین برنامه میزگرد فرهنگی، ضمن ادعای «من می توانم مدارس دولتی را اصلاح کنم تا مدارس غیردولتی و غیره را بزنند» یکی از اصول کار خود را اجرای «عدالت» عنوان کرد. یقیناً برای کسانی که امکانات ندارند، تلاش می‌کنم تا هرکسی که پول ندارد و صدایش در روستاها شنیده نمی‌شود، هیچ معلمی ندارد .

ما در حق مدارس دولتی ظلم می کنیم و به دانش آموزان آنها خدمات کافی ارائه نمی دهیم

لزوم رسیدگی به معیشت معلمان عاملی در چندوظیفه بودن آنهاست

همچنین در 10 خرداد در دومین مناظره 6 کاندیدای انتخاباتی، دکتر به سیاست های خود در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و از نبود عدالت آموزشی در سراسر ایران گلایه کرد و از مدارس استان های محروم مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان یاد کرد دارای حداقل امکانات و حتی مقایسه این مدارس، مدارس غیرانتفاعی هستند. زیرا ما نسبت به مدارس دولتی بی انصافی هستیم و خدمات مناسبی را به دانش آموزان آنها ارائه نمی دهیم.

وی همچنین بر لزوم توجه به معیشت معلمان تاکید کرد و عدم توجه به این موضوع را یکی از عوامل تعدد شغل معلمان و در نتیجه کمبود وقت کافی برای رسیدگی به دانش آموزان دانست. .

بی ثباتی مدیریت در آموزش و پرورش از دیگر نکاتی بود که پزشکان با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید قوی ترین و دلسوزترین فرد (وزرا) باشد به آن اشاره کردند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال