اخبار اخبار تکنولوژی

سازندگان «همستر کامبت»؛ نابغه‌های بازاریابی یا طنزپرداز؟

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، محبوبیت «همستر کامبت» به شدت افزایش یافته و بیش از 200 میلیون کاربر را به خود جذب کرده است. سرعتی که Hamster Combat توانست کاربران را جذب کند شگفت انگیز بود. این بازی تلگرامی پس از عرضه توانست در مدت ۷۷ روز روزانه حدود ۱.۸ میلیون کاربر به دست آورد و نرم افزار درون بازی آن باعث شد کانال های یوتیوب و شبکه های اجتماعی این بازی رکوردشکنی کنند.

چرا مردم مبارزه با همستر بازی می کنند؟

“همستر مبارزه” تجسم یک بازی ساده و در دسترس است که نیازی به مهارت ندارد. این بازی ها برای سرگرمی هستند. در مبارزه با همستر، می توانید به طور تصادفی روی آواتار همستر ضربه بزنید تا سکه ها را جمع آوری کنید.

اگر 100 میلیون کاربر این بازی روزانه 20 دقیقه وقت بگذارند، تا 1 ژوئن 2024 در مجموع 2 میلیارد دقیقه به بازی Hamster Combat اختصاص می یابد. در کمتر از 30 روز تعداد کاربران این بازی دو برابر شد و به 200 میلیون نفر رسید.

به نظر می رسد کسب درآمد آسان انگیزه اصلی برای کاربران همستر کامبت باشد، زیرا مردم امیدوارند که روزی این ارزهای دیجیتال به پول واقعی تبدیل شوند. و با توجه به پروژه های مشابه مانند NatCoin که در ژانویه 2024 به عنوان یک بازی کلیکی در تلگرام منتشر شد و اکنون یک ارز دیجیتال منتشر کرده است، کاربران “همستر کمبت” این امید را بی دلیل نبستند.

نابغه های بازاریابی و رسانه های اجتماعی

مغز متفکران پشت همستر کامبت نابغه های بازاریابی بودند. آنها یک ارز مجازی برای پرداخت اشتراک رسانه های اجتماعی، بازدید از ویدیو و جذب کاربران جدید طراحی کردند. این ارز مجازی است اما دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی واقعی هستند. نتیجه 47.4 میلیون مشترک تلگرام، 30 میلیون کاربر یوتیوب و 10.8 میلیون کاربر توییتر در کمتر از سه ماه بود. علاوه بر این، کانال یوتیوب “Hamster Kombat” رکورددار سریعترین رشد تعداد کاربران در سراسر جهان شده است و در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت خواهد شد.

از همه مهمتر، سازندگان این بازی نیازی به سرمایه گذاری کاربران آن ندارند. بلکه تنها چیزی که از کاربران می خواهند صرف وقت و مشارکت آنها در فعالیت هاست. بنابراین به سختی می توان سازندگان این بازی را به تقلب متهم کرد. شاید تا حد زیادی به این دلیل که مردم احساس امنیت و امنیت می کنند، به این بازی کشیده می شوند.

از طرفی آیا کاری که آنها انجام می دهند اشکالی دارد؟ آنها در واقع افرادی را جذب می کنند که به دنبال گذراندن زمان هستند و به آنها فرصت می دهند تا با پتانسیل کسب درآمد در آینده این کار را انجام دهند.

اما بیایید یک قدم به عقب برگردیم و به مفهوم تبادل زمان افراد با درآمد احتمالی فکر کنیم.

در مصاحبه اخیر با BBC Newsnight، پروفسور جفری هینتون نگرانی خود را در مورد آینده ای ابراز کرد که در آن هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل را در جهان حذف می کند، در حالی که هوش مصنوعی بهره وری و ثروت را افزایش می دهد و پول به دست ثروتمندان می رود نه به دست ثروتمندان. افراد ثروتمندی که شغلشان از دست خواهد رفت برای جامعه بسیار بد خواهد بود.

بیایید این را تجزیه کنیم. فقط در چند ماه، Hamster Combat مخاطبان زیادی را با پتانسیل درآمدزایی بسیار جذب کرده است. ساده ترین روش ها شامل تبلیغات و انجام نظرسنجی است. اگر ذینفعان مایل به پرداخت باشند، تظاهرات در واقع می تواند اتفاق بیفتد. با افزایش آگاهی هامستر کامبت و سکه های درون بازی، آیا می توان موفقیت NatCoin را تکرار کرد یا شاید در آینده شاهد همستر کامبت مجهز به هوش مصنوعی باشیم و دنیایی از همسترها را برای کاربران بسازیم؟

اما بیایید روی زمان حال تمرکز کنیم. مطمئنا، سازندگان بازی پول در می آورند، اما شرکت کنندگان چطور؟ این هنوز مشخص نیست. با این حال، اگر پروژه‌های مشابه شکل بگیرند و پتانسیل درآمد داشته باشند، ممکن است این مکانیسم ارزش بررسی دقیق‌تری داشته باشد.

چرا مثل همستر بازی می کنیم؟

بیایید ملاحظات فعلی را کنار بگذاریم و جسارت بازی سازان را تحسین کنیم. رشد شبکه رسانه اجتماعی Hamster Combat و کانال های یوتیوب را می توان به نبوغ بازاریابی نسبت داد. با این حال، مغز متفکران پشت همستر کامبت فقط بازاریاب نیستند و آنها ایده جسورانه ای داشتند که همستر را به عنوان شخصیت اصلی بازی قرار دهند. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا آنها “همستر” را انتخاب کردند؟

انتخاب یک همستر به عنوان شخصیت اصلی در مبارزه با همستر فراتر از یک جونده زیبا است که روی چرخ می دود. این انتخاب در واقع اشاره ای هوشمندانه به یک رفتار در بازی مالی است که به نام “لمینگ” شناخته می شود.

در اصطلاح مالی، “لمینگ” به سرمایه گذارانی اطلاق می شود که تصمیماتی می گیرند که تحت تأثیر حرکات غیر منطقی بازار قرار می گیرند. جالب است که لمینگ ها و همسترها پسرعموهای دور هستند، اما آیا این یک تصادف است؟

در مبارزه با همستر، کاربران به عنوان متخصص با تراشیدن همستر شروع به کار می کنند. این آغاز یک استعاره از رفتار در دنیای مالی است. در محافل مالی، “همستر” یا “لمینگ” به سرمایه گذاران فصلی اطلاق می شود که از ذهنیت گله ای تازه واردان سوء استفاده می کنند که بسیار شبیه به طنزی است که سازندگان “همستر کامبت” بر روی کاربران خود استفاده می کنند.

بر اساس گزارش کوین تلگراف، فرضیه دیگری برای نقش همسترها در این بازی وجود دارد. ظاهرا سازندگان یک همستر حیوان خانگی به نام مدیر عامل داشتند که برایشان عزیز بود و این همراه دوست داشتنی با همستر مدیر عامل در این بازی به یادگار مانده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال