اخبار اخبار تکنولوژی

سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیارد دلاری دومین تراشه‌ساز بزرگ کره‌ جنوبی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، گروه SK در اطلاعیه ای اعلام کرد که حدود 80 درصد معادل 82 میلیارد وون به سرمایه گذاری در تراشه های حافظه با پهنای باند بالا اختصاص می یابد.

چیپست HBMSK Hynix برای استفاده با شتاب دهنده های هوش مصنوعی انویدیا بهینه شده است. در راستای سرمایه گذاری در هوش مصنوعی، SK Telecom و SK Broadband 3.4 تریلیون وون در تجارت مراکز داده خود سرمایه گذاری خواهند کرد.

این طرح پس از آن اعلام شد که رئیس گروه SK، چی تائه وون و حدود 20 مدیر ارشد، جلسات استراتژی سالانه ای را برای بحث در مورد مسیر دومین شرکت بزرگ کره جنوبی پس از سامسونگ برگزار کردند. مدیران به مدت 20 ساعت در مورد راه های بهبود این گروه که مشاغل دیگری از جمله انرژی، مواد شیمیایی و باتری دارد، گفتگو کردند.

مدیران اجرایی تشخیص دادند که گروه SK قصد دارد تا سال 2026 حدود 80 تریلیون وون از عملیات تجاری و تعمیرات تولید کند. اهداف همچنین شامل تضمین 30 تریلیون وون جریان نقدی آزاد در عرض سه سال برای نگه داشتن نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام زیر 100 درصد است. بر اساس این بیانیه، این گروه که سال گذشته 10 تریلیون وون از دست داد، انتظار دارد در سال جاری به سود قبل از مالیات 22 تریلیون وون دست یابد و در نظر دارد آن را به 40 تریلیون وون در سال 2026 برساند.

بر اساس گزارش بلومبرگ توسط مرکز تولید و تحقیقات هوش مصنوعی، در حالی که این اولین بار است که SK برنامه های سرمایه گذاری خود را تا سال 2028 فاش می کند، SK Hynix در سال جاری برنامه های سرمایه گذاری زیادی را شامل 3.87 میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه بسته اعلام کرده است. محصولات در ایندیانا. در داخل کشور، این شرکت 14.6 میلیارد دلار برای ساخت مجتمع تراشه های حافظه جدید و ادامه سرمایه گذاری های محلی دیگر از جمله گروه نیمه هادی یونگین هزینه می کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال