اخبار اخبار اقتصادی

جدولی برای بازنشستگان

تبلیغات بنری


میز برای بازنشستگان

به گزارش توژال به نقل از جنبش نوین: در بند الحاقی ماده 29 لایحه برنامه هفتم توسعه برای تحقق عدالت در پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان و همچنین تناسب حقوق بازنشستگان با 90 درصد حقوق و پاداش جاری با احتساب کسر. از کارمندان مساوی و مشابه، دولت متعهد است تا پایان سال سوم برنامه به نحوی عمل کند مشروط بر اینکه در سال اول (1403) معادل 40 درصد و در سال دوم و سوم (1404). و 1405) 30 درصد از هر کدام. تفاوت حقوق تا 90 درصد در حقوق بازنشستگان ذکر شده است.

با تصویب آیین‌نامه اجرایی تناسب حقوق مستمری بگیران در دولت، به زودی مبلغ حق تناسب به حساب مستمری بگیران واریز و پس از صدور احکام تناسب با آنان تسویه حساب خواهد شد.

میز برای بازنشستگان

خبر خوب این است که به گفته رئیس تنظیم برنامه ها و بودجه در کشورآیین نامه اجرایی این فصل از برنامه هفتم توسعه به تصویب هیات وزیران رسیده و به زودی مبلغ مقرر متناسب با حقوق بازنشستگان واریز می شود.

اکوایران نوشت: داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: با توجه به تصویب آیین نامه اجرایی برای حقوق بازنشستگان، نوید وفاداری در راه است در جلسه روز یکشنبه (12 تیرماه) دولت، طی روزهای آینده مبلغی به حساب مستمری بگیران واریز می شود و پس از صدور آیین نامه اجرایی و احکام تناسب، تسویه حساب نهایی انجام خواهد شد.

منابع مالی مورد نیاز برای این کار توزیع حقوق بازنشستگان در صندوق های دولتی پیش بینی می شود مالیات بر ارزش افزوده یک درصد به مبلغ 50 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

در قانون بودجه امسال برای تعدیل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیش بینی شده بود که دولت 130 هزار میلیارد تومان از بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند تا تسویه حساب اجرایی شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال