اخبار اخبار اقتصادی

پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و تعیین سقف مجاز افزایش اجاره بها از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور در دستور کار دولت قرار گرفته است. در حال حاضر سقف این تسهیلات در تهران 200 میلیون تومان، مراکز استان ها 150 میلیون تومان، سایر شهرها 100 میلیون تومان و روستاها 40 میلیون تومان است.

همانطور که مدیرکل دفتر نظارت بر طرح های مسکن اعلام کرد، تا امروز یک میلیون و 887 هزار و 452 متقاضی تسهیلات سپرده مسکن در سامانه TEM.MRUD.IR ثبت نام شده اند که از این تعداد یک میلیون و 677 هزار و 570 نفر واجد شرایط شناسایی شده اند. .

به گفته احمد خادمیان، از مجموع افراد مبتلا، یک میلیون و 188 هزار و 758 نفر برای اخذ تسهیلات در بانک های عامل پذیرش شدند. همچنین بانک های عامل به 498 هزار و 864 متقاضی تسهیلات سپرده مسکونی پرداخت کردند و روند پرداخت تسهیلات رو به رشد است.

اجاره بیش از 25 درصد افزایش نمی یابد.

از سوی دیگر در چهار سال گذشته با ظهور ویروس کرونا در سال 2019 به منظور حمایت از مستاجران سقف اجاره بها تعیین شد. امسال در آخرین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم میانگین سقف اجاره بها ۲۵ درصد تصویب شد.

بر اساس ماده 7 قانون تنظیم بازار زمین، مسکن و اجاره، دولت موظف است نرخ رشد اجاره بها را در استانداری هایی که تورم بیش از 30 درصد است تعیین کند.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد برای بنگاه‌های املاکی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند جریمه می‌شود.

از دیگر اقدامات شورای عالی مسکن دولت سیزدهم در روزهای اخیر افزایش سقف وام ساخت نهضت ملی مسکن بود که از 550 میلیون تومان به 800 میلیون تومان در هر واحد افزایش یافت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال