اخبار اخبار سیاسی

صورت‌بندی جدید مسائل ایران

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، محسن پیرهادی در یادداشتی نوشت:

یکی چهل روز از آن غروب غم انگیزی که همه برای پیدا شدن هلیکوپتر رئیس جمهور دعا می کردیم گذشت تا صبح روز بعد که شکستیم و گریه کردیم. شهید رئیسی از دنیا رفت اما میشی و نامش در کنار بزرگانی چون بهشتی و رجایی جاودانه خواهد شد.

دو جمهوری اسلامی که چند هفته پیش عملیات پیروزمندانه الوعد الحق را علیه جلادان صهیونیست انجام داد و در آستانه یک جنگ احتمالی قرار گرفت، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه خود را از دست داد اما در معادلات کلی سیاسی. کشور کشور، آب تکان نخورد. ایران ما در این مدت کوتاه و پرتنش، همه تبلیغات و برنامه های انتخاباتی را به صورت سازماندهی شده و مطابق برنامه اعلام شده، آرام و متانت و بدون احساس شرایط غیرعادی انجام داد. این گواه قدرت ذاتی و ثبات عمیق نظام دموکراتیک ماست.

سه. قبلاً گاهی احساس می شد که هرکس در یک مناظره سریعتر و پرخاشگرترین عمل کند برنده است و به اصطلاح با اخلاق و آرام برنده نمی شود. از سوی دیگر در این مدت شاهد کاهش بی اخلاقی در مناظره های انتخاباتی بودیم که به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی برجسته شدن شخصیت اخلاقی رئیس جمهور شهید در مناظره های دوره قبل باشد. او اخلاق را با نتایج ترکیب کرد و نشان داد که این روش ممکن است.

چهار رتبه بندی نامزدها در انتخابات پیش رو فرمول جدیدی برای فعالان سیاسی در ایران است. تجربه نشان داده است که جنبش در قدرت معمولا نمی تواند به یک نامزد واحد برسد، همانطور که در سال های 2004 و 2012 اتفاق افتاد. با توجه به ترکیب نامزدها، تقریباً همه ذائقه‌های عمده توده‌های ملت در صحنه انتخابات حضور دارند. میزان مشارکت در انتخابات بیش از بسیاری از کشورهای جهان است.

پنج انتخابات ریاست جمهوری 1403 نقطه آغازی برای صورتبندی جدید در عرصه سیاست خواهد بود. درباره آینده روند سیاسی کشور در مورد انتخابات ریاست جمهوری می توان گفت که در روزهای بعد از انتخابات در مورد آنها صحبت خواهم کرد. آنچه مهم است مشارکت گسترده و بازگشت به انتخابات باشکوه سال های گذشته است انشاالله.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال