اخبار اخبار فرهنگی

فیلم‌های هندی در اولین هفته تابستان

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، شبکه سیما در هفته اول تابستان 1403 هجری شمسی 29 فیلم را آماده پخش کرد که 12 فیلم ایرانی و 17 فیلم خارجی بود.

این روزها فیلم های مطرحی چون «شماره 10» و «ریو 2» و آثار کارگردانان مطرحی چون مهمت پوزورنیا و اتو پرمینگر در حال اکران هستند.

این در حالی است که فیلم «کشتی آنجلیکا» محصول سال 1367 به کارگردانی مهمت پوزورنیا، آخر این هفته فیلم «جاده ابریشم آبی» محصول سال 1387 به کارگردانی این کارگردان پیشکسوت پخش می شود. به جز کارگردانی بوژرنیا، کارگردان برگزیده سینمای ایران، وجه مشترک مهم این دو اثر این است که بخش بزرگی از آنها در آب و در کشتی تولید شده اند. و البته بزرگ نیا دو فیلم «جنگ تانکرها» و «سیل» را نیز در دهه 1970 با همین رویکرد ساخت.

نکته عجیب اینجاست که فیلم «منصور» ساخته سیاوش سرمیدی کارگردان شهید منصور ستاری با وجود نمایش آخر هفته گذشته از شبکه یک، بار دیگر به برنامه تلویزیونی بازگشته و این بار از موج های این شبکه پخش می شود. این فیلم اوایل خرداد پخش شد و در یک ماه سه بار بازپخش شد.

این هفته روابط عمومی سیما از پخش سه فیلم جدید خبر داد که دو فیلم ایرانی «زاد» و انیمیشن خارجی «عصر دایناسورها: تماشای کسوف» جدید نیستند و پخش شده اند.

بنابراین فیلم «فراتر از قانون» ساخته جیمز کالن که پنجشنبه ساعت 23:00 روی آنتن می رود، تنها فیلم جدید این آخر هفته است. این اثر با بازی استیون سیگال محصول سال 2019 آخرین فیلمی است که این ستاره اکشن 72 ساله سابق را به نمایش می گذارد.

جالب است که اولین فیلم در کارنامه بازیگری استیون سیگال اثری به نام «فراتر از قانون» و آخرین اثر او فیلمی است که نام او را به یاد اولین فیلمش می‌اندازد.

او در سال های اخیر هیچ اثر معروفی نداشته است و بیشتر فیلم هایش حتی در سالن های سینما هم نمایش داده نمی شود و مستقیما در خانه نمایش داده می شود و حتی با این کار هم نتوانست نمره ای بهتر از 3.7 را از سایت IMDB کسب کند. هیچ یک از 10 فیلم آخر سیگال امتیاز 4 در IMDB ندارند، بنابراین واضح است که دوران این بازیگر کهنه کار مدت هاست به پایان رسیده است. سیگال حتی بعد از این فیلم گفت که دستمزدش آنقدر کم بوده که فقط با پول خودش می تواند یخچال بخرد!

این آخر هفته سینمای هند سه پرده «طلا» و «عملیات رانیگانج» با بازی آکشی کومار روی آنتن خواهد رفت.

زنده باد ناراسیمها ردی، سومین فیلم هندی این آخر هفته، ظاهری کوتاه از آمیتاب باچان دارد. این فیلم حماسی تاریخی دومین فیلم پرفروش تالیوود (سینمای هندی زبان تلوگو) در سال 2019 است که بیش از 30 میلیون دلار در بازارهای مختلف سینمای کشور فروخته است و یک موفقیت تجاری بزرگ به دست آورده است.

زنده باد ناراسیما ردی، مانند Rise, Roar, Fire، فیلم پرفروش 2023، اثری ملی گرایانه و ضداستعماری است که برشی از زندگی ناراسیما ردی، فعال ضد استعماری کمپانی هند شرقی را به تصویر می کشد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال