اخبار اخبار اقتصادی

اظهارات اقتصادی نامزدها در روز پایانی تبلیغات

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، دیروز 15 تیر 1403 آخرین مهلت تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری بود. لذا کاندیداها سعی کردند از آخرین فرصت برای ارائه برنامه های خود استفاده کنند. طبیعتا دو نامزد از جمله قاضی زاده هاشمی و زاکانی از رقابت های انتخاباتی انصراف دادند. قاضی زاده شب گذشته و زاکانی صبح امروز از کاندیداتوری انصراف دادند.

آمار اقتصادی نامزدها در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی

قاضی زاده: راه شهید رئیسی در پیچ شباول گم نشود

قاضی زاده هاشمی روز گذشته پیش از اعلام استعفای خود در نامه ای به خانواده آیت الله آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید نوشت: در زمان تبلیغات انتخاباتی با وظیفه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه دولت سیزدهم در صحنه حضور داشتم و در بحث هایی که برخی از لزوم پایان دادن به تفکرات انقلابی می گفتند. دولت سیزدهم اصرار بیشتری دارم که شهید، ما مستضعفان باید از خود دفاع کنیم و نگذاریم این راه روشن در میان جاده های پیچ در پیچی که به ذلت و چپاول می انجامد گم شود.

علی رضا زاکانی، شهردار تهران که صبح امروز 16 تیرماه از انصراف خود از کاندیداتوری خبر داده بود، چند روز پیش در بخشی از وعده های اقتصادی خود گفت: عناصر مفاسد اقتصادی را باید زیر بغل گرفت و در معرض خطر قرار داد. مردم. وقتی می خواهید آنها را شکست دهید حتما به سراغ شما می آیند اما خدا مدافع ماست و هیچکس نمی تواند حریف باشد. قدرت مردم و خدا به آنها می رسد. به اذن خدا و به فضل خدا فساد را از بین می برم.

آمار اقتصادی نامزدها در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی

زاکانی با اشاره به اقدامات خود در خصوص قرارداد با چین برای افزایش و بومی سازی واگن های قطار مترو تاکید کرد: می توان با دنیا صحبت کرد اما از موضع عقلانیت و قدرت. من تنها کاندیدایی بودم که طرح تجاری ارائه دادم. ما دو بسته برای افراد داریم. بسته اول برای رفع نیازهای مردم و بسته دوم ساخت و توسعه کشور است.

زاکانی: معاهده نفتی دولت قبل 90 میلیارد دلار برای مردم هزینه داشت

وی خاطرنشان کرد: روزی که وزیر نفت در دولت روحانی و خاتمی معاهده اشتباهی را امضا کردند، مردم بین 80 تا 90 میلیارد دلار ضرر کردند. یک روز خود آقای زنگنه به من گفت این عددی که شما می گویید از کجا آمده است. شما گفتید شماره یک 53 میلیارد دلار غیر انتفاعی است. باید در جمهوری اسلامی محاکمه شوند.

زاکانی با اشاره به اقدامات خود در خصوص قرارداد با چین برای افزایش و بومی سازی واگن های قطار مترو تاکید کرد: می توان با دنیا صحبت کرد اما از موضع عقلانیت و قدرت. من تنها کاندیدایی بودم که طرح تجاری ارائه دادم. ما دو بسته برای افراد داریم. بسته اول برای رفع نیازهای مردم و بسته دوم ساخت و توسعه کشور است.

آمار اقتصادی نامزدها در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی

پورمحمدی: بورس طی سه سال آینده به ثبات قابل قبولی می رسد

مصطفی پورمحمدی دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که در جریان مناظره ها از برخی کاندیداها و موضوع تحریم آنها انتقاد کرد، گفت: حتی با آمریکا، چین، روسیه، اروپا، غرب و جهان می توانیم تعامل، تعادل و تنظیم روابط داشته باشیم. . منطقه، آفریقا و آسیا برای تقویت روابط و دستیابی به منافع خود. رئیس جمهور باید این درک و این قدرت را داشته باشد و یک تیم قدرتمند در این زمینه در کنار خود قرار دهد تا گام های اساسی در جهت منافع ملی برداشته شود.

پورمحمدی یادآور شد: هرکس قول دهد مشکل بورس را ظرف یکی دو سال حل کند کمی ساده لوح است. باید تلاش کرد تا حداقل شش ماه تا یک سال بازار سهام را به ثبات رساند و در نهایت ممکن است حدود سه سال طول بکشد تا این بازار به سطح قابل قبولی از ثبات برسد. البته قوانین این حوزه باید تغییر کند.

پورمحمدی ادامه داد: تحریم ها را ساده نگیریم. تاثیر ادامه تحریم ها را بر اقتصاد ایران ببینیم و خود را در دام تحریم قرار ندهیم. بیایید به اعداد ناشی از تحریم ها نگاه کنیم. ساده لوحانه است که به سادگی بگوییم ما در منطقه دوستان و آشناهایی مانند روسیه و چین داریم.

وی تایید کرد: بورس باید حرفه ای و کارشناسی شده ارائه شود این بدان معنا نیست که موضوع توسط او تصمیم گیری و مدیریت شده است. الان سهام کجاست؟ دادن یک یا دو میلیون سود به سهامداران که حضور مردم در بورس نیست.

این کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همچنین یادآور شد: هرکس در این زمینه قول دهد مشکل بورس را در یکی دو سال دیگر حل کند کمی ساده لوح است. باید تلاش کرد تا حداقل شش ماه تا یک سال بازار سهام را به ثبات رساند و در نهایت ممکن است حدود سه سال طول بکشد تا این بازار به سطح قابل قبولی از ثبات برسد. البته قوانین این حوزه باید تغییر کند.

به گفته پورمحمدی، دولت الکترونیک مجموعه عظیمی در کل نظام اداری کشور است که یکی از آنها پلیس مالی است. این نظام اداری وارداتی و فرسوده فعلی باید تغییر و اصلاح شود. سیستم اداری ناقص و ناکارآمد باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: در صورت نیاز باید رفراندوم مصرف انرژی در کشور برگزار کنیم و اجماع ملی در این زمینه ایجاد کنیم، وضعیت مصرف و هدر رفت انرژی را به مردم می گوییم، به نحوه مدیریت آن رای بدهیم و بعد بسازیم تصمیم. این مسائل مانند مصرف انرژی، مسائل معیشتی و امثال آن که مردم به خوبی از آن مطلع هستند باید با همکاری و همفکری ملی حل شود و در این موارد می توان رفراندوم انجام داد.

آمار اقتصادی نامزدها در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی

جلیلی: دلار را از 3000 به 30000 تومان رساندند

آنطور که سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیروز در جمع هواداران خود در مشهد گفت: در دولت قبل مبلغ 3000 تومان به 30000 تومان و جریمه آنها از 800 به 1800 افزایش یافت حتی تنبیه شدند و هواپیماهایشان در طول سفرشان سوخت گیری نکردند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بر اساس آمار رسمی آنها نرخ رشد اقتصادی در کشور به صفر یا منفی رسیده و میانگین آن 0.7 بوده است. اما امروز آمدند و دوباره مطالبه کردند. امروز ملت ما باید بین دو گزینه یکی را انتخاب کند: رشد 8 درصدی یا صفر و رشد منفی.

وی با اشاره به اینکه مردم می گفتند 200 هزار بشکه نفت نمی تواند فروخته شود، گفت: اما یک رئیس جمهور آمد و حرکتی را آغاز کرد و در نتیجه وقتی در مجلس سنا از وزیر خارجه آمریکا درباره فروش 2 میلیون بشکه سوال شد. ایران پاسخ داد: نفت ایران را می‌فروشیم اما نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ملت ما به چنین موفقیتی دست یافته است، اما می گویند این موفقیت ها به این دلیل است که آمریکا تصمیم گرفت فشار تحریم ها را کم کند و حالا دوباره کار را به دست ما سپرده است. در این هشت سال با مراجعه به مراکز و کارخانجات اقتصادی، کاهش تولید و رشد اقتصادی را می‌توان مشاهده کرد. هپکو سالانه 2000 ماشین آلات و ماشین آلات راهسازی و راهسازی تولید می کند. در دولت قبل این رقم از صفر به هشت رقم رسید.

گیلیلی به ثبت رکورد شهید رئیسی برای اولین بار در کشور در صادرات غیرنفتی اشاره کرد و گفت: به اوج نگاه می کنیم. وقتی ملتی می ایستد و می خواهد قدرت بگیرد، فشارهایی از بیرون و درون وجود دارد. فشارهای داخلی ناشی از دست اندرکاران فساد است که می خواهند منافع خود را از طریق فساد تامین کنند. عده ای از این مملکت سالانه هزاران میلیارد از سرمایه های کشور می دزدند و ما جلوی همه آنها ایستاده ایم و نمی گذاریم سرمایه های کشور را بدزدند.

آمار اقتصادی نامزدها در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی

انتقاد قالیباف از تورم و گرانی دولت های گذشته

بخشی از سخنان محمدباقر قالیباف در آخرین روز تبلیغات کاندیداها به موضوع گرانی و تورم در دولت قبل اختصاص داشت.

وی در جمع هوادارانش در ورزشگاه شهید شیرودی تهران گفت: در سال های 1387 و 1391 شاهد بحث هایی بودیم که انجام شد و تناقضاتی که پیش آمد. تورم، افزایش قیمت ها، رکود، متوسط ​​رشد سالانه کمتر از یک درصد و افزایش 26 برابری نقدینگی نتیجه مدیریت آنهاست و امروز مدعی هستند که این تفکر را در کشور تکرار می کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: در شرایطی که مردم در تنگنای جدی هستند، می بینیم که امروز حداقل به اندازه نفتی که صادر می کنیم، نفت و فرآورده های نفتی را در داخل هدر می دهیم و چیزی جز بی کفایتی، حماقت و بی تفاوتی نیست.

آمار اقتصادی نامزدها در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی

برنامه پیوند پزشکی در لرستان و مس سونگون آذربایجان شرقی

مسعود بازیکیان روز گذشته نیز به شهرهای مشهد، خرم آباد و تبریز سفر کرد. صحبت های پزشکان بیشتر درباره موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بود. وی در خصوص مسائل مربوط به اقتصاد به هواداران خود در خرم آباد گفت: من آمده ام که حق هیچ معلم، نیروی انتظامی و کارمندی را در این کشور ضایع نکنم. جوانان، بازنشستگان، معلمان، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، همه مردم مشکل دارند.

وی با بیان اینکه لرستان زمین کشاورزی است اما در زمینه تخصیص آب با مشکل مواجه است و وظیفه ماست که به رفع مشکل شما کمک کنیم.

وی گفت: به مردم استان های چهارمحال بختیاری، کرمانشاه، کهکیلویه و ایلام که فرصت حضور نداشتند درود می فرستم و امیدوارم بتوانیم کاری کنیم که فردا جوانان ما زندگی آبرومندانه ای داشته باشند.

مسعود مازیکیان در سفر به تبریز به مردم آذربایجان شرقی قول داد که اجازه نخواهد داد درآمدهای مس سونگون که سال ها به استان های دیگر منتقل شده بود از این استان خارج شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال