اخبار اخبار تکنولوژی

از اصلاح سیاست تخصیص ارز ترجیحی تا افزایش ۸ برابری صادرات دانش‌بنیان‌ها

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن کارشناس اقتصاد ایراندر ابتدای هفته جاری با سفر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به این استان، تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و استانداری قزوین منعقد شد. با هدف حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان.

در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست های دولت سیزدهم در خصوص گذار به اقتصاد دانش بنیان و حمایت از رشد تولید، این تفاهم نامه با هدف همکاری در زمینه ارتقای دانش منعقد شد. برنامه های عمرانی موجود در استانداری قزوین.

ادامه مطلب

از اصلاح سیاست تخصیص ارز ترجیحی تا هشت برابر شدن صادرات دانش بنیان

محمدمهدی علایی همانطور که استاندار قزوین در جریان انعقاد تفاهم نامه همکاری برای پیشبرد برنامه های توسعه اقتصاد دانش بنیان در قزوین اظهار داشت: با اراده معاونت علمی ریاست جمهوری سرعت رشد توانمندی های دانش بنیان در استان افزایش یافته و استان به سمت توسعه اقتصاد دانش بنیان رفته است. گروه مدیریت بیش از هر زمان دیگری برای رسیدن به موفقیت روز به روز تلاش خواهد کرد.

یکی از سیاست های اصلی این همکاری مشترک، توسعه فعالیت های فناورانه و دانشی در صنایع شوینده و شیمیایی، ساخت مواد معدنی غیرفلزی مانند شیشه و کاشی و سرامیک و ماشین آلات پیشرفته با اولویت فرآوری زنجیره ارزش و صنایع کشاورزی و فرآوری دام. وی به تمرکز بر مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی و علاقه مندی به رفع چالش های زیست محیطی پیش روی استانداری به ویژه فاضلاب و پسماند اشاره کرد. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

اختراع فناوری تولید مقاطع مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش برای اولین بار در جهان

موفقیت متخصصان یک شرکت با پایه علمی فعال در زمینه ساخت قطعات پلیمری در ابداع فناوری جدید تولید پروفیل های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید از دیگر اتفاقات این هفته بود.

از اصلاح سیاست تخصیص ارز ترجیحی تا هشت برابر شدن صادرات دانش بنیان

ایمان آل احمدی مشاور مدیرعامل این شرکت دانمش بانیان با اشاره به دستاوردهای فوق العاده این شرکت در زمینه تولید پروفیل های یو پی وی سی، اعلام کرد: برای اولین بار در دنیا لایه ای به نام هات مِلت را بر روی سطح پروفیل های یو پی وی سی اعمال کردیم. پروفیل هایی که مقاومت دائمی آنها را در برابر نور خورشید تضمین می کند. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

افزایش صادرات محصولات دانش از 295 میلیون دلار به 2.510 میلیارد دلار + فیلم

اما نشست خبری معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای معرفی عملکرد این حوزه طی سه سال خدمت به دولت سیزدهم برگزار شد که از دیگر رویدادهای این هفته بود. جلسه ای همزمان با انتخابات دولت چهاردهم برای تمامی دستگاه های مختلف دولتی و با حضور سخنگوی رسمی دولت سیزدهم در محل ساختمان ریاست جمهوری در الکوثر برگزار شد.

در این دیدار معاون علمی و فناوری و اقتصاد علمی و فناوری ریاست جمهوری این حوزه مهم را یکی از ارکان دیپلماسی کشور دانست و گفت: صادرات دانش بر اساس گواهی گمرک. طی سه سال 13 سال دولت از 295 میلیون دلار به 2 میلیارد دلار افزایش یافته است.

از اصلاح سیاست تخصیص ارز ترجیحی تا هشت برابر شدن صادرات دانش بنیان

روح الله دهقانی فیروزآبادی وی در بخشی دیگر به موضوع نخبگان اشاره کرد و گفت: از سال 2015 تا 1400 دو هزار و 242 متخصص تحصیلکرده مقیم خارج از 200 دانشگاه برتر دنیا با دولت همکاری داشتند. تا سال 1401 هزار و 191 نفر در زمینه های مختلف با دولت همکاری داشتند.

همانطور که رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره بازگشت نخبگان به کشور گفت: در سال های 1400 و 1401 تعدادی از متخصصان و نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور به تعداد 1911 نفر به کشور بازگشتند بازگشت متخصصان و فارغ التحصیلان به خارج از کشور از 200 دانشگاه برتر جهان طی سال های 1395 تا 1400 یعنی 6 سال 2240 (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

عدالت و شفافیت در نظام حقوقی و قضایی از طریق تحول دیجیتال محقق می شود

اما اجرای اقدامات با استفاده از فناوری‌های دانش بنیان برای توسعه فناوری‌های حقوقی و قضایی در ایجاد و تقویت اکوسیستم نوآورانه و ارائه راهکارهای فناورانه برای مقابله با چالش‌های دستگاه قضایی از دیگر خبرهای مهم این هفته بود که معاونت توسعه دانش دیجیتال منتشر کرد. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری را ابلاغ کرد.

از اصلاح سیاست تخصیص ارز ترجیحی تا هشت برابر شدن صادرات دانش بنیان

حسین ملازادهحمایت اصلی ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال از مشاور علمی معاونت در این راستا، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و تحقیقاتی در حوزه فناوری‌های حقوقی و قضایی برای شناسایی چالش‌ها و شناسایی فرصت‌ها و مسیرهای ایجاد یک سیستم حقوقی و قضایی هوشمند است دستگاه قضایی کشور با همکاری مشاور معاون راهبردی موضوعات کلیدی از جمله ایمن سازی تراکنش های خودرو، ارتباطات الکترونیکی، خدمات حقوقی جدید، مزایده پلت فرم و بهبود فرآیند ثبت اسناد را اعلام کرد. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

اصلاح سیاست تخصیص ارز ترجیحی برای واردات دارویی با تصویب هیات وزیران

همچنین هیات وزیران در هفته جاری با پیگیری معاونت علمی، فناوری و دانش ریاست جمهوری، سیاست تخصیص ارز ترجیحی در راستای حمایت از شرکت های دانش و فناور در حوزه سلامت را بررسی کرد. اقتصاد موجود

اگرچه در سال های اخیر و با پیگیری ها و حمایت های صورت گرفته از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تولید دارو و تجهیزات پزشکی توسط شرکت های دانش بنیان رشد چشمگیری و با سرعت بسیار خوبی داشته است. توانمندی های داخلی در این زمینه شکل گرفته است، تخصیص ارز ترجیحی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی بدون در نظر گرفتن همه جوانب، علاوه بر بالا بودن نرخ ارز، منجر به واردات گسترده این محصولات به کشور و بروز پدیده شد. تشکیل شد. از قاچاق معکوس

از اصلاح سیاست تخصیص ارز ترجیحی تا هشت برابر شدن صادرات دانش بنیان

تخصیص یارانه به واردات این محصولات نیز باعث کاهش رقابت پذیری تولیدکنندگان داخلی و نارضایتی آنها در سال های اخیر شده است. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

پیش بینی 10 هزار میلیارد ریال معافیت مالیاتی اقتصاد دانش بنیان در اصفهان

اما یک اتفاق دیگر از هفته سفر جاری روح الله دهقانی فیروزآبادی به استانداری اصفهان به منظور پیوستن اصفهان به عنوان هفتمین استان شرکت کننده در برنامه ملی اقتصاد دانش بنیان و همچنین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین این نماینده و استانداری اصفهان و افتتاح بسیاری از پروژه ها.

تعریف و اجرای بخش منطقه‌ای اقتصاد دانش‌بنیان، نقش استانداری‌ها را در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌هایشان تعریف و تبیین می‌کند. در چارچوب این برنامه وظایف و وظایف معاونت علمی در توسعه اقتصاد دانش بنیان به بخش‌های مختلف و با توجه به توانمندی‌ها، توانمندی‌ها و امکانات هر استانداری و هر استانداری تقسیم شد و ضمن بهره‌مندی از توانمندی‌های آنها، محیط زیست و امکانات، سهمی از توسعه دارای اقتصاد دانش بنیان است و از بودجه و امکانات قانونی برای پیشبرد این برنامه بهره مند خواهد شد.

از اصلاح سیاست تخصیص ارز ترجیحی تا هشت برابر شدن صادرات دانش بنیان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از پیش بینی 10 هزار میلیارد ریالی معافیت مالیاتی در برنامه کاهش و توسعه استانی اقتصاد دانش بنیان در اصفهان خبر داد.

در سفر معاون علمی رئیس جمهور به اصفهان، علاوه بر برج علمی و تحقیقاتی شهر اصفهان، از برخی محصولات فناورانه و نوآورانه رونمایی شد.

اصفهان به عنوان استانی پیشرو در عرصه علم و فناوری با سهم بیش از 9 درصدی از کل شرکت های دانش بنیان کشور، رتبه دوم را در بین استان ها از این نظر دارد. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال