اخبار اخبار اقتصادی

تازه‌ترین آمار متقاضیان دریافت یارانه دستمزد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، طرح یارانه دستمزد یکی از طرح های موثر وزارت کار در حوزه اشتغال و بازار کار است که بر اساس آن در مورد کارگرانی که برای اولین بار در واحدهای اقتصادی به کار گرفته شده اند توسط کارفرمایان، درصد به 30 درصد می رسد. از میزان دستمزد مصوب شورای عالی کار در قالب یارانه دولت برای مدت یکسال به کارفرمایان.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظام یارانه دستمزد را با هدف کاهش هزینه های به کارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور تداوم و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت های شغلی در بازار کار و حمایت از تعاونی ها و تعاونی ها اجرا کرد. استخدام. فعالان اقتصادی بر این باورند که نهادهای بخش خصوصی موجب تحرک و رونق بازار کار و اشتغال در کشور خواهند شد.

شغل اول: دانش آموختگان و جوانان جویای کار بیکار و همچنین مؤسسات رسمی اقتصادی فعال در شهرهای کم درآمد جامعه هدف این طرح را تشکیل می دهند.

آخرین آمار متقاضیان حمایت از دستمزد

آخرین نتایج اجرای طرح یارانه دستمزد در بهار نشان می دهد که 43 هزار و 441 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد 37 هزار و 263 نفر موفق به انعقاد قرارداد کار شدند متقاضیان حمایت نسبت به ماه های گذشته قراردادهای بیشتری منعقد شد و کارفرمایان بیشتری از این طرح استقبال کردند.

آخرین آمار متقاضیان حمایت از دستمزد

بر اساس این گزارش، 7019 کارفرما در این طرح شرکت کردند و 310 قرارداد در دست اجرا در استان های خوزستان و مازندران است که بیشترین تعداد داوطلبان و جویندگان کار ثبت نام شده جذب بازار کار را دارند. در استان های خوزستان، کرمانشاه و مازندران این ایده با استقبال و با مشارکت بیشتر کارفرمایان مواجه شد.

شرایط بهره مندی از مزایای سامانه یارانه دستمزد به این صورت است که داوطلبان و جویندگان کار باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر بوده و بیش از 37 سال سن نداشته باشند. شرط سنی زنان سرپرست خانوار جویای کار تا 45 سال اعلام شد.

به گزارش مجله «توژال»، یارانه دستمزد به گفته بسیاری از کارشناسان نه یک طرح، بلکه ابزاری انگیزشی برای جذب و جذب نیروی کار جدید توسط کارفرمایان بخش خصوصی در استان های کم برخوردار است که با توجه به شرایط فعلی شرایط بازار کار، ممکن است نیازمند اجرای بسیاری از مشاغل برای جویندگان کار، شرکت ها، جوانان و فارغ التحصیلان باشد.

متقاضیان و کارفرمایان می توانند با استفاده از سامانه از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد بهره مند شوند https://pyd.mcls.gov.ir برو وزارت کار و ثبت نام کن.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال