اخبار اخبار تکنولوژی

احراز هویت ۴۸ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، اجرای عدالت اجتماعی یکی از اهداف دولت ها است و با کمک فناوری های نوین و راه اندازی دولت هوشمند یا الکترونیک می توان به این مهم که منجر به عدالت می شود، دست یافت.

امروزه دسترسی آسان و سریع به اطلاعات برای نهادهای دولتی مهم است، بنابراین سرمایه گذاری زیادی در این زمینه انجام می شود. یکی دیگر از اهداف دولت هوشمند این است که به دولت کمک کند تا کار را ساده کند و به شهروندان کمک کند تا کار خود را به راحتی و در کمترین زمان بدون تاخیر و بازدید شخصی انجام دهند.

اما کارشناسان معتقدند دولت هوشمند یکی از راه‌های مبارزه با فساد است، بنابراین وقتی تمام امور نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به دولت الکترونیک پیوند خورده و در اختیار مردم قرار گیرد، جلوی فساد گرفته می‌شود و این یکی از اشکال آن است. از اجرا.

پنجره ملی خدمات هوشمند دولت یکی از مهمترین اقداماتی بود که دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات توانستند ظرف حدود سه سال راه اندازی کنند و روند اداری را برای شهروندان تسهیل کنند.

این درگاه مکانی است که کارت شناسایی خدمات مورد تایید سازمان اداری و برنامه ریزی کشور با آخرین بررسی ها، اطلاعات و شرایط مورد نیاز برای دریافت این خدمات و کانال های دریافت خدمات و مکان های مراجعه برای دریافت خدمات در آن قرار می گیرد. تمام اطلاعات مورد نیاز برای ارائه خدمات در این پورتال ملی قابل دریافت است.

دولت سیزدهم گام مهمی در راستای دستیابی به ارائه خدمات هوشمند برداشت و آن را یک الزام قانونی برای همه دستگاه‌ها قرار داد و طی سه سال، بسیاری از نهادها به این پنجره متصل شدند.

در همین راستا و با توجه به روزهای پایانی دولت سیزدهم، عیسی زرپور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا درباره آخرین وضعیت پنجره واحد آمایش سرزمین اظهار داشت: از طریق پنجره وحدت امروز باید اعلام کنم که پنجره ملی و خدمات دولتی راه اندازی شده و بیش از 70 درصد خدمات دولتی از طریق این پنجره به صورت الکترونیکی ارائه شده و حدود 500 خدمت نیز به صورت هوشمند به مردم ارائه شده است.

وی ادامه داد: 500 سرویس به صورت هوشمند در پنجره خدمات ملی به مردم ارائه می شود و امروز 99 درصد دستگاه ها به استثنای یک دستگاه به پنجره خدمات هوشمند ملی متصل هستند و دستگاه غیر متصل همان دستگاه است. وزارت امور خارجه که ناشی از ملاحظات ایرانیان خارج از کشور است و حتی دستگاه قضایی از این پنجره تمام خدمات خود را به مردم ارائه می کند.

روزانه سه میلیون نفر از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بهره مند می شوند

وی ادامه داد: تاکنون 48 میلیون نفر در این پنجره واحد احراز هویت شده اند، یعنی 70 درصد افراد بالای 18 سال حداقل یک بار از پنجره خدمات ملی دولت هوشمند بازدید کرده اند و سه میلیون نفر از این پنجره خدمات دریافت می کنند. هر سال. . روز

زربور در ادامه سخنان خود تاکید کرد: برای ارائه خدمات به صورت هوشمند، دستگاه ها باید به یکدیگر مرتبط باشند و بر اساس قانون ملی داده ها و اطلاعات مصوب مجلس شورای اسلامی، عدم ارائه اطلاعات از یک دستگاه به دستگاه دیگری جرم انگاری شده است. امروز تعداد بازدیدهای مرکز ملی تبادل اطلاعات به هشت میلیارد نفر رسیده است، در حالی که این رقم در سال 1398 به یک میلیارد و 500 میلیون نفر رسیده است.

به گفته وی، بر اساس برنامه هفتم توسعه، سالانه 20 درصد خدمات سخت افزاری باید هوشمند باشد. با توجه به پیشرفت کاری که انجام شده، حداقل 30 درصد خدمات تا پایان سال جاری هوشمند خواهد شد و تمامی خدمات دولتی قبل از پایان برنامه هوشمند خواهد شد. تاکنون تنها 20 تا 25 کشور دارای پنجره ملی برای خدمات هوشمند با این کیفیت هستند.

به طور خلاصه، دولت الکترونیک به دنبال استفاده از قابلیت‌های فناوری اطلاعات و دیجیتالی‌سازی در ارائه خدمات به شهروندان و حذف مبادلات کاغذی از فرآیندهای ارائه خدمات است روشی که باید تمامی ارجاعات حضوری، مداخلات انسانی و ارائه اسناد بین دستگاه ها و بین کاربر و دستگاه خدمات حذف شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال