اخبار اخبار تکنولوژی

اعطای دومین نشان عالی دانش به ۱۱ دانشمند برجسته

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن خبرنگار علم و آموزش در توژالامروز (دوشنبه) دومین مراسم اعطای بالاترین درجه دانش، همزمان با بزرگداشت یکهزار و 57مین سالگرد سنت های آموزش عالی در ایران و نودمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه برگزار شد. تهران با حضور محمدعلی زلفی گل حجت الاسلام والمسلمین وزیر علوم، فناوری و تحقیقات عبدالحسین خسرو بناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، حسین کاواناتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و ردا برحسین دبیری جایزه دانایی عالی برگزار شد و این نشان عالی دانش توسط رئیس دانشگاه تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر سینه این بزرگواران سنجاق شد.

ادامه مطلب

علمایی که مفتخر به داشتن بالاترین درجه علم شدند چه کسانی هستند؟

پروفسور دکتر کمال خوارزی استاد و عضو هیئت علمی بازنشسته دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران;

پروفسور دکتر بر بزرگترین لطف من عضو هیئت علمی دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شرف.

پروفسور دکتر محمدعلی آذرشب پژوهشگر ارشد زبان و ادبیات عربی دانشگاه تهران;

پروفسور دکتر محمدرضا حافظی استاد دانشگاه شهید بهشتی در رشته معماری و طراح برج میلاد تهران؛

پروفسور دکتر جواد فایز استاد ممتاز دانشگاه تهران در رشته مهندسی برق و کامپیوتر و عضو دائم فرهنگستان علوم جمهوری ایران؛

پروفسور دکتر باقر سرخانی جامعه شناس و نویسنده بیش از 190 کتاب و مقاله در حوزه جامعه شناسی ارتباطات و رسانه؛

پروفسور دکتر علی اکبر صبوری استاد دانشگاه تهران، متخصص بیوفیزیک و یکی از یک درصد دانشمندان برتر جهان در زمینه بیوشیمی و بیوفیزیک

پروفسور دکتر سید حمیدرضا صادقی استاد دانشگاه تربیت، مدرس رشته مهندسی حفاظت خاک و آب و آبخیزداری؛

پروفسور دکتر یحیی آکیکی استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته روماتولوژی کودکان و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران؛
پروفسور دکتر علی خیرالدین در این مراسم دانش آموخته دانشگاه مک گیل کانادا و استاد ممتاز مهندسی عمران دانشگاه سمنان، استاد نمونه کشوری جایزه تعالی را دریافت کرد.

11 نفر از علمای برجسته با رتبه دوم علمی/ خرازی و صالحی تجلیل شدند

دانشگاه تهران فرهنگ سازی کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: دانشگاه تهران با برگزاری مراسم اعطای مدرک عالی علمی به دانشمندان فرهیخته، فرهنگ سازی خوبی در این زمینه ایجاد کرده است.

محمدعلی زلفی گل وی ادامه داد: این ایده و آیین ها برای جوانان ایران اسلامی نویدبخش و انگیزه دهنده و در راستای هویت سازی آنان است.

وزیر علوم دستیابی به اقتدار علمی را یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: وقتی دانشمند متفکری باشی هر کجا که باشی گلستان خواهی بود.

وی افزود: زمانی که تلاش می کنید و نتیجه به برافراشتن پرچم پرافتخار کشور منجر می شود، طمع در عرصه علم مقدس است و این اقدام رئیس دانشگاه تهران و اعضای هیئت رئیسه کار ارزشمندی است. معرفی چهره های علمی

زلفی گل ارزوفی با ابراز امیدواری از اینکه خداوند بزرگان را در راه جوانان ایران قرار دهد، گفت: انتخاب چنین عالم بزرگی حامل این پیام است که برای انسان های بزرگ ارزش قائل هستیم.

این آئین ها همزمان با بزرگداشت یکهزار و 57مین سالگرد سنت آموزش عالی در ایران و نودمین سالگرد تصویب قانون تأسیس دانشگاه تهران با حضور سید محمد مقیمی وزیر علوم و رئیس جمهور دانشگاه تهران. دانشگاه تهران، حسین زاخوناتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و رضا پورحسین، دبیر نیشان علی اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و عضو هیئت علمی هسته ای دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف. در پردیس مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

از بین 200 چهره علمی ارائه شده، بالاترین نشان علمی به 11 نفر از برجسته ترین چهره های علمی کشور در حوزه های علوم اجتماعی و رفتاری، علوم انسانی و هنر، کشاورزی و دامپزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، پزشکی و بهداشت اعطا می شود. . .

به گزارش سایت توژال. فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان برای کسب مدرک عالی از طریق 11 عنصر موجود در پرونده علمی و تخصصی اساتیدی انجام شد که «دارای آثار علمی و پژوهشی بدیع در سطح ملی و بین‌المللی در محدوده دانش هستند. «تأثیر اجتماعی» و «حضور آثار علمی پژوهشی نوآورانه در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد موجی جدید»، «کسب جایزه بزرگ بین‌المللی در حوزه‌های علمی و پژوهشی در حوزه تخصصی استاد برگزیده» «کسب شهرت ملی و بین‌المللی در تخصص»، «انجام کار علمی و پژوهشی در راستای تحقق اهداف علوم انسانی»، «انجام کسب‌وکار برای توسعه بنگاه‌های دانش‌بنیان»، «کارآفرینی در سطح ملی برای تربیت دانشجو و علمی». هدایت، به گونه‌ای که دانشجویان به عضویت هیئت علمی استاد درآیند، «شخصیت پخته با سطح علمی و منطبق با «نظام جمهوری اسلامی» یکی از این شاخص‌ها است.

جلگه اعظم ارجی زاد، دکتر. عباس بازرگان، دکتر. احمد رضا دهبور، استاد علی اکبر رشاد، دکتر. دکتر عباسعلی زالی حسین صفایی، دکتر. سید کاظم علافی‌بنا، دکتر. دکتر محمود فتوحی فیروزآباد اردشیر قوام زاده، دکتر. دکتر محمدمهدی کیانی دکتر محمود مهرداد شکریه. محمد حسین نصر اصفهانی آنها مفتخر به دریافت اولین جایزه عالی کشور در سال گذشته شدند.

جایزه دانش ممتاز جایزه ای ویژه و مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران است که هر ساله در 6 گروه و شاخه علمی به دانشمندان و اساتید ایرانی و غیرایرانی با اقتدار علمی که همکاری موثری با محققان ایرانی، علمی ایرانی دارند اعطا می شود. مراکز و موسسات

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال